Nejste přihlášen/a.
Pokud tam mas olej a neni zrovna minus 40 tak to maze v dostatecnem mnozstvi ihned, jak motor udela par prvnich otacek. Mnohem drive, nez vubec chytne a otacky vylitnou ze startovacich par otacek za sekundu na ten zvyseny volnobeh.
Motorum sice studene starty nijak neprospivaji, urcite je uz ale poslednich 20 az 30 let se spravnym olejem nijak nadmerne neopotrebovavaji. Po dlouhych letech studenych startu a stovkach tisic km to muze byt poznat.
Tak " ihned" bych netvrdil. Studie potvrdily, že při nízkých teplotách kolem -15 až -20°C se jako poslední dostane olej na nejvzdálenější ventily a trvá to až 30 sekund ...půl minuty. Tj i já se snažím po startu nechat "protočit" olej celým okruhem a plynule po cca 1/2 až minutě vyjíždím. Jinak jsem se setkal se zvýšenými otáčkami těsně po startu cca 1200 až 1500 / Subaru benzin, Volvo diesel, BMW diesel.../ , ale 2.000 je dost vysoko. Samozřejmě po několika desítkách vteřin otáčky postupně klesají.
To platí pokud je zpětný ventil na filtru v pořádku, dost často netěsní a pak olej vyteče z celýho okruhu a čerpadlo ho musí znova plnit.. A i s funkčním to na konec neteče okamžitě ale po pár vteřinách, obecně to motoru nevadí
2k otáček je už hodně a něco tam bude. Možná čidlo teploty hází jinou než skutečnou teplotu (bohatá/ chudá směs a vylítne do toček), možná falešný vzduch kdy přisává jen za studena..
V praxi to motoru těžko bude vadit, spíš se to může zhoršit a začne blbě startovat nebo držet vysoký volnoběh i za tepla..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.