Nejste přihlášen/a.
Dobry den.
Idem si k Vam po radu: cestujem do prace 40km a z prace rovnako
Mam skodu fabia na benzin.
Kedze cena benzinu je aka je, uvazujem nad prestavbou auta na LPG alebo CNG.
Najde sa dobra dusa, ktora mi pomoze vyriesit moj problem?
Dakujem za kazdu radu.
Ursula
Sam mam jednu taku,Motor 1,4MPi AQW. Je to motor ktory si priam pyta LPG. Prestavba cca 1100 euro dielna + 150 urad . Ide o to ako je na tom auto technicky celkovo a kolko si ho planujes nechat aby to bolo rentabilne.Moj pripad je prestavba v roku 2012 pri 208.000km a teraz po 10 rokoch 362.000 km.U mna uz je investicia naspat asi 5x.
Velmi pekne Vam dakujem za odpoved.
Presne taky isty motor mam aj ja v aute, ako mate Vy.
Moja Fabijka ma najazdenych 80 tisic kilometrov, mam ho po mojom dedkovi, on na nej velmi nejazil.
Som s nou velmi spokojna, vykon ma super a nikdy ma nikde nenechalo. Obcas sa objavi mensia hrdza, ale esteticky
je to stale krasne auto.
Pri prerabke na plyn sa trocha obavam toho, ze to bude nekvalitne spravene a auto ma necha niekde visiet a nebudem vediet nastartovat.
Ak mate este nejake rady, budem za ne velmi rada.
Hodil by sa nejaky kontakt resp.mail. Dielna kam chodim je v okrese GA a ja som z SA (Sala). Podelim sa o skusenosti.
moj email je ursulavargova@centrum.sk
budem velmi rada za kazdu radu, predsa len som zena a velke skusenosti nemam, rada si necham poradit.
Ja som z Topolnice.
Dakujem Vam
Diesel je diesel , predaj tu Fobiu a radsej si zozen Octaviu 1.9 tdi 66kw / 81kw, je to excelentný diesel (kod ASV je TOP ) s krásnou spotrebou, ja na mojej robím cca 4,5L - 5,5/100KM podla toho ako jazdím a mám aj vykonne a velké auto a nie skapatu 1.4 v plyne do ktorej ked sadnes s detmi na vylet tak sa nepohneš a predsa je octavia aj bezpecnejšia , dobre si to premysli čo chceš
Octavia má spousty nedodělků oproti Fabii. Viz kvalita váplní dveří, kde plandají látky, což Fabia netrpí nebo výztuha pod palubní deskou je rezavej výpalek kovu místo u Fabie hliníkohorčíkový lehoučký materiál nepodléhající korozi. Stejně tak kvalita těsnění dveří.
Octavia byla vydaná v roce 97 a je to poznat proti Fabii, která je jinde.
A v Ocatvii Tour se motory s rotačkou nenabízeli, takže úplně mimo zbavit se Fábky a koupit ojetou Octavii s rotačkou před smrtí, protože rozhodně nesežene nájezd do 100tkm. Spíš tak 250 a víc ojetou vránu.
S tím že je problematická nesoulasím - měl jsem Citroena v Itálii předělaného na CNG (systém BRC). Najel jsem s ním 130 tisíc za 5 let a plynaře jsem použil jednou na dotažení plnícího ventilu a pak pro zařízení TK. Žádné problémy s reduktory, seřízením a pod - prostě pohoda.
Spíše je problematičtějíš přestavba nafty na CNG- v česku jich moc nejezdí, tedy pokud vůbec nejaké.
Neporadím jak s fabií na LPG , CNG, no nevím dle cen cca kg/80kč , cena zástavby cca 1,5-2x vyšší než LPG navíc dle bydlení-např JH = jet cca70 km do CB na natankování.Pro, lpg to mám zam i z5 1km! cena necelých 18kč.Ale pokud chcet více tak se dočtete na FB v sekci jezdíme na LPG-CNG ( facebook.com/... )cca týden zpět tam byl dotaz na fábii, na totéž co se ptáte a myslím psali že s tím není problém. Mám "sporák"ale moc jsem nenajel neboť předchozímu majietel odfáknul mechanik práci a utíkal olej z převodovky (víc jsem se ropzepsal v jiném vláknu). Ale nemám "tříhrnek"ani škůdku . dvoulitra -100kw. Jinak pokud sem písne p.Arne1 tak ten Vám může více popsat jak CNG. A|e tuším, že to měl-má v C4-Picasso 1,6HDi
JJ, diesel má pravdu. Bylo to Picasso, AutoEsa to dotáhli z Itálie. Na provoz jsem byl maximálně spokojený, při běžné ceně za CNG co bývala jsem jezdil za cca 1.10 Kč (cena čistě jen PHM). A na trochu nutného plánování cest s ohledem na plničky jsem si zvykl, i když třebas v Polsku, Rumunsku nebo v Litvě je to docela problém. Jsem ale z Brna, takže pro blízké cesty plniček dost po městě. Obrovská výhoda, že fungují non-stop, samoobslužně a bezhotovostně (tedy v Česku, Slovensku a Rakousku). Nevýhodou byly dvě velké nádrže v zavazadelníku, které ho zmenšily na polovinu - a to při cestách ve čtyřech byl trochu problém.
A ta cena dnes - je nutno to přepočítat: 60 Kč za 1kg je obdoba 42.80 za litr benzínu.
A zakolik aktuálně jezdíš? Mám AZF 1.4MPi a jezdím za 6,7l/100.
Na těch motorech stačí nevyčištěná škrtící klapka, netěsné sání či výfuk, zaseknutý předehřev teplého vzduchu do filtrboxu nebo netěsná gumička vstřiku a ty 1.4ky žerou i 7-9 litrů.
Stejně tak nevyměněný palivový filtr. 1.4ky by měli mít 3 bar verzi. Pasuje tam i 4 bar verze a ta chybně vyměněná mechanikem způsobuje stejné problémy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.