Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozsvícení kontrolky ABS při startu

Od: slavo® odpovědí: 15 změna:

Po zapnutí zapalování počkám až zhasnou zbytečné kontrolky a svítí jen ty co musí - např. kontrolka dobíjení.

Při startu se na někdy na okamžik rozsvítí kontrolka ABS - víckrát NE než ANO

Je to jedničková fabie benzín.

Při inspekci jednou ročně snad servis dělá diagnostiku, ale nic mi nikdy nehlásí,že by něco bylo špatně a něco mazal.

Proč se někdy při startu na okamžik rozsvítí? ( není to při každém startu ).


doplněno 24.10.22 09:13:

Tak jsem to začal sledovat a dělá to jen při studeném motoru - pokud se více rohřeje, tak už se při startu nerozsvítí.

Tak mě napadá jestli by něco řekla diagnostika.


doplněno 28.10.22 21:34:

Zajímá mě, zda rozsvícení kontrolky ABS při startu - potom ale zhasne by vadilo při STK a nebo ne.

Pokud by trvale svítila tak to určitě bude závada.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x

Tipnul bych pokles napětí při startu - jednotka ABS může kolabovat jako první a rozsvítí kontrolku..

Že servis při roční kontrole nějak extra zkoumá auto, tak to jsi hodně naivní. Jen to projedou jestli to vyloženě netluče a dobře brzdí, vymění co maj (někdy ani ne všechno) a hotovo.

hodnocení

Nechal jsem udělat diagnostiku a zkontrolovat baterku a bylo to pokles napětí při startu.

Takže odcházející baterka.

 

hodnocení

0x

Tohle dělaj ty Fábky, když jim odchází baterka a nebo tam uživatel strká zbytečně slabé.

Dej si tam 70Ah novou a nebudeš mít problém s poklesem napětí v palubní síti.

Haprování napětí na svorce 30 normálně diagnostika hlásí minimálně dvoum jednotkám. Motoru a BSG.

Schválně nech kouknout, zda je tam tato chyba zapsaná jako sporadická.

Já to tak měl.

hodnocení

Mám ji tam šestej rok - minulá vydržela 7 let.

Laciné šunty se běžně dožívají 5 let.

Nová baterka nešetrným zacházením odejde i za rok.

Je to dost individuální.

Krátké trasy, aktivní využívání výhřevu sedaček a skel, odstavení na parkovišti venku v mrazech a naopak v létě rozpálené auto dát na slunce (vedro pod kapotou). Případně špatně ukotvená a otřesy desek nebo prostě jen malá kapacita, kdy každý rok se život baterky krouhne o pár Ah ať už se k baterce chováš pěkně či nikoliv (proto mají větší baterky výhodu s více Ah - kapacitou).

asd1

Větší kapacita je pitomost - ve Fíku jsem origo 44 Ah měnil po 11 letech a to ještě proto, že auto chvíli stálo a nechala se vybít.. A to mám výhřev i čelního skla který si bere snad 50A (má dvě půlky a každá má 30A pojistku)

Výhřev sedaček mám taky, ale ten si bere vcelku prd, asi jak mlhovky..

Druhá baterka Varta, ta chcípla do dvou let, teď Exide a zatim OK..

Dávat větší kapacitu podle mě význam nemá, jen zbytečně vozíš kila olova navíc.. Důležitější je mít v pořádku dobíjení a baterku nikdy nenechat vybít pod 50% kapacity..

Fábky maj elektro hydraulické servo. Bere v rejdech i 80A. Většinou v situacích popojíždění, kdy je volnoběh a ve většině Fábkách 70A altík dostává dost záhul a vše odnáší baterka.

Origo baterky jsou většinou prý z nového olova, proto se dožívají 10ti let.

hodnocení

Jak to řešíte Vy?

Necháváte ji tzv. dojít a nebo ji průběžně vyměňujete jak to asi dělají záchranné složky.

já jsem tam dal takovou co tam byla předtím a to 53Ah 500A

toto je třetí.

jaká tam byla z výroby nevím, ale ta tam vydržela 8 let.

Opakuji, že baterky z výroby jsou kvalitou jinde.

Řeším to pravidelným dobíjením jako u záchraných složek. Mám CTEK nabíječku a co tejden ji na tu baterku pověsím přes noc.

hodnocení

Pokud mám garáž tak s tím souhlasím, ale ti co ji nemají a parkují ve městě na sídlišti.

U žigulu jsem to dělal tak, že jsem vyndal baterku a zanesl jsem si ji domů dobít.

Ale u novějších aut to tak nejde.

hodnocení

Tak dle WIN tam patří 61Ah

 

hodnocení

0x
Ahoj, mně tohle dělala na jedničkový fábce prasklá pojistka pod kapotou, ta větší kovová právě na ABS. Výměna asi za 10 korun. q protože byla prasklá tak nepatrně, napoprvé jsem si toho nevšiml a začal pátrat dál, pak jsem to zkontroloval znovu a lépe a prasklinu vejpůl objevil.
vernon
To tím být nemůže.
asd1

Ale může. Malý průřez vodiče = při vyšším odběru větší pokles napětí.

Podobný je často vidět u silových vedení (startér) kde je většina vodiče uhnilá a ten zbytek velký odběr bez poklesu nepřenese. Odpor bez zátěže je malý ale v zátěží velký, takže obyčejným měřením odporu to nenajdeš, měří se pokles napětí v zátěži, u tý pojistky rozdíl napětí před a za pojistkou...

Vernone, můžeš být chytrý jak moc chceš, ale netvrď mi tu něco, u čeho jsi nebyl. Když jsem měl tento problém a výměna pojistky mi ho odstranila, tak to tím logicky být může bez ohledu na to, jak jistý si jsi, že nemůže.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]