Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Baterie do elektromobilu

Od: slavo® odpovědí: 52 změna:

Možná mi odpovíte,že budoucnost nikdo nezná ale může to nastat za pár let

četl jsem tento článek

autoforum.cz/...

Zatím věčnou baterii nikdo nevymyslel a když za několik let u nich začnou odcházet baterie co bude s těmito vozy.

Nevím kdo když si koupil elektromobil za více než 1 milión bude chtít dát za pár let stattisíce za novou respektive repasovanou baterii.

 

 

52 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Mám Nissana Leafa r.v. 2012. Baterie stále bez problému funguje a v zimě se nebojím že bych neodjel. Bohužel s věkem se její kapacita zmenšila a ani když byla nová, tak nebyla moc velká. Byla to prostě první elektrická vozidla. Každopádně protože to auto je perfektně spolehlivé a neřešil jsem na něm vůbec žádnou poruchu, tak plánuji pořízení novější baterie. Leafy se tehdy vyráběly jen s 23kWh a 30kWh bateriemi. Autorizovaný servis vám tak dodá maximálně tyto baterie a to ještě za přemrštěné částky. Proto použiji baterii z havarovaného Leafa 2.gen o kapacitě 40kWh. Cenově mě to vyjde na 200tis. a dojezd budu mít takový jaký to vozidlo nemělo ani když bylo nové. Stará baterie protože je stále funkční, tak se ještě prodá.

Určitě je ale blbost řešit fungl novou baterii z autorizovaného servisu. Však u spalováku pokud máte totálku motoru u starého vozidla, tak také nebudete nakupovat nový motor od výrobce vašeho vozu.

Zatím to vypadá, že vám věří jen jeden člověk :) Protože to není fyzikálně možné :)

A kto vam to premontuje a presvedci riadiacu jednotku, aby spolupracovala s bateriou, ktoru poznat nemoze, lebo je novsia ako ta jednotka?

To nie je ako vymenit spalovaci motor za druhy kus z buraneho auta, kde je to o povoleni nejakych skrutiek. Toto je komplexny elektricky problem.

Máte pravdu. Není to jen o výměně baterie. Ještě se tam dodává CAN bridge. Prostě laicky řečeno obvod, který překládá komunikaci mezi vozidlem a novým typem baterie. Ten je už ale finančně poměrně malá položka.

94Ah baterie v i3 se taky dávají do aut místo původních 60Ah. Tam to vycházelo na nějakých sto tis Kč s tím, že si starou nechali. Dojezd je najednou někde jinde

 

hodnocení

1x
avatar jenyk
Počkej až se tady objeví zdejší baterkáři. Dostane se ti vysvětlení, že autoforum už vůbec nikdo nečte a baterky přežijí auto. Neb vydrží takřka 1,5 milionů kilometrů.
hodnocení

Při ročním nájezdu 150000 km to je 10 let.

Pokud někdo najede ročně 50 000 km - tak je to 30 let a to bych chtěl vidět která baterie tak dlouho vydrží.

A při nájezdu 10 000 km ročně léta ani snad nemá cenu uvádět.

Ano, je tady jeden, co tvrdí, že autofórum nikdo nečte *smich*

Nicméně sám se pasoval na předního odborníka na baterie - ovšem mele absolutní nesmysly (možná jde o zbožná přání) ježe fyzika a chemie jsou exaktní věda a na demagogii neberou ohled.

A zrovna tenhle článek má spoustu pravdy. To ví každý, kdo se v životě zabýval akumulátory, každý z nich má limitovanou životnost, omezený počet cyklů, který vydrží a ten počet se ještě snižuje třeba rychlonabíjením a pod.

 

paveldvorak
hodnocení

1x

elektromobily nejsou budoucnost a přestanou se vyrábět, jejich výroba exploatuje přírodu stejně nebo víc nž výroba aut se spalovacím motorem

jendad
Ono záleží, asi kdo a jak to dělá
autoforum.cz/...

