Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, blbne mi startování u Fabie 1.4 MPI r.v. 2001, motor AME, postupem času (začalo to v létě) jsem se dostal k tomu, že to bude nejspíš vadná spínací skříňka.
Popíšu co se děje:
Dám klíček do zapalování, otočím do druhé polohy, počkám až pohasnou kontrolky, chci startovat, ale startér jenom točí, kontrolky problikávaj, ale motor ani neškytne, jen jak o život točí startér naprázdno.
Dám pak klíček do polohy vypnuto, zkusím nastartovat znovu, ale opět jen točí startér, ale už ani nesvítí kontrolky. Hned jak přestanu točit, klíč se vrátí do druhé polohy, znovu se rozsvítí kontrolky a sepne palivové čerpadlo.
Když otočím klíčem do II. polohy a nechám, tak v pár sekund intervalu problikávají kontrolky na palubovce.
Jediný způsob, jak nastartovat je ten, že po zasunutí klíčku co nejrychleji otočím až do polohy start a motor chytne nahned, bez jakékoli prodlevy v točení startéru. Myslel jsem dřív, že možná blbne čerpadlo, padá tlak paliva. Ale dnes jsem zjistil, že nemusím rychle dávat klíč ani do polohy start, jen s ním musím co nejrychleji otočit do druhé polohy a auto se chová normálně, pohasnou postupně kontrolky (zůstane svítit jen EPC a baterka), a klidně i po prodlevě otočím na start a auto hned nastartuje.
Všechny příznaky mi sedí na spínačku, máte někdo zkušenost, že by to mohlo být opravdu toto?
Už jsem objednal novou, zítra zkusím vyměnit. Doufám, že nebude potřeba sundávat volant a bude stačit dát dolů jen ty plasty kolem.
Díky za přečtení slohu a případnou odpověď
Stačí jen spodní plast volantu a do těch černých křidýlek tlačí mini šroubek "červík" na plochej mini hodinářskej šroubováček jak na brýle. Konektor je v kuse. Zapojí, odpojí.
Nic víc.
Diagnostika na kanále 17 by řekla, zda to nedělá immobilizér nebo 09 není problém s napětím v síti BSG jednotka.
Dále pak relé na odlheční při startování nebo relé paliv. čerpadla je zároveň pro ECU motora.
Oboje najdeš za spínačem světel na držáku relátek.
Tak to bych mohl zvládnout, všechny nástroje k tomu mám.
Diagnostika bohužel není :/ koupil jsem si ELM 327 bluetooth, ale nefunguje spojení, asi moc staré auto.
Spoléhám, že imobilizér to není, protože jeho kontrolka v souvislosti se startováním nebliká, tuto závadu jsem viděl na videu jak vypadá, takže to bych poznal (alespoň dle té kontrolky). Ta mi normálně zhasne spolu s ostatními.
V té BSG jednotce jsem měnil relé palivového čerpadla (podezříval jsem, že je závada v něm).
Jinak i přesto, že kontrolky po neúspěšném startu pohasnou (klíč zůstane v poloze před startem), tak normálně jde pustit větrák, světla, rádio.
Tak budu doufat, že to není to relé pro odlehčení startování a že bude zítra stačit vyměnit tu spínačku.
Jinak jsem si dneska ještě všiml jedné věci - pokud po otočení klíčkem do druhé polohy nezhasne kontrolka serva a airbagu, tak tutově nepůjde nastartovat, bude opět jen točit. Aby šlo nastartovat, musí svítit jen ECU a baterka.
Každopádně byl jsem to teď zkoušet a při ochlazení večer to jde nastartovat i bez rychlého otáčení klíčku (ale ne pokaždé). Když bylo v létě pořádné vedro, sotva stačila ta metoda s tím rychlým otočením klíčku. Stalo se například i to, že motor sice naskočil, ale do cca 2 sekund se vypl.
Tohle může dělat i vada komunikace po CAN mezi všema jednotkama (budici, BSG,motor,airbag,komfortka,servo,...)
