Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odtlačení auta mající automat. převodovku

Od: slavo® odpovědí: 16 změna:

četl jsem tento článek včetně příspěvků

novinky.cz/...

Jak je to když má automat a dojde mu palivo.

Jde to odtlačit a nebo ne.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

U všech automatů lze vyřadit na neutrál a rozpojit motor od převodovky.

Bohužel převodovku od kol rozpojit nelze a to je to téma.

Manuální to nevadí, protože převodová skříň je tvořena ozubenými koly a olejovou náplní, kdy se pohybem od kol auta převodovka stále maže. Kola převodů olej rozstřikují.

Automatická převodovka s hydroměničem funguje jinak. Uvnitř je několik spojek na každé rychlosti. Rychlosti jsou tvořeny lamelovou sadou. Zařazení rychlostí probíhá stlačením lamelového paketu na daném kvaltu.

Bez oběhu oleje se převodovka ničí. Proto se nesmí auta s automatem táhnout. Jen, když odpojíš kardan (motor vepředu a poháněná kola vzadu), aby pohyb auta od kol auta nehnal převodovku.

Auta s automatem lze nouzově táhnout jen pár km pomalou jízdou do 50km/h.

...

U DSG převodovek, což jsou vpodstatě manuální s robotem netuším, zda to vadí.


doplněno 05.12.22 13:07:

Rozhodně jdou všechny automaty odtlačit. Jen ten blbec nesmí nechat zařazeno D nebo Parking s aretací. Musí zapnout klíček a zařadit N neutrál. Pak pochopitelně i s automatem lze hnout.

paveldvorak

s vybitou baterklou u "moderního" automatu nevypne nic

To je pravda. Tam kde není páka, ale to volící kolečko PRND.

Ovšem v článku o baterce nic nepadlo. Došlo palivo.

 

paveldvorak
hodnocení

0x

Poslední model Toyoty avensis má tlačítko, kterým se automatická převodovka v příapadě poruchy uvolní, právě proto, aby se dalo auto odtáhnout...

Bohužel, univerzální AUTO se zatím nevyrábí...pokud nějaký výrobce vyrábí auta s podobným tlačítkem, pak auto odtáhnout lze...Otázku považuji za hloupou, v tom množství značek, typů a modelů verzí variant...ale chápu že na to není vyvinuta aplikace

Jsou na to ale vyvinuty specializované odtahové automobily. K vidění v každém druhém americkém filmu.

paveldvorak

tazatel se na americké filmy nedívá

V amerických filmech to mnohdy zapřahají špatně (schávlně k vůli záběru či ději filmu). Správně se v americe zvedá zadní náprava, která je poháněná (většina US aut) a čumák s motorem se nechá vláčet. Ovšem ve filmech jim rádi z té odtahovky ujíždí, takže mají zadní kola na zemi a čumák na háku.

Můj švagr měl nějaké novější BéeMWé a v Německu na křižovatce se mu ten zázrak zastavil..Rok výroby cca 2010-nevím.. Nevím ani jestli to dovolilo zařadit N,ale každopádně se to zabrzdilo a nešlo NIC.. Německé odtahovky to chtěli rvát zabrždené a neuměli to odblokovat.Bylo to kousek od hranic,tak přijela odtahová služba z ČR a uměli to odblokovat..tzn..odbrzdit a vyřadit.Do té doby tam blokoval křižovatku

Někdy je nouzové odblokování poblíž páky jako skrytý čudlík. V návodech to určitě je.

V interiéru to nenašli.. Nenašli to ani Němci od odtahovky..Musel přijet "šmudla" s českou odtahovkou a odblokovat to *smich* Ale moc k smíchu to není, když je to moderní "bezpečné" auto..Kdyby se to zastavilo na přejezdu,tak je z toho pěkná kaše..

Nepopírám závadu auta, ale ze zkušenosti vím, že je z 90% závada samotných lidí. Většina běžných uživatelů umí jen natankovat palivo, točit volantem, šlapat pedály a zamknout/odemknout auto.

Většina neumí vyměnit kolo, výstražný trojúhelník nebo reflexsní vestu si nebere téměř nikdo, když skáče kolem auta na silnici a o správném užívání světel nemluvě.

Bejvalej kolega z práce ani nevěděl, že má na Octavii komfotní dojezd oken. Čuměl, když jsem mu to ukázal klíčem v zámku dveří. O to víc čuměl, že to jde i podržením dálky. Auto má od novoty a najel 180tkm a donedávna to neznal a vždy v létě lezl na sedačku a jednotlivá okna s klíčkem v zapalování zavíral :-D

Koupí si krám s milionem funkcí a pak je ani nevyužívají či neznají. Hlavně mít lepší auto nežli soused *frajer*

Odtahovkáři, co tahají na vrakáče vědí, kde má které auto ten "čudlík".

 

Já jsem staromilec.. Mě na autě bohatě postačí "základní" funkce..A vše ostatní je nadstandard *smich* Když mám tu "čest" svézt se něčím novým,tak je k vzteku to vše povypínat (pokud to jde)..Stop-start, hlídání pruhů atd.. Elektronické ruční brzdy jsou taky k vzteku.. Mám rád klasiku, ikdyž teď třeba v automatu..

Na starý Audině 100 klidně v automatu (198*) jde vypnout i ABS ;)

Gumídku, ke včerejšímu 16.58 - Já po roce používání staré galaxy omylem zjistil, že má alarm, dálku a vyhřívání sedaček. A na cliu jsem vloni objevil polohování volantu (na co je tady ta páka?). To clio mám deset let.*zed**haha*

Zvláště příjemné zjištění to vyhřívání sedaček :-D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak funguje převodovka

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]