No ono se stejně dřív či později přejde na jiné energie v autech než je nafta či benál (+LPG a CNG) .Jestli to bude opravdu elektro nebo cokoliv jiného nikdo neví. jedno je ale jasné DNEŠNÍ elektro auta sice něco umí ale už vůbec nespasí svět= nejsou ekologická jak se tvrdí, spíše zatím opačně. Třeba za pár desetiletí se nalezne technologie výroby el energie, přímo ze zeminy atd...

 

hodnocení

1x
Akdo si dnes kupuje elektromobily za mega, to si nekupují lidé s průměrným platem na dojízdění do práce.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Ano, Jenyk to napsal správně, nečíst autoforum, ale číst reálné fakta. Baterie dnes přežijí zbytek auta a pak se dají ještě využít jinak, třeba jako úložiště.

Hodně záleží od počtu cyklů a způsobu nabíjení. Malá baterka a rychlonabíjení může s životností celkem zamávat.

A rozbít se může i baterka, nic není dokonalé. Blbé je, když je to až po záruce.

asd1

Normální auto má životnost 15-20 let, kolik baterek tohle vydrží? A jak moc ekologický je vyrobit dvě dvoutunový monstra místo jednoho tunovýho? Elektrika taky neroste na stromech..

Chcíplá baterka je prakticky totálka auta.. A chcíplá bude jakmile to nebude schopný jezdit kolem komína, tj dojet do práce a z práce. Delší cesty i tak už musíš řešit jinak.. A jakmile bude elektromobilů hodně tak to nebude kde cestou nabíjet. Stačí se podívat na výtoč u pumpy a převést to množství na nabíjení *smich*

jendad
Zásadní problém bude nahrazení energie z fosilu
Tam to vychází na 10 temelinu.
ekolist.cz/...
U OZE to bude úplně jiné počty a cenový masakr.
jendad
Oprava, má tam být 20 Temelinu.
O špatné baterce v ještě pěkném autě se píše často, aspoň jednou týdně na podobný článek narazím. Ale o Tesle co by najela milion kilometrů, nebo tak něco podobného, jsem ještě nečetl. Jistě, jsou to jen zprávičky v novinách a píšou je senzacechtiví novináři, přesto si myslím že něčím takovým by se, no minimálně automobilka, EU či organizace, které elektro protlačují, velmi rádi pochlubili. Myslím, že kdyby takové auto měli, udělali by tak velkou kampaň, že by ji nikdo z nás nepřehlédl.
zam

Opět bych dodal otázku jak se bude řešit zdanění elektroaut. I oni budou chtít nové ,čisté silnice uklizený sníh atd.Auta se spalovacím motorem platí daň z paliv cca 17kč z litru.

asd1: omyl. Elektronika v dnes vyráběných vozidlech má projektovanou životnost na 8 let. Potom se děj vůle boží.

Bohužel když takhle smýšlí výrobci, tak potom baterie opravdu přežije vozidlo. Za mne je to ale smutné :(

Gazda tak ono baterie ztrácí kapacitu spíš v čase, cca 1% ročně, takže za 20let může ztratit těch 20% kapacity. Samozřejmě nevhodné používání může životnost zkrátit. Při 1000 cyklech a dojezdu 400km se pak bavíme o 400tis km, plný cyklus 0-100%, ale při využívání baterie 20-80% těch cyklů může být 3000 a s tím už se dá ujet téměř dvojnásobek km než bude mít baterie cca 80% kapacity. To neznamená, že je již nepoužitelná, jen má menší dojezd, takže se může používat dál. Dnes již používané LFP baterie mají 3000 nabíjecích plných cyklů a jsou právě vhodné nabijet na sto procent, takže to již dává přes milion km. Je ale vhodné říct, že žádný člověk nechce jedno auto na celý život a většinou si za 10 nebo 15 let koupí jiné, novější. Takže i kdyby baterie dala 400tis km je to pro běžného člověka co najede 10-15tis ročně bez obav, vymění auto dříve. Tak k čemu je potom baterie na milion km, když zbytek auta má reálnou životnost daleko nižší...
honzinek

Prosím pana Štíra, aby technicky vysvětlil, jak je možné, že baterie v autě jsou o tolik lepší, než baterie v mobilu, která za pár let má VELMI znatelný pokles kapacity, což známe všichni. Oboje se nabíjí třeba i denně. Prosím žádné názory, žádné dojmy jako doposud. Tvrdá technická data, odlazy na odborné články, studie apod. V opačné případě by pan Štír byl jen další popleta, co je jich na světě až moc. Děkuji.

