Nejste přihlášen/a.
Připojovací pruh má třetinu kilometru (na normální dálnici), na takové vzdálenosti dokáže zrychlit i tříhrnek na aspoň stovku, akorát se nesmí člověk bát to vytočit na trojku. To je dostatečná rychlost na zařazení se v běžném dálničním provozu.
Když tohle někdo neumí, jako jeden můj kolega, co najíždí v 60 se zařazenou pětkou, tak by měl zvážit ve svém zájmu i zájmu ostatních odevzdání vůdčího listu.
Nikdy se mi nestalo ze bych se nepripojil a to jezdim po dalnici temer kazdy den. Jenze ja se pripojuji jako normalne myslici clovek.
1) mam spravnou rychlost, pouzivam logicky nizsi stupen abych mel co nejlepsi zrychleni (nemam zadny zovodak pro rejpaly, pouhych 74kW) na konci pripojovaku mam 90-140km/h dle delky a stavu provozu
2) pokud je to nutne pripojovak vyuziji az do uplneho konce a nebo projedu jeste kus za nej (zda je to moznost musi clovek predvidat a kontrolovat provoz a okoli)
3) Blikam az v momente kdy se zacinam pripojovat nikoliv jiz na zacatku. Timto davam najevo ostatnim vozidlum ze mohou zrychlit a predjet me a nebo mirne spomalit.
Samozrejme mluvime o dalnicich nikoliv o rychlostnich silnicich ve mestech, tam tyto moznosti aplikuji taky, ale rychlost je dle aktualni situace a tam lze na konci zastavit pokud nikdo nepusti, ale je nutne co nejrychleji se zaradit.
V pripade kolony jedu az na konec pripojovaku a aplikuje se pravidlo zipu. Sice to neni zakonem povinne, ale nejak se to respektuje ze se jezdi cik cak (aspon teda v okoli prahy)
Připomnělo mi to rok 1990. Jel jsem poprvé se svou Š120 do Německa, tak jsem se ptal zkušenějšího kolegy, jak se mám při výjezdu z odpočivadla zařadit mezi ty BMW a Porsche, kteří jedou 200 km/h. Kolega říkal, ať to neřeším, rozjedu naplno (100 km/h) a oni udělají místo. A opravdu to fungovalo spolehlivě.
V autoškole kterou jsem dělal před 6 lety mi instruktor řekl, že když se nebudu moci napojit mám jet v odstavném pruhu a napojit se jak to bude možné. V žádném případě ale nemám začít výrazně brzdit, nedejbože do úplného zastavení.
Odstavné pruhy bývají dost dlouhý, takže úplně zabrzdit bývá nutné jen v situacích, kdy je na dálnici vyloženě zácpa a nikdo z průběžnýho pruhu nechce řidiče z připojovacího pruhu pustit.
Jaký nesmysl, děláte si legraci? Když je připojovák, který se plynule mění na exit, tak je lepší prostě sjet z dálnice a najet si znovu jinde. To jako fakt stojíte uprostřed pruhu na dálnici?
A lidi vás nemají co pouštět, neříkejte, že nikdy nenajdete místo, abyste při srovnání rychlosti nepřejel do pravého. Nesmíte tam vjíždět padesátkou, když všichni jedou 100.
V první řadě je třeba si uvědomit, že připojovací pruh slouží k rozjetí se. Pokud auta na dálnici jedou 130km/h a vy v tom připojovacím pruhu také, stačí vám relativně málo místa k zařazení. Pokud tam skutečně není žádné místo (ještě jsem nazažil), tak nezbývá, než zastavit a čekat až bude. Pak ale už potřebujete mnohem víc místa, protože se rozjíždíte z nuly.
Na to není jednoznačná odpověď. Když pojedu stěhovákem s vlekem, vím, že nemá cenu se snažit cpát se před auta v pravém pruhu, mírně uberu a nechám je ujet a řadím se za ně, přičemž se snažím držet se okolo těch 80 km/h, co jedou ty kamiony.
