Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

3.0 tdi problémy s dpf

Od: auda odpovědí: 7 změna:
Zdravím. Mám problém s mojí audi a5 3.0 tdi 176kw manuál 2007 najeto 270tkm. Často (jednou denně) se mi rozsvítí kontrolka DPF. Po pár minutách klidné jízdy kolem 2 tisíc otáček zhasne a je na den pokoj. Bohužel další den stejný scénář. Auto vlastním měsíc a je pravda, že jezdím hodně “kolem komína” městem a někdy v kolonách, ale jednou za týden/dva jedu klidně na jeden zátah 200km a to dpf musí být čisté jak lilie. Ono se pak dva tři dny nerozsvítí ale pak zase stejný scénář. Auto mělo při koupi už vadný termostat a možná že problém vznikl tam, bývalý majitel s ním asi jezdil dlouho a auto se nikdy nepodařilo zahřát na 90 stupňů a tak problém s dpf mohl nastat. Jenže to by bylo moc jednoduché. No a aby nikdo nemusel tasit svoji věšteckou kouli, napích jsem auto na vaga. Ukázalo hned několik chyb jako zaplněné dpf, příliš malý průtok zpětných výfukových plynů, filtr pevných částic řada válců 1 efektivita na spodní mezi a tak. Hodnoty rozdíl tlaků před a za dpf na volnoběh byla kolem 0-8 hPa. Naměřená hmotnost sazí byla při napíchnutí na 27g a s jízdou cca 5-10minut rostla na 30g vypočtená hodnota sazí byla 4,5g a po jízdě 4.7g. Při jízdě rozdíl tlaku před a za filtrem byla podle otáček od cca těch 8hPa po kolem 230hPa v nejvyšších otáčkách. Moje otázka zní, je filtr pevných částic opravdu zaplněný nespalitelným popílkem nebo je vadné čidlo diff snímače tlaku před a za filtrem a nebo je problém s egr ventilem? (Chyba zptného vedení vyfukovych spalin) případně jaký je další postup? Děkuji všem za odpovědi
3.0 tdi problémy s dpf

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

paveldvorak
hodnocení

0x

Odpověd je v servisní historii, tím bych začal...dle mého názoru měl být DPF už dávno vyměněn...

auda
hodnocení

Ono to dpf nestojí pár korun a pokud je chyba na čidle za 500 radši bych s dovolením vyměnil jen čidlo
paveldvorak

Právě proto se to prodalo před velkým servisem a před velkou investicí...součástí nákupu vozidla s DPF filtrem je mimo jiné prověrka stavu DPF filtru, jeho případná výměna nebo čištění / počet čištění/ atd...když budu kupovat hybrid nebo e-mobil, budu řešii stav baterií, jeich stáří , skutečnoui kapacitu atd...

 

mathew
hodnocení

0x
Vzhledem k nájezdu a tomu, že to předchozí majitel prodal tam bude ještě původní filtr, kdyby byl nový tak to neprodává takže čidla podle mne fungují správně. Samozřejmě si můžete ta čidla vyměnit, když jsou levnější a pak nám říct jak to (ne)pomohlo.
auda
hodnocení

Tak ono tak či tak to dpf by se mělo měnit zárovno s diff čidlem tlaku. Moje otázka byla spíš jestli někdo nemá tolik zkušeností aby řekl, že je špatné jen to čidlo. Na základě hodnot z vagu, které jsem přidal jako přílohu, mi po internetu mechanik psal, že to čidlo bude vadné, že neodpovídá tlak s váhou sazí. Chtěl jsem se zeptat ještě nějakého odborníka tady

 

hodnocení

0x

Já používám takovouto tabulku a celkem jsem si s ní zatím vystačil...

...

3.0 tdi problémy s dpf #2

 

amir*
hodnocení

0x

Sací potrubí bylo diagnostikováno?

Tyto motory mají sklon ke karbonu na krátké trasy a s tím je spojeno vše.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]