Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Diesel 2500 otáček při 130kmh

Od: luos odpovědí: 10 změna:
Zdravím, navzdory ceně nafty uvažuji o koupi dieselu. Samozřejmě delší trasy a často dálnice. Při recenzích jsem se dočetl že točí zmíněných 2500 otáček při 130kmh.
Není to na diesel moc?
Nemají točit diesely míň?
Nissan Qashqai 1.6 dci

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

0x

Tak jsou diesely co při té rychlosti mají kolem 2 tisíc, ale bud maji víc převodových stupňů a nebo to nejsou SUV s motorem do "sekačky". 2500 není zase tolik na dané auto.

 

siley*
hodnocení

0x
U 6 stup. manuálu přibližně normální otáčky. U automatu to logicky bude mnohem méně protože mají většinou 8 stupňů. Pak už jen záleží jak je udělaná převodovka.
Btw tyto otáčky mám i u benzínového turbo motoru který má podobnou charakteristiku jako nafta.

 

hodnocení

0x
Nebojte je to normálni kompromis k výkonu/váze/aerodynamice vozu. Spotřeba bude do 6l, což je klasická spotřebu na dálnici s naftou. Nemyslím ani že by to ani nějak výrazně zvyšovalo vnitřní hluk.

 

hodnocení

0x

Je to akorát. Méně točí prémiovky s bambilionstupňovými automaty. Pokud to bude automat, tak do Qashqaie se tuším dával variátor. Nebo možná jen do benzíňáku? Teď nevím.

Quashqaie se dávala tuším převodovka s hydroměničem jako u X-trailů

Jj ale 2.0i měly variátory. To byl důvod, proč jsem je v minulosti z výběru vynechal. :)

Aha, dík za info :). Vím, že M9R měl normál hydroměničovou.

 

ahoj*
hodnocení

0x

1,6 je asi slaba, zprevodovani udela designer takove, aby to jelo (dokazalo zrychlovat nejen z kopce)

moje 1,9 tdi toci 2000 otacek pri 120 km/h tak si to primou umerou spocitej, ale to je spis vyjimka, vetsina tdi bude tocit nepatrne vice, diky tomu prumerne jezdim za 5 litru

lze to tuningem opravit v prevodovce, Nicmene motor musi mit odpovidajici vykon, jinak zafouka vitr a musis podrazovat

 

paveldvorak
hodnocení

0x

na dalnice minimalně 2.0 a výš

 

hodnocení

0x

Co je špatně na 2500 otáčkách? Pokud má vozidlo otáčkoměr kde začíná červené pole až 3500 otáček, tak to znamená že můžete bez problémů používat celý jeho rozsah otáček až po ono červené pole a nemusíte se ničeho bát. Něvíc dnešní vozidla jsou stavěna tak, aby měla co nejnižší spotřebu okolo 90km/h, což bývají u dieslu na nejvyšší převodový stupeň otáčky pod 2000. Logicky s vyšší rychlostí se zvedají i otáčky a spotřeba. Hlavně ty maloobjemové motory ale nemají rády provoz v stále nízkých otáčkách. Studené motory se potom pomalu ohřívají na potřebnou provozní teplotu a delší dobu dehtují.Vysoké otáčky u motoru s již dobrou provozní teplotou,ale umí ty saze zase vyfouknout.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]