Pokud jedu osobákem, naopak se snažím rozjet to naplno, přičemž už při najíždění k dálnici posuzuji, do které mezery to pošlu, přičemž vím, že takový kamion bez obtíží dokáži předjet, pokud jsou třeba dva nalepený na sobě. Ano, už se mi taky stalo, že mě nechtěli nechat zařadit se, v tom případě, pokud je reálné že se svým zrychlením dostanu před auta v pravém pruhu, jedu dál i odstavným. Pochopitelně - bavíme se o metrech, ne kilometrech . Rozhodně je pitomost na konci připojováku to zadupnout - to je o přesdržku !
Rozhodně se tam nesnažím jakoby vecpat. Radší přetrpím případné troubení řidičů za mnou a čekám na příhodný okamžik, až nic nepojede.
To jako že zastavíte v připojováku? To fakt myslíte vážně? Dobře, dá se pochopit, že Vás už život přestal bavit, ale uvažte, že se o Vaše auto může rozbít i někdo další, kdo najíždí normálně a v souladu s předpisy
Doporučuji přečíst - hlavně bod 6 ve Vašem případě aspoň dvakrát !
Pokud jede v průběžným pruhu např. kamion o celkové hmotnosti v řádu desítek tun, rychlostí např. 90 Km/h, tak mně nepřipadá bezpečnější se tam cpát, obzvláště když nemám auto s výkonným motorem. Je jasný, že jiným způsobem si může dovolit najíždět někdo třeba a audinou nebo s BMW, kde je dost výkonnej motor.
Jak vidíte, tak prozatím se mně nikdy nic nestalo. Jednak jsem jezdil docela málo, obzvláště po dálnici a navíc, nelze obecně popisovat různé situace. Záleží na tom, jestli je na dálnici vyloženě zácpa nebo na tom, jak jednají jiní řidiči. Docela často jsem se setkával s tím, že dost řidičů přejíždí z pravýho pruhu do levýho, aby řidič v připojovacím pruhu mohl pohodlněji najet. Dělám to tak taky. Ale už dlouho jsem po dálnici nejel. Možná že "agresivita" a míra bezohlednosti řidičů obecně se v poslední době zvýšila.
"Sebevraždu" rozhodně spáchat nehodlám. Právě proto bych např. nevyjel, pokud na silnicích hrozí např. námrazy.
Co se týká připojovacích pruhů, tak tyto pruhy bývají dost dlouhé. Mám zkušenost, že řidiči s autem se slabším motorem se připojují spíše ke konci připojovacích pruhů, kdežto řidiči a autem se silnějším motorem nemají problém auto rychle rozjet.
Je samozřejmě výrazný rozdíl mezi možnostmi zrychlení staré "rachotiny" o objemu válců 1300 a je výrazný rozdíl mezi třeba dvoulitrovým motorem. Když jsem jezdil před lety např. s firemním opelem (i když nafťákem) o objemu válců 2 l, tak to byla úplně jiná jízda. Pamatuju si, že jsem tehdy na D8 "trochu" šlápl na plyn a bez problémů jsem to rozjel v určitém přehledném úseku na 180 km/h. Takže dost záleží na tom, v čem někdo jede.
@promon: Pokud ani plná akcelerace nestačí k tomu, abych se bezpečně zařadil, nezbývá, než na konci pruhu zastavit, pokud se nedá použít odstavný pruh.
Ve vašich odkazech žádný bod 6 není.
Ano, blbě jsem vložil odkaz - má chyba
nicméně zastavit v odstavném pruhu ja fakt poukázka na hodně velký pruser. Jednak - za Vámi v připojováku může jet třeba právě ten kamion, který dbajíc pravidel přikládá pod kotel co to jde, aby srovnal rychlost s pravým pruhem a mohl se plynule zařadit a v tom mu nějaký dobrák zastaví před nosem.