Hodně záleží jaký dojezd (kapacitu baterky) má ten elektromobil. Pri dojezdu např 150km bude běžný uživatel nabíjet co 2-3 dny jeden plný cyklus. Při dojezdu cca 400 km to bude jeden cyklus cca za týden. Mobil je rád když vydrží jeden až dva dny. To k četnosti nabíjení. Mobil špatný, auto s malým dojezdem o něco lepší a auto s větším dojezdem celkem OK. Lepší baterky těch 1000 cyklů dají bez problémů. U toho auta s větší baterkou je to dojezd 400 tisíc km. A to už běžným lidem bohatě stačí. Horší je, když klekne jeden část baterky po záruce. Opravy jsou zatím takové nijaké, problematické a drahé. Celá nová baterka ještě dražší. Prostě mobilita začne být problém a nebude tak levná jako byla. Už teď, když je drahý benzín, nafta, CNG. Je levná mobilita utopie. Problémem budou v budoucnu nejenom energie k pohyb toho vozidla. Ale i materiály obecně. Vzácné kovy na baterie. Vzácné kovy na katalyzátory. Už jenom donekonečna vyrábět nové pneumatiky bude problém.
Z mého pohledu je jediná možná udržitelná přeprava založená s dnešní technologií na MHD. Hlavně vlaky a relativně krátké dojezdové vzdálenosti k vlakům. Tam se dá dojet na kole, autobusem nebo i tím elektromobilem. Individuální přesun jedné až dvou tun materiálu (auto + často jediný člověk) je prostě neudržitelný luxus. To je udržitelné tak pro pár milionů lidí. Ale je nás bohužel už několik miliard.
jendad
Gazda
Vaše teorie je krásná ( mhd) , ale svět takhle nefunguje. Kapitalismus vyhrál, protože jeho hnací sílou je spotřeba. Když máte spotřebu, vzniká kapitál, vyrábí se pro spotřebitele a vznikají nové technologie. To je zásadní rozdíl mezi bohatou společnosti a stagnujici.
Ano. Ale růst nejde do nekonečna. Naše planeta je jedna a s omezenými zdroji. Z vesmíru se zatím nic moc vozit nedá. Prostě pro takový masový automobilismus tady nejsou dlouhodobě zdroje. Buď velká část lidí vymře, pak budou zdroje dostatečné, nebo malá část bohatých se bude mít dobře a zbytek bude rád že žije (jako kdysi).Nebo se budeme muset přizpůsobit a jít cestou udržitelného rozvoje a hlavně menší spotřeby všeho. Tím neříkám, že musíme chodit pěšky a bydlet v jeskyni. Jenom do práce nepojedu autem, ale vlakem nebo busem. Tak to dělal děda, taťka. Tak se k tomu vrátíme. Teď bych jel i rád vlakem, protože to není o moc delší, ale je tu roční výluka. Už se těším na prosinec. Začne jezdit vlak a já nebudu muset škrábat skla na autě a přečtu si něco ve vlaku.
Rád jezdím autem, ale sám vidím, že to není udržitelné. A stejná trasa do práce a ve špičce i nějaká ta kolona je prostě otravná. Ve špičce je vlak stejně rychlý (pomalý) jako cesta autem. A jenom cena benzínu je dvakrát tolik co cena jízdenky. To už za občasné menší pohodlí stojí.
Gazda tak ono je třeba to brát i z pohledu využití vozu. Kdo jezdí 400km denně nebude kupovat auto s malou baterií, protože by ji ucykloval a naopak, kdo jezdí 400km měsíčně nepotřebuje velkou baterii, protože je tam stejně ta časová ztráta kapacity. Takže člověku který jezdí okolo těch 500km měsíčně stačí bohatě auto s dojezdem 150 - 200km a pak stačí jednou týdně nabít nočním proudem. Takové auta s takovým dojezdem se už dnes snad ani nevyrábí, leda tak bazarové kousky a například Renault Zoe dnes používá 52kwh baterie, což dá i těch 400km, reálně 20-80% cca 200-250km a taková baterie většině bude naprosto dostačující pro denní použití a zároveň vhodná i na případné delší cesty. Navíc baterie mobilu a auta jsou dvě odlišné věci, i když pracují na stejném principu. Za prvé, mobil většina lidí nabíjí v noci, 100% tam je za hodinu, ale mobil je v nabíječe celou noc, takže při poklesu na 98 se znovu a znovu plní do sta, což baterii ničí a výrazně zkracuje životnost a taky málokdo nabíjí baterii při 30-40%, což většina elektromobilistů dělá už i dříve. Takže úplné nebo téměř úplné vybití baterie taky škodí a zkracuje životnost. Další věc je ta, že baterie nemá chlazení a při nabíjeni nebo intenzivním používání se přehřívá, což má opět vliv na životnost. Baterie v autě má termoregulaci, termomanagement takže se buďto chladí nebo vyhřívá dle potřeby. Pokud je chladná nebo výrazně teplá nepustí do sebe plný výkon. Viz první nebo i druhá verze Nissan Leaf, kdy třetí nabíjení za den bylo již hodně pomalé. A další věc je, že dneska je udávaná kapacita baterie větší než opravdu využitelná, takže auto nelze nabít úplně na 100% i když to auto už ukazuje a podobně skutečná nula není nula, ale v článcích ještě nějaké napětí je, aby se úplně nepodbíjely. To ale neplatí u LFP bateriích, ty jsou prakticky blbuvzdorné a je naopak doporučené je nabíjet do sto procent. Tesla je používá v modelech 3 u zadokolek a jelikož lze využít celou kapacitu baterie bez omezení na životnosti, stačí jim menší kapacita opět kolem 50-52kwh, respektive 60kwh u novějších vozů. Pak jsou dojezdově téměř shodné jako běžné lithiové 75kwh u čtyřkolek, pokud je člověk využívá v rozmezí 20-80%.
Gazda to máte pravdu, že planeta není nevyčerpatelná a proto je každá válka nebo konflikt o tyto zdroje a stále umírají lidi, aby mohli spalovat ropu a plyn. Viz teď Ukrajina. Další lidi umírají na následky znečištěného ovzduší, jen u nás zemře ročně předčasně 18tis lidí, celosvětově to jsou miliony. Další část má různé alergie nebo astma, to naši rodiče neměli. Velké čínské města nevidí slunce jak je rok dlouhý. A co teprve ropné katastrofy a to, co po nich zbyde? Golfský proud změnil směr poté, co z mořského dna tryskala půl roku ropa a má to vliv na celou zeměkouli. Pokud budeme mít dostatek energií ze slunce a větru, nebude proč válčit, města budou čisté, tiché, ovzduší dychatelne... Jasně, baterie se musí vyrobit a zatím jich není dost na to, aby se vyplatila recyklace, ale třeba Renault má recyklační linku. Uvádí se, že v roce 2050 již bude dost baterií k recyklaci, takže další materiály už nebude třeba těžit, ze staré se udělá nová, prostě začarovaný kruh. Jen u nás všechno trvá, nic nefunguje a všechno si budeme muset koupit ze zahraničí. VW u nás chce stavět továrnu na baterie, ale vláda nemá zájem. My navíc máme dost lithia, cobaltu, niklu a vše nasvědčuje tomu, že baterie budeme brát z Číny, protože to je lídr trhu a my si z toho miliardového koláče nenecháme ani drobky. Automobilový průmysl u nás dělá velkou část HDP a pokud se nic nezmění, tak o to přijdeme, protože konec spalováků se blíží závratným tempem. To samé platí i o výrobě čistých energií, protože konec uhlí je již taky daný. Takže budeme ve všem závislí na dovozu zvenčí.
tomaso

