Nejste přihlášen/a.
Mám nově nabíječku ULGD 5.0 C1. Chtěl bych ji nyní použít v udržovacím režimu. V návodu je uveden způsob zapojení nabíječky v totmto režimu. Nejdříve odpojit baterii od vozidla, atd. Tento postup se mi jeví poněkud nepraktický, pořád odpojovat a připojovat akmulátor. Nevíte někdo, zda je toto nutné, nebo lze udržovat i při připojeném akmulátoru, případně, jaká hrozí rizika při neodpojení.
Tak si musíš jako uživatel vybrat jestli budeš postupovat podle návodu od výrobce nebo podle svého vlasního rozumu.
Jaks dobíjel baterii doposud?
U normálního auta s bezúdržbovou baterií už nemáš co kontrolovat, takže já normálně připojím nabíječku na kontakty baterie spojené s autem.
Rizika jsou, různá a každý jich dokáže vymyslet mnoho.
Já jsem to doposud dělal stejně, zmátl mě ten návod. Píšeš, že rizika jsou různé. Mě právě žádné nenapadlo, ale nejsem velký odborník Jaké můžou být?
Když nejsi odborník, tak tě rizika nemusí trápit.
Já taky nejsu odborník.
Ale když si vezmeš co všechno se může stát, tak se z toho asi zblázníš.
(možnosti: vadná baterie, poškození baterie, exploze baterie, poleptání kyselinou, požár baterie, požár celého auta, výbuch vodíku, přetížení nabíječky, přehřátí nabíječky, roztavení nabíječky, požár nabíječky, úraz elektrickým proudem, poškození elektroniky uvnitř vozu, poškození elektroinstalace vozu, a extrémním případě by mohla uhořet i kočka, která zrovna leží na kufru auta.) A vyber si.
Hloupé trafo nabíječky dávají naprázdno natvrdo i 16V. To už může autu vadit.
Taky případné jiskření u svorek může zapálit plynující baterku a buchne přímo v autě.
...
Inteligentní nabíječky tohle sami hlídají a pustí se až v okamžik, kdy ví, že jsou připojeny na baterce.
...
Výrobce se jen kryje. je to právní formulka. Smysl to nemá. Navíc ta nabíječka víc jak 4A nedá. Není důvod baterku odpojovat.
Udržovací režim je u dnešních aut vhodný, protože dnešní auta mají stálý malý odběr proudu.
Jen pro upřesnění tahle verze už dá 5A vyplívá to z označení. Je to známá nabíječka z Lidlu která je již v ňekolikáté verzi používám ji v různých verzích víc jak 10let a vždy s baterkou zapojenou v autě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.