Kup si KKL-USB a používej VAG com 3.04
Na Fabii ideál na čtení, kodování, přizpůsobení, mazání.
ELM je k prdu. To letělo do koše ihned.
...
Mě to nestartovalo na první "štěknutí", ale někdy to déle točilo a pak neochotně houplo a bylo nastartováno. Baterka fungl nová EFB 70Ah.
Nakonec blblo relé nad BSG jednotkou na společném držáku s relém odlehčení. Po rozebrání relé palivového čerpadla tam byla na kontaktu opálená pecka. Jedna pecka kráter, druhá napečenina materálu z protější pecky. Při DC typické opotřebení kontaktů.
V samotné BSG je spousta relé na ovládání topení zrcátek, topení zadního skla, ostřiku světlometů, varovných světlech, klaksonu,... ale palivové relé čerpadla v BSG není. To je extra na kabeláži v držáku mimo jednotku.
Tato závada s relém, protože je společné pro napájení ECU motora se projevovala i chybou napětí na svorce 30 a tao chyba bala zapsána v závadách ECU motora a BSG jednotky a tuším že i serva, ale to si nejsem jistej.
***************************
například i to, že motor sice naskočil, ale do cca 2 sekund se vypl.
tohle dělá zablokovaná jednotka. Opět bude v závadách blokace motoru sporadicky a dělá to immo.
Co mě ještě napadá, tak AME má dva snímače otáček motoru. Jeden na vačce u olejového filtru, polovodič na Hall principu a druhý snímač indukční nad setrvačníkem.
Klidně některému vypadává signál. A tyhle součástky dost teplota ovlivňuje.
Tady přikládám video, kdy trochu déle točí, ale je to tím, že jsem předtím startovat nezkoušel a auto stálo den, dva, takže chvílí trvalo, než palivové čerpadlo natlačilo soustavu (nespouští se mi otevřením dveří, jak některé novější Fabky, ale až s otočením klíčku).
Start za teplého počasí. Metoda rychlého otočení z polohy vypnuto na start.
Zítra kdyžtak natočím celý projev závady
Tak hotovo, bylo to spínačkou.. teď na každé otočení vše dělá jak má.. ale radost nemám :/ povedlo se mi totiž během výměny zničit spínač světel. Musel jsem sundat dolní část palubky, nešlo by mi jinak vypojit starou spínačku, kvůli blbému kusu plastu, co tam překážel. Takže jsem musel podle návodu předtím odpojit spínač světel, ale zatáhl jsem moc, nechtělo to pustit, takže uvnitř něco prasklo a je po něm.. Blbé je, že to auto potřebuju v pondělí do práce a nový spínač teď nikde neseženu :/ Napadlo mě propojit dráty u konektoru, co vede ke spínači světel, ale nevím co přesně tam propojit, abych měl denní svícení
Spínač může na tom plastu po celou dobu zůstat. Plast se i s ním povytáhne a pak, až je místo se od něj odpojí konektory a dá se plast i se spínačem pryč.
Dá se použít jakýkoliv koncernový s tím velkým štekrem
VW Passat B5,5, Golf IV, Transporter T5, Octavia 1, ... není něco po ruce nebo hodný soused?
30 stálé napětí od baterky
58 obrysovky
56 tlumené
Děkuju moc za ten obrázek zapojení. Ale naštěstí uvnitř toho světlospínače se ulomil jen malý kousek plastu u pružinky (hned v tom čudli, s nímž se otáčí pro rozsvícení světel). Rozebral jsem ho, dal znovu dohromady a dál funguje zbytečně jsem zpanikařil, když uvnitř něco luplo.. Začal jsem to tam všemožně otáčet šroubovákem a po zapojení to jen dělalo tón, jako když se zapomene vypnout světlo a svítily mi potkávačky a vzádu mlhovka..
Dal jsem to pak znovu dohromady podle tohoto videa:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.