Dobrý den, chtěl bych se zeptat, mám fabii 1.2htp najeto 230tisic. Někdy mi začne žlutě svítit kontrolka motoru a svítí mi třeba i několik dní a pak sama přestane. To se většinou pravidelně opakuje nevíte co by to mohlo být? Popřípadě co pravidelně měnit aby najela co nejvíce km. Díky
Nenechte se odradit kecy, že je ten motor už po smrti a mrtvola, jestli normálně jezdí a jediným "problémem" je svítící kontrolka. Pokud je to 12V verze (47 kW), tak ho mám bez problémů s nájezdem skoro 350 tisíc. Motor původní, rozvody původní, měněna jedna zapalovací cívka a EGR. Je to potřeba napíchnout na diagnostiku a zjistit, co chybu způsobuje. Na to postačí i nejlevnější "ELM327" z Číny, umí zobrazit kód chyby a případně ji po opravě vymazat. Co kód znamená si už můžete zjistit na internetu.
230000km je bohatě za hranicí životnosti a předpokladu, buďte rád a nekřiste mrtvolu. (Jinak řečeno, nevyplatí se to. Každá koruna utracená za tohle je vyhozená)
Zajdi si na diagnostiku a budeš vidět jistě... Ze zkušenosti to bude třeba vadný ventil EGR , lambda sonda... Pokud to začalo dělat až teď, tak to je celkem v pohodě. Tyto problémy začínají u HTP daleko dříve...
Zdravím. Já mám u HTP najeto skoro 250 000 . První větší problém se objevil kolem 200 000 a musel se vyměnit motor za cca 8000 z nabourané jiné fábky. Doteď je bez problémů. Závady byly minimální, je to pro mě bezúdržbový vůz. motor mi začal svítit když vynechala svíčka, vyměnil jsem všechny 3 a pohoda.
lukaaas
Přemýšlel jsem, že bych taky ty svíčky preventivně vyměnil všechny
Tak standardní to rozhodně není, ale může to třeba signalizovat jen špatný EGR ventil, který se nijak znatelně nemusí projevit ani na chodu motoru, ani na spotřebě. Měřením emisí by ale závada v systému řízení emisí projít neměla.
Se svítící kontorlkou MIL je každopádně nenačtený a je nevyhovující reedness kod. Což znamená, že emise neudělá, ani kdyby podplatil mechanika. Nepustí ho online systém skrz eobd.
Pak mají tak velký odtrh, že odejdou dražší zapalovací moduly a úplně zbytečně.
Svíčka má životnost 60 000km a krom lepší spotřeby a lepšího chodu motoru chrání zapalovací modul svým bezproblémovým stavem funkce.
asd1
Velký odtrh stačí sklepnout a problém s probitím vinutí cívky vyřešen.. Horší jsou prasklinky v keramice kdy svíce upadne a rozmydlí píst, takže jen sklepávat a neměnit neni ideál
Tazatel - diagnostika, aspoň vyčíst paměť chyb na to stačí jakákoliv ELM, má to dnes kdekdo, nebo líp live data a vyhodnotit hodnoty z čide, lambda sond apod.
A to že někomu tenhle motor vydržel 300kkm +, tak to vůbec neznamená žo to neni poruchová kokotina která v tom autě nemá co dělatm síš měl štěstí na kus.. (stačí porovnat co za motor je HTP a proti němu postavit FIRE). A věta "s autem nejsou žádny problémy, jen chcípl motor a dal se jinej", tak to je fakt perla... HTP motor má prostě zásadní chyby který se neprojeví sem tam občas, ale spíš na většině... A ty parní verze obzvlášť, to je fakt perla.. Nejsmutnější na tom je, že tohle se muselo projevovat už při testování a stejně to takhle pustili mezi lidi, a místo oprav "za náklady" na tom ještě rejžovali.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.