Nejste přihlášen/a.
Hezký den,
mám Octavii I, r.v. 1997, 1,8 20V, benzin. Stává se, že pokud je v nádrži méně než čtvrtina benzinu, začne motor při startování střílet do výfuku. Při plné nádrži se nic neděje, vše OK. Setkal už se někdo s něčím podobným?
Honza
Nedokážu si představit souvislost s množstvím paliva v nádrži.
Pokud je to opravdu do výfuku a jen při startu, na vině bude nejspíš automatický sytič posílající tam příliš bohatou směs.
Žádnej sytič tam není!
ECU si sama skrz teplotu, zbytkový kyslík ve výfukových plynech a čidla klepání a tlaku v sání sama dávkuje tolik, kolik je potřeba. Nic tedy na sytič nejede. Vždy se motoru ECU přizpůsobuje, tak si to vymažte z hlavy!
Sytič měl naposledy Favorit.
Pokud blbne dávkování paliva do motoru, tak je buď vadné čidlo či vedení k němu (přechodové odpory, které mění hodnoty čidla NTC teploty) a nebo netěsné sání či výfuk, kdy si to přisává falešnej vzduch a oblbuje to kyslíkovou sondu (lambdu).
Mě tohle dělala OII z roku 2010 s motorem 1.6MPI po ,,vodborné´´ instalaci LPG, kdy celekm brzo došlo k podpálení ventilů a auto pak po startu střílelo do výfuku, ale souvislost se stavem paliva v nádrži jsem nepozoroval.
Zkusil bych přeměřit tlaky v jednotlivých válcích - je to jednoduché a přinejmenším budete moci ventily vyloučit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.