Nejste přihlášen/a.
Skor by som volil variantu ze by som tam dolial olej z minuleho intervalu. Z 5L bandasky by som sa rozhodne nabal pouzit 2L oleja.
Oleje se dělí na synterické, polosyntetické a minerální - ty by se mezi sebou mísit neměly.
Ale pokud se jedná o stejnou spocifikaci a normu (a ideálně stejnou značku výrobce), tak nejí žádný problém je smísit. Jediné, co se stane, tak původní olej bude malinko řidší (0w30 je řidší než 10w40).
Dolejvat vyjetej olej, syntetika/ minerál se nesmí mísit... To jsou perly
Použít to jde, jen olej celkově pak bude trochu řidší = může to papat víc než teď. Nejlepší je dolít stejným a tohle použít jinde. Ušetřit stovku za olej s tim že to motor brzy sežere a bude se dolívat novej mi jako úspora nepřijde... Leda místa v regálu kdy ta litrovka 0W zmizne
Je fakt, že u tak starý vrány brát vyjetej olej od někoho co mění po 10kkm, tak tenhle motor může klildně přežít kastli auta
Patamat Tak to je argument jak stehno -argumentovat tím co píší "odborníci" na portálu autozive!
Každý oleje i tzv plně syntetický obsahuje minrální bázi. Dnes již rozdělení na syntetické polosyntetické a minerální je jen marketing. !
Nevím jestli znalci pochopí, ale spíše ne. Protože normáně myslící osoba když ví, že má náplň oleje 4,8litru tak nekoupí 4l balení, ale koupí 5l balení oleje! Tím spíše, když ví že motor už olej "trochu papká".
Jinak tím že dolijete do 10w40 skoro litr oleje 0w30 zdegradujete oba dva oleje a budete mít velmi pravděpodobně vyšší spotřebu. Jen tak mio běžně jsem to praktikoval-do motoru šlo 3,6l oleje, koupil jsem 5l balení nalil co tam patří , zbytek na případné dolití mezi výměnami, Při další výměně jsemzase koupil 5l balení , starý z otevřeného balení jsem nali do motoru, dolil novým.
V tom případě se Ti omlouvám.Ale pro vysvětlení já i do Stošestého kam se lilo jen 3,2l kupoval pětilitrové balení. Tak ale zase já věděl, že ten olej jpatří do celé škály motorů PSA, takže se využil i v dalších. Synovo 106 mezi výměnami téměř nic nesežrala,ale zsase Xantie měla spotřebu od 0,5 do 1,5l mezi výměnami-dle provozu, a stejný olej. takže tak nějak.
Jinak předpokládám že ta 0-30 plní i noormu tohi 10-40 takže jak píšu výše-zdegradují se ale nemělo by to ničemu mimo větší spotřebu uškodit!. A to že ten"řidší" uvolní karbon je asi taky nesmysl -všechny to oleje obsahuji detergenty...
Zázrakem přestalo = nejspíš připečený kruhy, nový olej lepší detergenty a připečení se uvolnilo..
5W40 je oproti 10W40 obecně řidší jen za studena, za tepla jsou stejný = líp to maže za studena.
Spotřeba oleje často závisí na otáčkách, dlouho v točkách = žere víc, typicky dálnice. Měl jsem auto který na couračkách bralo max. deci na 1kkm a na dálnici litr.
Krám by 20 let nepřežil, obzvlášť kdyyž to krosil nějakej Ital
Teď bych dolil 10W40 nebo 5W40 (specifikaci splní prakticky cokoliv), další olej bych dal 5W40 a dobrou zkušenost mám s HX7
Teď na zimu by dolití 0,8L tý 0w30 nemělo vadit, ale určitě to neni ideál.. Do nafty VIF, pokud netankuješ v Rakousku nebo Německu, neni to perla sviním, piksla stačí na dlouho a význam to má.
Dolil jsem decku vyjetého (z toho stejného auta), no a co. Prostě to svítilo a já přeci nebudu kupovat kvůli deci novou náplň Lepší než riskovat že čerpadlo nenasaje.
Musíš vědět co děláš. Já to za chvíli stejně vyměním ten volej, už se na to chystám rok
Tazatel tím akorát lehce naředí ten volej... na dlouhodobý použití a v limitní zátěži, to ale není.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.