Krom toho - když v tom odstavným stojíte, Vaše rychlost je nulová - a zařazujete se mezi auta, která mohou jet i 130km/h. To podle Vás není blbý nápad?
To nepíšu nějaký vyčtený moudra, denně po dálnici jezdím a zažil jsem tyto situace ze všech možných stran - je úžasně fajn, když rozjíždím auto naplno a před nosem mi někdo zastaví, stejně tak je ůžasné, když jedu se stěhovákem pravým pruhem a nacpe se tam z připojováku někdo jedoucí padesát. Fakt super
Nikde jsem nenapsal, že doporučuju úplně zastavit. Ironicky napsáno, riziko je skoro všude, snad kromě pobytu v betonovém bunkru pod zemí
Jelikož na silnicích a dálnicích jezdí miliony aut, tak můžou vznikat různé dopravní situace. Např. se jednou stala nehoda, že za určitým počtem osobních aut jel kamión. Ty osobní auta náhle zabrzdily, ale řidič kamionu už dobrzdit nestihl a kamion "slisoval" několik aut jedoucích před ním.
Já mám starý auto s málo výkonným motorem a po dálnici nejezdím. Já to mám jakoby vyřešené.
Nevím, jak by bylo možné, objektivně "propočítávat" míru rizika. Např. telefonovat za jízdy může i třeba řidič kamionu jedoucího v průběžném pruhu i třeba řidič kamionu jedoucí v připojovacím pruhu. Porušování předpisů a nepozornost řidičů je na silnicích a dálnicích běžný jev.
Samozřejmě, riziko je všude, o tom není debaty. Nedávno jsem byl svědkem nehody, kdy kamion prorazil svodidla a v protisměru zabil řidiče v osobáku. Hrůza - ale je to osud, ten dotyčný neudělal nic špatně a stejně zemřel. Byl prostě jen ve špatnou chvíli na špatném místě.
Ale právě proto mi přijde naprosto zbytečný to riziko ještě násobit řekněme nemoudrým jednáním, mezi něž bezesporu počítám to, když někdo zastaví v připojováku. Přirovnal bych to k přebíhání dálnice. Ano, je možné, že přebíhání přežijete, dokonce i opakovaně. Horší bude, až to jednou nevyjde - a co je ještě horší, odnese to i ten,druhý, který prostě jen nečekal, že takovou pitomost je schopen někdo provádět.
Podobně o hubu je i nacpat se do vláčku s tim že místo udělaj.. Taky nemusí drcne ti do prdele a už se točíš po dálnici.. Ne všude je odstavný aby v něm šlo jet, pokud se z připojováku neni kam zařadit tak zastavit musíš... To že do tebe další připojující-se napálí zezadu je pak čistě jeho chyba, následky nejspíš budou menší než neúspěšný zařazení.. Ale nutnost zastavit ja naprosto vyjímečná, zařadit se normálně nebývá problém..
Případ se Schade 120 a porschema rozjet se a udělaj místo - to funguje v dojčlandu, tady moc ne.. Spíš si připojovačí vynucujou udělání místa a nasmahnou to do průběžnýho i když nemáš kam uhnout (v levým rychlej vláček), ani se nenamáhaj zrychlit/ zpomalit aby se řadili do mezery před/ za, auto vedle sebe nevnímaj a jen to tam pustí
Vy pořád vidíte jen připojováky, které jsou dlouhé a je tam spousta místa. Já zas znám místa, kde to prostě někdy nejde. Dole jsem vám dával odkaz na připojovák, který je dlouhý 50 metrů, vpravo svodidla, žádný odstavný pruh. V pravém pruhu, do kterého se chcete připojit, jede kamion za kamionem.
Ještě budete šťastní, že jste to stihli dobrzdit a zastavili.
