Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Na co mám nárok?

Od: jubatus® odpovědí: 17 změna:

Dobrý den. Manželku nedávno někdo ze zadu naboural, když zastavila před přechodem. Máme Ford Focus 2 z roku 2005 Jsou zničené páté dveře, zadní nárazník a podlaha kufru. Když se na to přijel podívat technik pojištovny, tak vypočítal škodu na 180 000kč a je to prý totálka. . Auto mělo hodnotu před nehodou max 50 000kč. Takže mi řekl, že dostaneme od pojišťovny jen rozdíl v ceně auta před nehodou a po nehodě,což může být klidně jen 15 000 až 25 000kč. Auto je v současnosti plně pojízdné, jen neotevřu kufr. Kolega z práce mi říkal, že by náhrada škody mohla bý určena cenou opravy až do výše ceny auta před nehodou, což by mohlo být až těch 50 000. Jak to teda funguje? Snažil se mě technik oškubat, nebo kolega kecá? Nejedná se o naše havarijní pojištění, ale o povinné ručení viníka nehody. Díky za odpovědi.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Oprava je neekonomická, za 50 tisíc se to opravit nedá.

Dostanete tedy rozdíl mezi cenou vozu před nehodou a zbytkovou hodnotou. Pokud cenu zbytku určí od stolu, bude to nejvíc 10 tisíc, myslím. Zbytek dostanete. Pokud určí zbytkovou cenu aukcí, bude se to odvíjet od toho, za kolik se to vydraží. Vydraží li se to za 20, vy dostanete rozdíl mezi obecnou cenou (před nehodou) a cenou vydraženou a bude jen na vás, jestli to za cenu vydraženou prodáte (a získáte tak celou obecnou cenu) a nebo si to necháte.

Vaše šance je uhádat vyšší obecnou cenu, nenechte se odbýt.

Holt výdělečná záležitost to není, ale víceméně vám pojišťovna to auto zaplatí.

car

jestli to za cenu vydraženou prodáte (a získáte tak celou obecnou cenu) a nebo si to necháte.

Jak to myslíš že se rozhodne? Přece pokud to jde do aukce, tak mám povinnost to za tu cenu prodat a vydražitel koupit nebo ne?

nebo je to nějaký typ nezávazných aukcí?

Aukce je závazná pro případného kupce (většinou 14 dní), ale nemůže být závazná pro majitele, protože je jeho věc, co se svým vozem udělá, pojišťovna ho nemůže do prodeje nutit. Ale dražitel o tom ví a pojišťovna se tak transparentní metodou dozví cenu zbytku. Co si s vrakem pak majitel udělá je jeho věc, pojišťovna mu zprostředkuje kontakt na zájemce, jestli ho využije, je jen na něm.

 

11.10.22 23:14
hodnocení

0x
Smazáno.

 

hodnocení

0x

Z vlastní zkušenosti čekej tak cca 9 tisíc.

Jenom to poflikuj a sháněj jiné auto, pokud je to moc.

 

hodnocení

Takže dopadlo to takto. Od pojiš´tovny jsme dostali 23 500 kč. Hodnotu auta před nehodou stanovili na 36 000 a po nehodě na 12 500kč. Oprava by mohla stát cca 20 až 25 tisíc...je v tom výměna pátých dveří, zadního nárazníku a prý je nějak hnuté jedno zadní kolo..tak váhám jestli do toho jít.

mate59

Vzal bych peníze,vrak prodal a koupil něco jiného.Už jen kvůli hnutému kolu,bezpečnosti.

car

Já bych nejel nějakou firmu, co se tím živí, a řekli, dej mi to auto do pořádku nebo mi sežeň jiný,

ta by se už mohl postarat, abych já nemusel nic řešit a ona dostala peníze z pojišťovny na svůj zisk

A pojišťovně bych ještě řekl, že to auto používám k podnikání, třeba k pronájmum, a uplatňující paušál (který auto nemusím mít v obchodním majetku, přesto mě živí)... A že budu žádat Poj. o proplacení auto půjčovny nebo pujč. auta od známého...

