Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ursus C-355 (Zetor 4011) - Fridex

Od: lubosnovak odpovědí: 9 změna:
Dobrý den, obracím se s dotazem na vlastníky traktorů Zetor nebo Ursus, zda vypouštějí na zimu z chladiče destilovanou vodu, nebo používají Fridex a jaký druh, případně jestli s jeho použitím hrozí pro traktor nějaké nebezpečí?
Předem děkuji.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Na jednom dlouhodobě dělám. Rozhodně použiju chladící kapalinu, protože předchozí mjaitel lil jen vodu a uvnitř je všude rez a některé mrazové zátky začínají být prorezlé a KO.

Budu dávat G13


doplněno 09.10.22 22:33:

Máš díru na ohřívátko? Nemusí v mrazech nastartovat. Proto se to řešilo vylitím a nalitím horkou vodou v chladící soustavě, aby se motor ohřál.

Ursus C-355 (Zetor 4011) - Fridex
Ursus C-355 (Zetor 4011) - Fridex #2
lubosnovak
hodnocení

To vylévání spíš dělám proto, aby mně zamrzlá voda neroztrhla blok motoru, proto uvažuji nad chladicí kapalinou. Někteří doporučují a jiní od toho zase zrazují, tak fakt nevím...

Otázkou je proč zrazují?

Cenově se to neoplatí? Bojíš se o rozežrání? Při rozlití je jedovatá?

Rozežíral tak maximálně Fridex Stabil. Ten už se x let nepoužívá. Stačí použít moderní kapalinu, která nepracuje na pricipu zasírání filmem ze vnitř jako třeba G48 a je vhodná pro litinové motory jako třeba G12, G13. Cokoliv dalšího z benefitů kapalin Zetor nevyužije a na G13 je tuším životnost jako u G12 6 let, aby plnila ihybitory koroze a chránila před rezivěním vložek válců a bloku, hlavy,atd...

Cenově, že je drahá? No měnit mrazovky a dávat nová těsnění pod hlavy je dražší a zbytečné.

S novým chladičem a hadicema vpořádku není důvod, aby unikala.

...

Takže se ptej, proč tě zrazují. Motor je hodně podobnej motoru Škoda Liaz a nezmám nikoho, kdo by tam lil čistou vodu do Liazu nebo Karosy z veteránistů.

...

Jestli to nejsou lidi co mají stejný kecy, že ten motor nejde nahodit s 65Ah baterkou, když tam jsou 2x90Ah nebo 100Ah...

Normálně to jde :)

lubosnovak
hodnocení

Také mně to právě nejde na rozum, proč by to nemělo jít...
Asi máš pravdu.

Navíc v létě kapalinou oddálíš bod varu ze 100C na třeba 110C. Další oddálení varu udělá přetlakové víčko.

Nevyhoda je snad horší přenos tepla, ale to by jsi ji musel namíchat na -40C a jiné nesmysly.

Stačí -15 až -20 a nepoznáš, že by to hůř chladilo. Navíc na zetoru je velkej průtok vody a velkejma hadicema z motoru a hned do motoru, takže né jak u osobáku.

lubosnovak

Takže gumičky na vstřikovačích by odejít neměly?

Jestli odejdou, tak jim nechybělo málo.

Stejně tak těsnění pod hlavou, jestli se bere výhoda mít to zasrané vodním kamenem a díky tomu vše těsní léta...

Já vše vyčistil fixinelou, pak vyměnil těsnění, seřídil a jezdí.

lubosnovak

OK, beru na vědomí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]