A v ČR se snad vyrábí jenom motory do aut, že s koncem spalovacích motoru přijdeme o celý automobilovy průmysl? Děláš že sebe autoodborníka a pak vypustis takový blábol...
Tak proč auta z fabriky škodovka vozí na letiště a tam stojí i rok?
tomaso
Jak to souvisí s elektromobily/spalovaky?
Však to přece souvisí s celým dodavatelským řetězcem. Kdyby ty automobilky to měli lépe vyřešené, nemusí stát auta někde venku řadu měsíců, kde čekají na pár dílů z druhého konce světa. I ty čipy loni nechtěly brát na sklad a pak se divili, že fabriky na čipy si našly jiného odběratele nebo se zaměřili na výrobu chytrých čipů do elektromobilů. V tomto má tesla obrovskou konkurenční výhodu, protože většinu si udělá sama a taky to bylo a je stále vidět, co kvartál, to rekord v dodávkách.
tomaso
Psal si:Automobilový průmysl u nás dělá velkou část HDP a pokud se nic nezmění, tak o to přijdeme, protože konec spalováků se blíží závratným tempem.
Opakuji otázku proč přijdeme o automobilový průmysl, který vyrábí ruzne části aut a je mu uplne jedno jestli třeba ty světla půjdou do spalovaku nebo tramvaje.
Mimochodem hodně velká část skodovek byla nedokončená kvůli vyplním dveří, protože vyhořela továrna v ČR. Ale to by se Tesle nestalo,že? *smich*
To nejsou jenom výplně, ale i posilovače brzd, pohony, polovodice, kabelové svazky z Ukrajiny atd atd. Počet nedokoncenych skodovek dále poroste. Stejný problém Mai vw, není to jen škodovka. ID 3 taky stály přes rok venku, protože nejely. Jedna ruka neví co dělá druhá, jeden dělá hardware, druhý software, ale vzájemná spolupráce žádná, pak se nejde divit, že to nespolpracuje. Rok dělali nový software a pak do každého vozu manuálně nahrát. A ani to nebylo ono, zákazník tak dostal rok staré auto, hlavně že to zatím jede a další aktualizace budou až postupně, takže vlastně rok starý nedodělek za plnou cenu. Koncern hned pochopil, že vyrobit funkční ev není jednoduché a jak daleko tesla je a i Renault už jim dává na frak, nemusí to být jen tesla.
asd1