Co vy na to? Když domě viník nabourala, tak přece musí uhradit všechny náklady a ne já abych běhal a scháněl. Je to tak 10 let zpátky, co podobných firem, co řešili tyto věci, bylo plno, ale nevím, jak to dopadlo?

mathew
Tu opravu za 25 tisíc bych chtěl vidět, když je hnuté i kolo. Můj odhad je přes 60 tisíc a jestli nějaký servis tvrdí, že to udělá za 25 tak to chtějte písemně s tím, že vše nad platí oni. Vsadím se, že s takovou podmínkou do toho nikdo nepůjde, protože moc dobře ví kolik to stojí, ale kdyby to na vás vybalili hned a ne až to bude hotové tak auto dáte do šrotu...
car

Zadní kolo tolik?

Co na tom je? Sežene nápravu z vrakáča a trošku to posvařuje?

já nevím nakolik to je složitá náprava na tom fokusu2

mathew

No nápravu za ty prachy vymění, teda pokud ji narve k tomu ohnutému kufru. No a na nějaké přelakování se může zapomenout úplně na vzhledu přece nezáleží *smich*

hodnocení

Byl jsem shánět díly ( dveře a nárazník) na vrakáči a přímo u nás je měli..stojí jim tam stejnej Fokus jako mám já, jen v jiné barvě. Prodali by je obě za cca 3000 kč...dal jsem se s majitelem do řeči a oni by to i opravili..bohužel cena opravy narostla díky hnutému kolu. My auto moc nepoužíváme..najedeme tak cca 3 až 4 000 km ročně, garáž nemáme, tak nějakou krásu auta neřeším a proto i uvažuji o opravě...

break
Kastle se dá proměřit. Povytahnout a zadní náprava je multilink. Může být jedno rameno ko popř může být už utahaná a s bouračkou to ani nesouvisí...
Všichni tady máváte cena od stolu aniž by někdo z vás to auto viděl.

 

paveldvorak

je dobře, že alespoň jeden z diskutujících absolvoval pečlivou prohlídku tohoto autovraku:-P

break
Mám doma stolici na rovnání karoserií a dělám to, tak nepíšu takový hovadiny jako ostatní tady
paveldvorak

V autopoly je rovnání rámu po bourařce běžně od 40 litrů nahoru...takže cena bude různá firma od firmy

 

asd1
hodnocení

0x

Můžeš odhad pojišťovny napadnout (nechat udělat znalecký posudek který přesně určí hodnotu tvého vozidla před nehodou), pojízdnej neshnilej FF MK2 má dnes hodnotu určitě vyšší než než 40k - když koukneš na bazary tak spíš kolem 60k a i to můžou být šroty před smrtí, výborný stav stav může mít hodnotu klidně 100k... Pojišťovna najde inzerát na nejlevnější šrot a hodí to na tvoje auto.

Hnutý kolo = náprava z vrakáče, zrepasovat si jí (nový ramena se silentama), celkem tak za 5k. Možná ohlý jen nějaký rameno = zrepasovat tu svojí.

Problém je ta podlaha kufru, nejdřív se ohejbá zadní čelo a podlaha až po něm, takže rana dost velká, vytahnout to jde ale musí se to umět a to nebude úplně za levno.. Bez pořádnýho srovnání bych do toho nešel (to bude ta oprava za 25k a počítej že tuhle cenu naslibuje a pak z tebe vytáhne nejmíň o desítku víc protože vyskočily skrytý věci *smich*

Myslim že je i judikát že pokud trváš na opravě, tak cena opravy může (snad o třetinu?) převýšit hodnotu vozu před nehodou a pojišťovna to musí zatáhnout, ovšem to je na právníka sám to z nich asi nemáš moc šancí dostat..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]