Nejste přihlášen/a.
Čidlo můžeš z chladiče opatrně vyšroubovat a prozkoušet žárovkovou zkoušečkou nebo ohmetrem ponořením čidla do vody v rychlovarné konvici, hrnci (pokud máš krokodýlky na šńůrách měřidla, tím líp, nespálíš si prsty). Nejdřív se při teplotě cca 90°C k "plusovému kontaktu" spojí jeden z kontaktů a při vyšší teplotě cca 100°C se sepne druhý kontakt. Všeobecně: "Systém" čidla má dva stupně-první stupeň posílá plus do ventilátoru přes odporovou spirálu umístěnou za ventilátorem v plastovém dílci (nižší rychlost, po čase spoj mosaz/speciální železo zrezne a nemusí fungovat nebo se to od sebe oddělí, už jsem to opravoval..) a druhý stupeň(vodič se spínaným plusem) jde rovnou do ventilátoru-vyšší rychlost, rychlejší chlazení. Na čidle chladiče feldy po "faceliftu" jsou jestli si vzpomínám dobře tři nebo čtyři kontakty, teď nevím, ale tři určitě-na jeden jde plus, dva při určité teplotě posílají plus "dál". Jinak Feldy v dieslu mají dobrý chladič, málokdy se ventilátor za běžných podmínek sepne, spíš když jsou vedra, nebo popojíždíš v koloně. Můžu se v případě zájmu na nějakou část chlazení/chladiče podívat/nafotit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.