bobika®

19.10.22 19:09

Myslim normální auto z let ca 2000 - 2010, ne moderní spotřebák plnej kokotin, kterej chcípne chvíli po záruce ;)

 

hodnocení

0x
avatar stir
Aktuálně ČT 24 Byznys speciál, elektrická budoucnost.
jendad

Jojo . Pánové to řekli natvrdo . Bez dotací pro firmy to nepujde . Ostatní spotřebitelé se nepočítaj , to není privilegovaná skupina .

Přitom firmy mají obrovskou výhodu v odpočtech

novinky.cz/...

Řekli to přesně, protože jsme za opicema a pokud se s tím nic neudělá, nikam se neposuneme. V Německu Tesla nejprodávanější auto, to o něčem vypovídá.
jendad

Stir . Za opicema? není to naopak? Vždyt to je další regulace , další omezení trhu , tedy výběru a konkurence . Logicky tedy i zdražení . Mě stále fascinují lidé co tvrdí , že nejlepší jsou drahá řešení (luxusní zboží) . Následují dotace , aby trh mohl fungovat . Jenže u nás se nedávají dotace pro chudé , protože nejsme koncová spotřební společnost , ale dotace pro bohaté což je opak . Je to velice asociální .

jendad Bohužel opravdu za opicema. Místní automobilky se stále více zaměřují na prémiové modely a ignorují masový trh, což povede jen k tomu že dávají šanci Asijské konkurenci které toho využije. Děje se to již nyní a na Evropský trh vstupují Čínské značky, jako MG, Nio, BYD. Navíc zatímco v číně produkce elektromobilů stále roste (18%), tak v Evropě se o 4% snížila. Takovýto stav povede jen k úpadku Evropských automobilek a propouštění. Nebo také k masivním podporám do automobilek ze stran států aby se udržely o chvíli déle v chodu.

