Nejste přihlášen/a.
četl jsem tento článek včetně příspěvků
Jak je to když má automat a dojde mu palivo.
Jde to odtlačit a nebo ne.
U všech automatů lze vyřadit na neutrál a rozpojit motor od převodovky.
Bohužel převodovku od kol rozpojit nelze a to je to téma.
Manuální to nevadí, protože převodová skříň je tvořena ozubenými koly a olejovou náplní, kdy se pohybem od kol auta převodovka stále maže. Kola převodů olej rozstřikují.
Automatická převodovka s hydroměničem funguje jinak. Uvnitř je několik spojek na každé rychlosti. Rychlosti jsou tvořeny lamelovou sadou. Zařazení rychlostí probíhá stlačením lamelového paketu na daném kvaltu.
Bez oběhu oleje se převodovka ničí. Proto se nesmí auta s automatem táhnout. Jen, když odpojíš kardan (motor vepředu a poháněná kola vzadu), aby pohyb auta od kol auta nehnal převodovku.
Auta s automatem lze nouzově táhnout jen pár km pomalou jízdou do 50km/h.
...
U DSG převodovek, což jsou vpodstatě manuální s robotem netuším, zda to vadí.
Rozhodně jdou všechny automaty odtlačit. Jen ten blbec nesmí nechat zařazeno D nebo Parking s aretací. Musí zapnout klíček a zařadit N neutrál. Pak pochopitelně i s automatem lze hnout.
Poslední model Toyoty avensis má tlačítko, kterým se automatická převodovka v příapadě poruchy uvolní, právě proto, aby se dalo auto odtáhnout...
Bohužel, univerzální AUTO se zatím nevyrábí...pokud nějaký výrobce vyrábí auta s podobným tlačítkem, pak auto odtáhnout lze...Otázku považuji za hloupou, v tom množství značek, typů a modelů verzí variant...ale chápu že na to není vyvinuta aplikace
Jsou na to ale vyvinuty specializované odtahové automobily. K vidění v každém druhém americkém filmu.
V amerických filmech to mnohdy zapřahají špatně (schávlně k vůli záběru či ději filmu). Správně se v americe zvedá zadní náprava, která je poháněná (většina US aut) a čumák s motorem se nechá vláčet. Ovšem ve filmech jim rádi z té odtahovky ujíždí, takže mají zadní kola na zemi a čumák na háku.
Nepopírám závadu auta, ale ze zkušenosti vím, že je z 90% závada samotných lidí. Většina běžných uživatelů umí jen natankovat palivo, točit volantem, šlapat pedály a zamknout/odemknout auto.
Většina neumí vyměnit kolo, výstražný trojúhelník nebo reflexsní vestu si nebere téměř nikdo, když skáče kolem auta na silnici a o správném užívání světel nemluvě.
Bejvalej kolega z práce ani nevěděl, že má na Octavii komfotní dojezd oken. Čuměl, když jsem mu to ukázal klíčem v zámku dveří. O to víc čuměl, že to jde i podržením dálky. Auto má od novoty a najel 180tkm a donedávna to neznal a vždy v létě lezl na sedačku a jednotlivá okna s klíčkem v zapalování zavíral
Koupí si krám s milionem funkcí a pak je ani nevyužívají či neznají. Hlavně mít lepší auto nežli soused
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.