Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nepravdivý údaj rychloměru

Od: adetouk® odpovědí: 7 změna:
avatar adetouk

Dobrý den.Když nastartuji auto ,ručička rychloměru ukazuje na stojícím autě rychlost 20 km/h a otáčkoměr taky ukazuje o asi 500 ot.víc.Za jízdy mi údaje na rychloměru i otáčkoměru přičítají k aktuálním hodnotám,t.zn.že když jedu 50 km/h,rychloměr ukazuje 70,při 90 km/h je to 110,atd.Můžete mi ,prosím,někdo napsat,jestli jste se s tím setkali,popř.,jak jste to řešili? Děkuji.Jedná se o Mitsubishi Space star.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Ten rychloměr můžou způsobovat jiná kola.. Respektive průměr kol,pokud máte jiný než zapsaný rozměr kol..U otáčkoměru to bude problém elektronický..
petrovic

To si nedokazu predstavit. Rozdil 20km/h bys musel udelat, kdybys vymenil tak 13ky kola za 20tky. Chybu vykazuje tacho i otackomer. Videl bych to na problem cele pristrojovky. Tomu nahrava i to, ze uz premeruje na stojicim aute

novacek

Jak to ta kola dokáží u STOJÍCÍHO vozu?

To s těmi koly platí nebo spíš platilo u aut s čistě mechanickým pohonem a náhonem tachometru..U aut s ABS si to bere hodnoty z jednoho z čidel u kola a je to elektronické.. Nevím jak je staré tazatelovo Mitsubishi..

 

hodnocení

0x

U jedničkové octávky je výrobní vada, padají ručičky přístrojů. A zaregistroval jsem, že při opravě se musí zadat nějaké hodnoty, třeba rychlost 50, otáčky 2500, půl nádrže paliva. A po montáži do auta to ukazovalo správné hodnoty. Takže bych asi hledal chybu v nastavení těch budíků, těch výchozích hodnot, "naprogramování". Ale moc nevím, o čem píši, berte to jen jako tip...*nevi*

Těm O1 z let 1997-1999 se starým přístrojovým panelem s oranžovým podsvícením šedými budíky padají ručičky proto, protože vypadává napájecí napětí k vůli jednomu integrovanému obvodu, který má nevyřešené chlazení na desce plošných spojů.

Ručičky jsou servomotorky. Tedy kam je driver postaví, tam zůstanou. Nemají vracecí pérko jako jiné typy ručiček třeba u Favoritu či Felicie. Takže pokud se ztratí napětí, stojí tam, kde právě byli naposled s napětím. Proto i při dopravní nehodě je vidět, kolik auto jelo před nehodou.

Oprava se řeší opětovným přiletováním vyhřátých spojů obvodu a případně doplnění o mini chladič z hliníku.

Problém je EU, kdy použitý cín (pájka) na desce plošných spojů neobsahuje olovo. Pájka je pak velice nekvalitní a stačí několik mrazů a veder a spoje silně zdegradují. Většinou je pak potřeba proletovat i konektory a samotná serva ručiček.

Při takové opravě je potřeba sundat ciferníky a ručičky z motorků. Nemají žádný zápich na oskách, takže pokud je při zpětné montáži někdo nasadí blbě, tak pak tak zůstanou.

V diagnostice vag se zapínají akční členy a ručičky se vytočí na definované hodnoty, podle kterých se poloha ručiček na osce doladí, aby neukazovali něco jiného.

 

hodnocení

avatar adetouk
Dobrý den,děkuji.Když otočím klíčkem do polohy 2, vyskočí ručičky- u tachometru na 20 a na otáčkoměru na 500.Po celou dobu jízdy " budíky" proměřují.Dříve,když jsem odpojil baterku,tak prvních asi 10-15 km,než se ř.j. "naučila" ,tak otáčky klesaly i k 300 ale nikdy se nestalo,.že by ručičky vystoupily při zapnutí zapalování.Teď ,když baterku odpojím,třeba na hodinu,a potom připojím,ručičky hned vystoupí a otáčky nepadají.Zkoušel jsem podle rad na fóru resetovat ř.j.-odpojit baterku,zapnout klíček do polohy 2 a bazerku připojit.závada sice zmizela,ale po nastartování se opět projevila.Jinak...
ručičky nepadají,ani nekolísají,ani nemám jiná kola než zapsaná v tp,ukazatel ujetých km ukazuje správně,akorát musím při jízdě odečítat...Takže až taková hrůza to není.Jinak mimo téma ..cením si rady rádců,mnohokrát mi pomohly,ale některé rady jsou spíš k zasmání... Chtěl jsem se zeptat ,jestli někdo nemá zkušenosti se závadou,kterou jsem popsal...Zatím nikdo...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]