Jendad ale neberte teslu jako vzor. Ta musela začít s drahými vozy, aby měla nějakou návratnost kapitálu a keš na další investice. Vyrobit malé auto s malou marží si mohou dovolit ty zaběhlé automobilky, protože keš jim jde z prodeje spalovacích vozů. Proč myslíte, že škodovka ukončila výrobu e-citigo? Ano, je to byznys a až o enyaq nebude zájem, půjdou o level níž. Naštěstí existují automobilky, které umí udělat malý a prodejně velice úspěšný vůz jako Renault Zoe a s novým e-meganem ještě udělá Renault hodně starostí koncernu a skodovce u nás zvlášť a až to sem začne valit Čína ve větších objemech bude mít spousta evropských automobilek velké problémy udržet se vůbec na trhu. Stačí se podívat jak dopadl celosvětový gigant Nokia, když nevěřil, že o dotykové telefony bude vůbec zájem. Kdo by řekl, že firma s vetsinovym celosvětovým trhem může vůbec skončit na trhu. Nakonec v tom pořadu to zaznělo, nové spalovací vozy už budou jen dražší a dražší, jednak v nejbližších letech kvuli6drahe vstupy a v roce 2025 to dokoná emisní norma euro 7. Už dnes nejde vyrobit malý městský vůz, protože aby plnilo emise, musí být drahé. Na tom drahém velkém suv se to lépe v ceně vozu schová nebo jdou cestou hybridů, ale ten taky levný není. Takže buď si člověk připlatí nebo bude využívat MHD. Já například do Brna jedu raději rychlikem než autem, protože mě to vyjde časově lépe než kdybych měl jet autem a je to i pohodlnější. Jízdenka mi platí tři hodiny, rychlík jede hodinu a já ještě můžu dvě hodiny jezdit po Brně. U nádraží nasednu na tramvaj a jedu kam potřebuji, nemusím řešit provoz a parkování a hlavně dojedu všude včas. Proč bych měl jet sám autem, když takhle to mám daleko jednodušší a levnější.

Když jsem asi před 14 dny viděl Teslu X vedle sebe na semaforech, tak to vypadalo, jako když je to "auto" po bouračce.

Za tohle může dát peníze snad jen šílenec...(v tomto případě to nesouvisí s bateriemi samozřejmě).

To slícování dílů bylo tak šílené, že si toho všiml i můj syn a málem mu spadla brada..., jen se mne zeptal "viděl jsi to?"

Tam jsou spíš šíleně nepraktické ty falcony. To by mi asi vadilo víc než nějaká mezera. Ale v Americe jim to nevadí, Čína a hlavně Berlín je už někde jinde, kde jsou již jiné stroje. I lakovna v Berlíně je úplně nová, mají krásné nové 3D barvy.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Další ze seriálu o bateriích...

youtu.be/...

 

ml1
hodnocení

0x

Jo tohle je problém a zatím nemá rozumné řešení. Možná v budoucnu se najdou firmy, které budou baterky repasovat nebo vyrábět lepší a levnější náhrady, jako to třeba dneska dělá avacom pro notebooky a další přístroje (svého času bývali lepší jak originál (kromě toho, že byly levnější), slyšel jsem zvěsti, že se pohoršili, ale osobní zkušenost nemám (beru to zatím jako pomluvu), poslední baterku jsem u nich kupoval před více lety, stále jde).

Problém je že ta baterka v autě obsahuje nějakou tisícovku článků, každý článek stojí pár stovek, takže celá baterka stojí pár set tisíc. Kdysi mi (a nejen mě) někdo ukazoval, jakou si dal udělat baterii pro své samo domo elektrokolo, vyšla ho na 50 tisíc (nějaký tisíc za zakázkovou tašku do rámu byly drobné) a to byla z pohledu elektromobilu celkem malá baterka (s výkonem cca koně (tehdy bylo povolených 1000W dneska je to jen 250) na několik hodin, auto má víc jak jednoho koně). Bude muset cena baterek klesnout na takovou cenu, kterou trh bude ochotný akceptovat, jinak budou lidi uměle udržovat při životě veterány a dopadneme jako na Kubě (tamní vozový park pochází z padesátých let z dob před embargem).

