Nejste přihlášen/a.
Na obrázku je otvor Felicie pro tankování paliva z vnitřní strany, tedy viděno z pravého zadního podběhu.
Je tam vidět černá plastová krabička přichycená dvěma šrouby. Jak je patrné nejspíše za celou historii auta (27 let) se nikdo nepokusil tyto šrouby odšroubovat a tak jsou matky zdeformované rzí. Rovněž tak je v okolí šroubů shnilý plech podběhu. To proto, že ačkoli je nátěr v podběhu kvalitní a je jinde neporušený, těch 27 let pronikala vlhkost kolem závitu šroubu k plechu a výsledek po skoro třech desetiletích je vidět.
Protože to celé bylo skryté pod vrstvou prastarého bláta, vypadalo to jako "vpořádku" a teprve až poté, co jsem suché bláto odškrábal, objevil se v okolí šroubů shnilý plech.
Já se domnívám, že ty šrouby se patrně utrhnou, protože nejen matka, ale zajisté i závit bude zdeformován rzí.
Teď dotaz: pokud se mi šrouby utrhnou, potřebuji vědět, do čeho jsou z druhé (vnější) strany uchyceny. Je tam nějaká konzole podobná té, která je vidět na druhém obrázku, na kterém je vidět šroub uchycení zadního nárazníku anebo je tam prostě jenom navařená matka na plech?
Nejlépe by bylo k odpovědi přidat foto tohoto místa.
Já bych tento problém nejraději řešil bez sundání blatníku, proto se ptám jak to na druhé straně konstrukčně vypadá.
A také můžete přidat odpověď k čemu ta plastová krabička vlastně slouží?
Rad jak povolit takové šrouby a co koupit za kapalinu na povolení jsem dával několikrát. Asi to jde jedním uchem tam a zadkem ven.
gumid, kapalina na povolení šroubů je účinná tak možná u takových, na které spadly tři kapky deště a potřebuješ to po dvou týdnech povolit.
Šroub s maticí po letech na povětrnostních a chemických expozicích se stanou homogenní hmotou, na kterou nezabírá krom ukroucení nic jiného, než flexa.
V předních podbězích se mi na Felicii povedlo povolit všechny 4 (na každé straně 2) takové matky M6 na šteftech nabodovaných do plechu karoserie.
2 dny jsem trpělivě vlhčil pomocí spreje na zapečené vstřikovače a žhaviče. Předtím jsem to vzal ocelákem.
Vzlíná to daleko líp než WD-čko
I zapečené štefty na litinových svodech to vzalo. Stačí si dát čas a pak povolovat "naší-vaší"kousek tam a zase zpět dotáhnout a závit rozhrkat a pomalu povolovat až do úplného povolení a vytočení.
Ten plech zhnilej nemá. Jen ty matky zrezly. Neměl by ten šteft urvat. V nádobce je systém odvětrání a gravitační bezpečnostní ventil proti vylití nádrže při nehodě. taky je tam ukostření hrdla o karoserii. Na to ta věc tam je.
Ale klidně, pokud bude spěchat, tak je urve nahned.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.