Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Při jaké rychlosti řadit, co je správně?

Od: viky® odpovědí: 5 změna:
avatar viky

Dobrý den. Mám Octavii 1.9 TDI - 4x4 - 6 rychlostí. Minulé auto bylo Octavie 1.9 TDI - 5 rychlostí. Nyní se dohadujeme, při jaké rychlosti, je správné řadit vyšší rychlostní stupeň. Na jakou rychlost vytáčet třetí, čtvrtý rychlostní stupeň, než dám vyšší rychlost? Je správné řadit podle zvuku motoru? Děkuji za Váš názor, nebo zkušenosti. Viky


doplněno 10.11.22 22:14:

Děkuji Vám všem, vyřešila se situace. Viky

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x

Řadit tak, aby motor využil svoji sílu. V podtáčení minimu a přetáčení maximu ji nemá. Jinak u prázdného auta, jinak u naloženého. Jinak do kopce a jinak po rovině.

Pokud motor nereaguje na citlivé mačkání pedálu, tak je podtáčený.

 

hodnocení

4x
avatar ernie

Na rychlosti vozidla vůbec nezáleží. Zde v tomto případě neřadit dříve, než někde u 2000 otáček. Tam má motor největší točivý moment, to je to, jak píše @gumidek s tím pedálem. Pokud potřebujete výkon třeba do kopce, tak i u 3200 ot můžete řadit. tam se protínají křivky grafu Nm/kW. Někde u 3800 jde krouťák dolů, tam už to nezrychluje.

Až ty otáčky dostanete do ucha, tak můžete řadit i podle zvuku. Ale lepší je to prostě cítit.

Vycházím z grafu, ne z osobní zkušenosti.

 

bbbb
hodnocení

2x
Jeden mechanik mi jednou rekl a spravne v prvni odpovedi naznacil gumidek.Drz otacky podle zatizeni auta a situace v provozu v oblasti nejvyssiho tociveho momentu motoru.tak nejvic vyuzivame silu motoru.

 

hodnocení

2x
avatar martincakl
Já bych řadil normálně.. dle citu a sluchu.
A pokud to chcete dělat vědecky, tak dle otáčkoměru a nastudovaných grafů motoru (výkon a kroutící moment v daných otáčkách).

 

oop
hodnocení

2x

Určitě né podle rychlosti, ale podle záměru: chceš zrychlovat, decelerovat vs. chceš jet na spotřebu, a podle otáček = krouťáku motoru.

... neboli já řadím nahoru ve 1200 otáčkách i ve 2200 ot. - podle situace!

sežeň si graf průběhu kroutícího momentu k motoru, nevíme, jestli máš kW 74, 77, anebo upravený průběh, určitě to nemá cenu točit do poklesu kroutícího momentu.

Vztah k rychlosti to má s ohledem na zpřevodování. To může mít i jeden model různé:

nejtěžší zpřevodování tohoto motoru měla fabia 1RS do modelu 2004 (pak to v tichosti změnili), tam bylo zpřevodování vtipné: rychlostní stupeň x číslo na otáčkoměru = skutečná rychlost v km/h

Takže VI. stupeň x 20 (= 2000 rpm) = 120 km/h rychlost. A na volnoběh 1000 rpm to jelo 60 km/h! :)) A platí to i pro ostatA platí to i pro ostatní kvalty. A 4000 rpm = 240 km/h ale leda na špalkách, nejvíc to jelo asi 220 :))

No kdo z Vás to má, když se zvedl krouťák, tak to jezdilo za tak malou spotřebu skoro jako rotačka 66 kW.

Schválně to zkus ty, jakou rychlost máš na VI. a 2000 otáček? Určitě ne 120 km/h :) protože čím těžší zpřevodování, tím více to ušetří paliva...

Při jaké rychlosti řadit, co je správně?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]