Jinak využití těch starých se poměrně intenzivně řeší. Jezdím občas na energetické konference a příspěvky na téma bateriových úložišt z vysloužilých baterek jsou poměrně běžné (něco takového snad provozuje i ČEZ a jiní, čili nejsou to jen úvahy na akademické púdě) a to jsme teprve na začátku elektromobilizace. Teď ještě vyřešit vytváření nových. A potom likvidaci těch starých, co jsou už opravdu nepoužitelné.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Tady to je celkem polopatě...

youtu.be/...

Dalších pár důvodů že EV není právě ideální volba ...

Jenže to není o tom, že EV je dobrá volba. Pro určité použití je skutečně takový pohon velmi vhodný. Problém je, že se poslední dobou přemnožili blbci, kteří žijí v tom, že EV jsou schopny nahradit veškeré spalováky - třeba i v kamionech. Problém je o to horší, že tito blbci z pozic svých funkcí diktují ostatním v čem mají jezdit.

Ono to šíření dezinformací je právě od těch blbců, co o tom nic neví a pak se to šíří jak lavina. Já například ještě nepotkal nikoho, kdo by mi elektroauto nutil, ba naopak, když jsi jdu někam vyzkoušet nebo půjčit nějaké ev, tak se mě ptají, vážně to chcete pane? A nechcete tamto, pane? Silný dvoulitr pane? :))
Ve videu jsou jasná fakta o rozdílu baterie v mobilu a elektromobilu.

 

Video je totiž naprosto jasný tendenční blábol. Ať chcete nebo nechcete, fyzika a chemie platí všude a bez ohledu na zbožná přání.

Takže až někdy uvidíte skutečně baterii skutečného elektromobilu v rozborce, zjistíte, že uvnitř jsou naprosto normální 18650 články, stejně jako třeba v noťasu, čelovce, nebo v čemkoliv jiném. Jen je jich tam ,,poněkud´´ více. Ono mě to taky dost zajímá a mám známého, který Tesly a jiné EV servisuje vč oprav pro výrobce ,,neopravitelných´´ baterií.

viz třeba

zive.cz/...

Takže řečičky v jakémsi videu beru s úsměvem. Celé to zavání marketingovými pindy typu ,, silanizující Silan´´ a nejbělejší bělost *smich* Prostě - chová se to úplně stejně jako ta baterka noťasu - někomu vydrží pár let, někomu ne.

Ale fajn, proč ne, když tomu někdo fandí, věří tomu a využije takový pohonný systém, proč ne. Klidně ať si to koupí a jezdí v tom. Úplně nejvíc se směju takovým těm plkům typu ,,neuvěřittelná akcelerace EV´´ a,, na semaforech za sebou nechá všechny´´. Věřím, že nechá - zejména proto, že většina řidičů, sebe z toho nevyjímaje, nevnímá silnici jako závodní dráhu pro dragstery a zrychlení auta mě zajímá jen potud, aby mi to dovolilo předjet bezpečně třeba kamion, rozhodně s nikým nezávodím - potřebuji se prostě dostat bezpečně a spolehlivě z bodu A do bodu B.

Ale chápu, že leckteří majitelé EV jsou trochu jiní... *smich*

No jo, no, když vy jste furt v roce 2014 :)

Tak zrovna o víkendu jsem viděl rozhozenou baterku z dvouleté Tesly. Pokud si myslíte, že v ní bylo něco jiného, skočil jste na lep reklamním kecům. *smich*

BTW - jistě uhádnete, proč má někdo potřebu rozebírat dvouletou bateri, přičemž ta Tesla nebyla havarovaná (i když vzhled a slícování dílů karoserie vypadaly jakou u jiného auta po totálce opravené nezručným garážníkem.

Já jen, že jeden tady tvrdil, že po osmi letech provozování je baterie ještě naprosto v kondici, že? *smich*

18650 je minulost. Dnes 2170 a do vykonnejsich vozů se bude dávat 4680, takže jste viděl opravdu historické auto. Dvouleté Tesly 3 a nové Y mají baterie zalité, takže tam už neuvidíte vůbec nic. A baterie od čínské automobilky BYD, které tesla dává do nových Y jsou úplně jiné, žiletkové. Ten vývoj jde strašně rychle dopředu. Tady máte například dva roky staré video baterie modelu 3 a Y. Shlédnout celé, je to tam na části

youtu.be/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]