Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Udržovací režim

Od: honza1 odpovědí: 12 změna:

Mám nově nabíječku ULGD 5.0 C1. Chtěl bych ji nyní použít v udržovacím režimu. V návodu je uveden způsob zapojení nabíječky v totmto režimu. Nejdříve odpojit baterii od vozidla, atd. Tento postup se mi jeví poněkud nepraktický, pořád odpojovat a připojovat akmulátor. Nevíte někdo, zda je toto nutné, nebo lze udržovat i při připojeném akmulátoru, případně, jaká hrozí rizika při neodpojení.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
Formální požadavek na odpojení bude mít dva důvody. Jednak se tím vyloučí, že baterie bude nadmíru vybíjena autem, např. autorádiem, nebo nějakou závadou. Druhak to bude bezpečnost. Není problém, když si při závadě zničíte baterku za litr, výrobce ale nechce řešit poškození auta za meloun. A nemusí to být jen závadou nabíječky, problém může nastat, pokud by došlo k závadě baterie, např. upadnutí desky. Pak se aku, který vlastně i stabilizuje napětí, prakticky odpojí a nechrání elektroniku auta před možným přepětím, které by teoreticky mohlo z nabíječky přijít. Ono se mohou potkat různé závady, poškodí se ta baterie a pak třeba i dočasně nepůjde proud. Kdo ví, do jakého režimu nabíječka po výpadku napájení naběhne. Může mít třeba i autodetekci 12/24 V, která bez baterie a s připojenou elektronikou auta může chybně přepnout na 24 V. Už ale schválně vymýším nepravděpodobné scénáře. Fakt ale je, že většina z nás baterii při nabíjení neodpojuje.

 

hodnocení

3x
Výrobce nabíječky se chrání před případnými škodamy a soudním sporům.
Nabíjet s neodpojený akumulátor můžete na vlastní nebezpečí.
honza1
hodnocení

A jaké nebezpečí může hrozit?

Všechny možné škody které lze finančně nacenit.

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Ne, baterii určitě není potřeba odpojovat, můžete bez problému nabíjet baterii připojenou do auta.
Na udržovací nabíjení není program, na to se nabíječka přepne automaticky při dokončení nabíjení.
Připojte, vyberte vhodný režim nabíjení a nechte připojeno.

 

hodnocení

2x

Tak si musíš jako uživatel vybrat jestli budeš postupovat podle návodu od výrobce nebo podle svého vlasního rozumu.

Jaks dobíjel baterii doposud?

U normálního auta s bezúdržbovou baterií už nemáš co kontrolovat, takže já normálně připojím nabíječku na kontakty baterie spojené s autem.

Rizika jsou, různá a každý jich dokáže vymyslet mnoho.

honza1
hodnocení

Já jsem to doposud dělal stejně, zmátl mě ten návod. Píšeš, že rizika jsou různé. Mě právě žádné nenapadlo, ale nejsem velký odborník Jaké můžou být?

Když nejsi odborník, tak tě rizika nemusí trápit.

Já taky nejsu odborník.

Ale když si vezmeš co všechno se může stát, tak se z toho asi zblázníš.

(možnosti: vadná baterie, poškození baterie, exploze baterie, poleptání kyselinou, požár baterie, požár celého auta, výbuch vodíku, přetížení nabíječky, přehřátí nabíječky, roztavení nabíječky, požár nabíječky, úraz elektrickým proudem, poškození elektroniky uvnitř vozu, poškození elektroinstalace vozu, a extrémním případě by mohla uhořet i kočka, která zrovna leží na kufru auta.) A vyber si.

 

hodnocení

1x
avatar hejkal
Během posledních 50 let jsem více akumulátorů nabíjel, dobíjel a udržoval od nejjednodušší sestavy (trafo, usměrňovací dioda a žárovka v sérii, odporem žárovky se dal regulovat proud) přes další amatérské zdroje s automat. odpojením, až k dnešním chytrým nabíječkám.
Nevzpomínám na nějaký velký problém, ani u aku, do kterých se dolévala kyselina a destilovaná voda.
Udržovací režim nebývá nutný, pokud se občas delší jízdou Aku dobije.
V zimě jsme služební auta stojící na dvoře připojovali na zdroj s proudovou regulací, akumulátorem protékal jen malý proud, který Aku ohříval a udržoval v pohotovosti.

 

hodnocení

0x

Hloupé trafo nabíječky dávají naprázdno natvrdo i 16V. To už může autu vadit.

Taky případné jiskření u svorek může zapálit plynující baterku a buchne přímo v autě.

...

Inteligentní nabíječky tohle sami hlídají a pustí se až v okamžik, kdy ví, že jsou připojeny na baterce.

...

Výrobce se jen kryje. je to právní formulka. Smysl to nemá. Navíc ta nabíječka víc jak 4A nedá. Není důvod baterku odpojovat.

Udržovací režim je u dnešních aut vhodný, protože dnešní auta mají stálý malý odběr proudu.

Jen pro upřesnění tahle verze už dá 5A vyplívá to z označení. Je to známá nabíječka z Lidlu která je již v ňekolikáté verzi používám ji v různých verzích víc jak 10let a vždy s baterkou zapojenou v autě.

Já měl před Ctekem Polar tu starší lídlovou modrošedou. Ta měla Do 4A, ale rychle se stejně přepínala na 800mA. Měl jsem tam v serii ampermetr, abych věděl, co vlastně dělá.

Ctek je lepší a novějšá ULG už netuším, takže se omlouvám za nepřesnost ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]