Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VIF a olej do dvoutaktu... snáší se?

Od: doutnak® odpovědí: 7 změna:
Ahoj..Je tu nějaký "chemik", který by mi dokázal říct,jestli se snese VIF benzín aditiv s olejem do dvoutaktu? Někde jsem četl, že olej se při delším skladování znehodnotí..resp.Při zimním skladování v nádrži motorky namíchaný benzín prý znehodnocuje vlastnosti oleje v něm namíchaném.A tak mě zajímá,jestli přilitím VIFU do nádrže s tímto "mixem" neudělám ještě větší škody? Zkrátka jestli třeba i ten VIF neznehodnotí nějak olej v "mixu"..Jen ze zajímavosti.Díky za postřehy a rady;)

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Kdysi dábno (před 44 až do doby před cca 25 roky) jsem normálně nechával v pístu benzín /tehdy speciál mix a byl jen olej M2T/ , a na jaře bez problémů jezdil dál Fakt je ale ten že Pionýr není motorka a benzín byl tehdy asi benzín nevím, Jediný probklém nastal po nějakém čase a to z důvodu, že nádrž nebyla plná koroze vnitřku nádrže díky tomu ucpala palivový kohout.. PS tenkrát snad byl jen Velfobin do benzínu, který měl na sebe vázat vodu.

hodnocení

S vyrezlýma nádržema jsem si taky užil svoje..Ten "lógr" ze rzi umí pěkně pozlobit..Dvoutakt schroupne kde co,ale motorka kterou teď mám točí přes 10tisíc/ot.,tak je to náročnější na "lepší"olej a napadlo mě, jestli se to vůbec snese s VIFem ..

Jak píšu v té době VIF nebyl.Jinak , nezkoumal jsem - co na to říká TL či specifikace VIFu a oleje?

Jinak tehdy jsem si jako puboš myslel neco o pr. když říkali-nejezdíš přes zimu, je třeba mít nádrž plnou benálu. Dnes díky zkušenostem vím, že u kovových nádrží je to třeba.. A ještě-nevímjak větší Jawky a Čízy, ale pincek schroustl cokoliv, já to nezkoušel jen jednou jsem chtě nechtě z důvodu že došel benzín ( byl jsem tehdy za "kamarádkou" a díky tomu najel daleko víc než jsem plánoval-inu ženské-tam a pak ještě tam ... snad to znáš?) dojel natankovat na ředidlo, tuším to bylo S6006.

hodnocení

Ale joo..To zkoušel asi každý,kdo měl doma nějakou motorku nebo aspoň Pincka,ale benzín jaksi nebyl k dispozici.. Každý zkoušel cokoliv hořlavého*smich* Dokonce i nějakou voňavku..bylo jí hodně a pak to dokonce vonělo z výfuku.. ikdyž byla nastavená ředidlem*smich* A když jsem měl čerstvý ŘP na B,tak benzín vyletěl na 30kč.. Měl jsem Warťase a kupoval jsem stáčený technický benzín za 16kč..Chrastilo to trochu,ale jezdil stále..V jednom městě jsem dokonce viděl ve statku čerpací stanici se stojanem,kde technickej benzín lidi tankovali do 4taktů..lili k tomu ochranu ventilů,ale toho bych se bál..Byl to rok 2000, takže vozový park si každý domyslí*smich*

 

hodnocení

1x

A nebylo by lepší použít stabilizátor paliva do sekačky? Jen nápad, vyzkoušené to nemám. e-les.cz/...

hodnocení

Díky.. můžu to zkusit..

 

asd1
hodnocení

1x

Bojíš se zbytečně, naopak VIF pomůže, kromě rozpouštění usazenin z biosr..k funguje i jako stabilizátor paliva a skadovatelnost benzínu prodlužuje. Taky zvyšuje mazivost benzínu = zmenšuje riziko zadírání.

Na zimní skladování buď vyjet so sucha nebo nádrž plnou benzínu bez biosložky (občas má Čepro, nebo některý vysokooktanový benzíny - ne všechny!) a do toho přidat VIF. Mazací schopnost směsi se v současných benzínech dost rychle snižuje, takže na jaře je dobrý přidat novej olej i za cenu že to bude víc čudit. Osobně jsem zastánce "vyjet do sucha" a na jaře novou směs. Fichtla nemám ale u zahradní techniky to funguje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]