Nejste přihlášen/a.
Hezký večer. Fabie, benzín. Prosím pěkně, otočím klíčkem při startování a... a nic. Ticho. Baterie je v pořádku všechno svítí. To bude asi v hajzlu spínací skříňka, že jo?
Najeto km?
Motor jaký?
Kontrolky se rozsvítí?
Benzím tam je?
Nebliká žlutě immobilitér?
Po otočení klíčku stěrače jdou zapnout a topení fouká?
Odpověz na všechny otázky.
284 138 km, auto je udržované, cca dva měsíce dozadu proběhla technická, nijak "nezlobilo"
55 kW
ano,kontrolky se všechny rozsvítí, ručičky ukazatelů se pohnou u stavu nádrže, ale u otoáčkoměru a rychlosti jsou pochopitelně na nule ,
benzin - dnes tankováno
nebliká
Děkuji
Spotřebiče jako stěrače a topení jde, když je klíček otočený a jdou budíky s kontrolkami?
Zrovna tohle totiž relátkem blokuje startér. Relátko odlehčení elektriky se kostří o vývod na startéru a pokud na startéru není přivedeno napětí an svorku 50, tak se startér chová jako kostra pro relé spotřebičů.
Může být tedy vadné relé nebo spíše startér, který relé neukostří a tudíž nejdou spotřebiče.
U BKY 55kW by tam měl být velmi krásný přístup, protože filtrbox je součástí horního krytu motoru a né vedle samostaný boxík jako mají 1.4MPi české 8v třeba AZF,AME,AQW,...
Ovšem s tak velkým nájezdem nevylučuji ani spínačku. Ale ani relé, které po takovém nájezdu bude opálené na kontaktech a nesepne.
Zvládneš nastartovat (zatočit motorem), když dáš neutrál a bez klíčku v zapalování vlezeš pod kapotu a odpojíš drát od startéru a dáš jinej přímo z plusu od baterky?
Ještě zkus pustit větrák topení na 4ku a jakoby zastartovat.
Pokud foukání jede, při zastartování logicky vypne a po vrácení klíčku občas nenaskočí větrák a občas normálně zase naskočí, může být problém i v špatné kostře toho relé odlehčení a protože to dělá přímo cívka startéru samotná, tak její konektor jednopinový může být zaoxidovaný.
Nemusí být hned vadný startér nebo spínačka.
Buď to projdi a startér odzkoušej připojením jiného drátu, zda ti motor roztočí (při vypnutém klíčku a neutrálu) a nebo měň díly naslepo. Protože i ta spínačka jestli jí 300 000km nikdo neměnil a je původní, tak bych ji měnil už jen z principu pro klid duše.
Akorát origoš stojí cca 1200kč tuším a čína a meyle nemají funkci vypnutí rádia při vytažení klíčku a rožnutí lampičky stropu.
Tak to byla naprostá banalita. Jak vede takový drátek do startéru, tak byl vypadlý.
Je zajímavé, jaké jsem dostávala rady - autoelektrikář, že prý musí někdo přijet s počítačem a zjistit závadu, že to u těhle aut není tak jednoduché, že to nejde dělat "na koleně" atd... No, nakonec se mi na to přijel podívat syn kamarádky, takový šikulka - a auto zase jezdí. Pitomej drátek. Děkuji i vám všem tady
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.