Nejste přihlášen/a.
Typický příklad - nastartovaný 2 taktní motor motocyklu ( např. Jawa 250) má na volnoběh například 12 otáček za sekundu. K výbuchům ve válci dochází podle poslechu pouze 3 krát za sekundu, nikoliv 12krát. To znamená že jen jeden pracovní cyklus dojde k zážehu směsi a zbylé 3 cykly jsou naprázdno bez zážehu. Jak je to možné? Došla benzinová směs pro další cykly? Karburátor dávkuje jen pro každý čtvrtý cyklus? - to je divný.
Karburátor, samozřejmě, neumí ,,dávkovat pro jednotlivý cyklus´´ , běžně jde o poměrně jednoduché zařízení bez elektroniky. Stejně tak v motoru nedochází k výbuchům, jde o hoření. K zážehu u dvoutaktu dochází při každé otáčce. Tady to máte i s videem - jak dvoutakt, tak čtyřtakt
No jo, jenže to je jen teorie. V praxi to funguje trochu jinak. Zřejmě jste nikdy dvoutaktní motor v chodu na volnoběh neslyšel. Já jsem v životě jezdil s několika dvoutakty (Jawa 50, Aero 30, Trabant, Barkas, Wartburg...), tak vím, o čem to je z praxe.
U toho Zetoru to je sporné - krátkou ukázku jsem našel.
Jawka to je nesporné, hřídel točí fofry a z výfuků jen sem tam klepne. Ještě zřetelnější když přidám plyn roztočím motor a uberu pustím plyn, motor točí tisíce ot/min, ale z výfuku po jedné hluboké ráně za sekundu. Otázka co se děje s tou směsí, proč se nezapaluje rovnoměrně při každé otáčce, tak jak říká teorie.
To je absolutně špatný způsob.Počet zážehů např. u jawy poznáš když sundáš fajfku,jednou rukou chytneš konec kablíku a druhou konec zapalovací svíčky
Počítat počet otáček sluchem - to bys musel mít absolutní sluch
Ta Jáwička je krásně udělaná. Typ 353, měl jsem takovou.
Pokud jde o dvoutakty a spalování. Představte si, že modeláři mají pro režim, kdy motor pálí každou druhou otáčku i zvláštní termín - motor "tarokuje". A představte si, že ty motory třeba nemají žádné zapalování. Třeba mají jen žhavicí svíčku a některé nemají ani tu ..
Přeskok jiskry (zážeh) je u dvoutaktu při každé otáčce. Že se ne vždycky směs skutečně zažehne je věc jiná. Je to způsobeno nedokonalostí spalování dvoutaktů při nízkých otáčkách (výplach válce, přepouštění směsi z klikovky do spalovacího prostoru...). Tenhle jev je patrný u všech dvoutaktů všeobecně, takový "trabant" je dokonalým příkladem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.