Poněkud to dramatizujete. Ten nájezd na E55 znám, celkem často tam jezdím, nikdy jsem tam neměl problém se zařadit - ono je na tu E55 vidět celkem pěkně už z té zatáčky a není problém tedy přidet, nebo ubrat, dle situace tak, abych se plynule zařadil. Jen mi vrtá hlavou - celou dobu tu jde debata okolo najíždění na dálnici. Na E55 je v tomto úseku omezená rychlost - tuším na 80km/h. Krom toho - o pár metrů blíž k Praze je ještě vydařenější ,,nájezd´´ za Mekáčem - to je jak z vesnického JZD ! Takže tohle je dálnice jaxviňa!
Myslíte odkaz v jiném vláknu. Když si to rozkliknu, tak vidím, že tam nějaké místo je. ale jako jo, asi to není ideál. Když jede vedle kamion, tak zrychlíte nebo zpomalíte podle potřeby, aby bylo možno se zařadit. A doufám, že fotku posíláte jenom orientačně a ne bod, kde už vjíždíte do pravého
A já vám říkám, že někdy to prostě nejde.
Vidět tam pořádně není, je tam zarostlý val. Na zrychlení ze 40 na 80 máte opravdu 50 metrů a když jste v tu chvíli vedle náklaďáku, tak vám nic jiného než ostrá brzda (a zastavit) nezbývá.
Tyhle borci to i s HTP fobií dávaj tak že podjedou pod kamionem rovnou do levýho, brzdit a čekat na díru nikdy neni potřeba
Stačí dva kamiony za sebou a zařadit se nemáš kam, leda že je vytlačíš do levýho, nebo tim podjetím, když máš dostatečně nízkou káru
Prima rada je i pokračování odstavným, hlavně když tam vůbec neni, to jednoduše skočíš svodidla a jedeš křovím
Můžeme taky začít trochu počítat.
Např. takto.
Při rychlosti např. 54 km/h ujede vozidlo za jednu vteřinu vzdálenost 15 metrů. Za dvě vteřiny ujede vozidlo při této rychlosti vzdálenost 30 metrů. Myslím si, že i profíkům minimálně 2 vteřiny trvá "vyhodnocení" situace, tedy rychlosti vozidel jedoucích v průběžném pruhu atd. Navíc rychlá reakce může být zkomplikována horším výhledem, např. kvůli stromům apod.
Jestliže někdo najíždí po určitém nájezdu poprvé, tak je taky otázka, jaký je výhled před najetím. Pokud řidič neví, jak dlouhý nájezd je, tak proč by tam měl najíždět třeba rychlostí 70 km/h?
Ta první fotka nájezdu, kterou vložil Genehawkins, je nájezd z ulice Kostelecká na ulici Cínovecká, po projetí křížovatky s odbočkou na ulici Řepná. . Díval jsem se na to na mapy.cz. To je ale v podstatě nepřehledný nájezd z vedlejší ulice na hlavní ulici.
Taky jsem si "pořídil foto" , ale z jiných části té silniční "přípojky" .
No, na druhé straně třeba v Praze z Patočkovy do Strahovského tunelu máte na připojení 130 metrů a potom zeď. Teda, není to ve 130, ale i ta sedmdesátka je asi dost rána ..
A jestli myslíš až dole na začátku tunelu, tam se sice napojuješ do 70 km/h, ale je tam mraky místa a jestli zrovna tam máš problém, tak opravdu po Praze nejezdi.
Dálnice moc nejezdím pokud jde vyhýbám se jim, ale toto se mi ještě nestalo.Vždy dávno před koncem přopojováku mám dostatečnou rychlost a zatím vždy bylo dost místa pro zařazení se.Snad v minulosti třeba s P-V3S někde před Brnem (nešlo o D ale zúžení vozovky) nás s oa nechtěli pusti a klepali si na čelo, tak jsem musel nařídit řidiči ať tak strčí čumák. Před NA určitě uhnou, přibrzdí a uvolní-taky se to tak stalo
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.