Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.Když nastartuji auto ,ručička rychloměru ukazuje na stojícím autě rychlost 20 km/h a otáčkoměr taky ukazuje o asi 500 ot.víc.Za jízdy mi údaje na rychloměru i otáčkoměru přičítají k aktuálním hodnotám,t.zn.že když jedu 50 km/h,rychloměr ukazuje 70,při 90 km/h je to 110,atd.Můžete mi ,prosím,někdo napsat,jestli jste se s tím setkali,popř.,jak jste to řešili? Děkuji.Jedná se o Mitsubishi Space star.
To si nedokazu predstavit. Rozdil 20km/h bys musel udelat, kdybys vymenil tak 13ky kola za 20tky. Chybu vykazuje tacho i otackomer. Videl bych to na problem cele pristrojovky. Tomu nahrava i to, ze uz premeruje na stojicim aute
U jedničkové octávky je výrobní vada, padají ručičky přístrojů. A zaregistroval jsem, že při opravě se musí zadat nějaké hodnoty, třeba rychlost 50, otáčky 2500, půl nádrže paliva. A po montáži do auta to ukazovalo správné hodnoty. Takže bych asi hledal chybu v nastavení těch budíků, těch výchozích hodnot, "naprogramování". Ale moc nevím, o čem píši, berte to jen jako tip...
Těm O1 z let 1997-1999 se starým přístrojovým panelem s oranžovým podsvícením šedými budíky padají ručičky proto, protože vypadává napájecí napětí k vůli jednomu integrovanému obvodu, který má nevyřešené chlazení na desce plošných spojů.
Ručičky jsou servomotorky. Tedy kam je driver postaví, tam zůstanou. Nemají vracecí pérko jako jiné typy ručiček třeba u Favoritu či Felicie. Takže pokud se ztratí napětí, stojí tam, kde právě byli naposled s napětím. Proto i při dopravní nehodě je vidět, kolik auto jelo před nehodou.
Oprava se řeší opětovným přiletováním vyhřátých spojů obvodu a případně doplnění o mini chladič z hliníku.
Problém je EU, kdy použitý cín (pájka) na desce plošných spojů neobsahuje olovo. Pájka je pak velice nekvalitní a stačí několik mrazů a veder a spoje silně zdegradují. Většinou je pak potřeba proletovat i konektory a samotná serva ručiček.
Při takové opravě je potřeba sundat ciferníky a ručičky z motorků. Nemají žádný zápich na oskách, takže pokud je při zpětné montáži někdo nasadí blbě, tak pak tak zůstanou.
V diagnostice vag se zapínají akční členy a ručičky se vytočí na definované hodnoty, podle kterých se poloha ručiček na osce doladí, aby neukazovali něco jiného.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.