Nejste přihlášen/a.
Pochopitelně. Nikdy se to nestartuje na baterkách.
V motorovém prostoru je + bod vždy s červenou krytkou.
Mínus je vždy kostra motoru nebo kastle. Zvedací oka nebo výztuhy bez laku.
I starý pekáče to mají v návodech.
U Felicie a Favorita se používá mínus zvedací oko motoru. Plus je přímo na baterce.
Je to k vůli tomu, aby mimo jiné proud ke startéru razil kratší cestu přes nejméně míst s přechodvoými odpory (aby nešel u Favorita přes kostřící licnu (šálu) mezi nápravnicí a převodovkou. Zbytečně by se tam napětí ztrácí na přechodových odporech spojů a mění se v teplo.
Ty připojovací body mají snad všechny pekáče s baterkou v interiéru.
Namátko Fiat Ducato, Jumper, Boxer.
Ale už jsem viděl i dělňase, co to neví a kuchali podlahu
Taky se u pekáčů ála Favorit používají i třeba šrouby hlavy motoru nebo štefty co smontovávají převodovku s blokem. Jsou bez laku a vodivé.
"v podstatě"... hlavně nesmí použít hliníkové trubky klimatizace. Při startování tečou velké proudy a někde může trubka nebo její držáček prohořet. Taky není dobré použít zámek jako kostru.
Musí použít jen nosné a konstrukční díly, blok, převodovku, nápravu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.