Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak najíždíte na dálnici, když vás nikdo nepustí?

Od: tman odpovědí: 54 změna:
Zdravím.
Vím, že se nemá umožňovat najet na dálnici automobilům tím, že se jezdí do levého pruhu (stejně to dělám, když mám za sebou dost místa, nebo dokonce prázdno). Ale jak najíždíte, když najet prostě nelze? Když se vám nepovede zařadit (ne pro vaši neschopnost, ale kvůli vysokému provozu a řidičů neznalých dodržování minimálních rozestupů), jak to řešíte? To pokračujete odstavným pruhem zastavíte na konci, nebo jak?
.
Tohle v zákoně ošetřené nijak není, nebo ano? Pokud mě nemají povinnost řidiči pustit a jsou příliš arogantní na to, aby sundali nohu z plynu a udělali mezeru, tak to neudělají, takže buďto takovému řidiči:
.
se vecpu do jeho mini-rozestupu a ohrozím ho (ano ohrozím minimálně toho za ním, když frajer dupne na brzdu, špatně)
.
nebo pojedu dál odstavným, s tím, že se zařadím dál (špatně a hlavně chudáci gumy, které vyzbírají všechny nezametené střepy po nehodách)
.
nebo zastavím na konci a dám si nájezd ala z vedlejší na státovce (špatně)
.
:-D
.
Takže jak správně?

 

 

54 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
Abych pravdu rekl, tak se mi to jeste nestalo, pruhy jsou dostatecne dlouhe na to, aby se rychlost srovnala a clovek se zaradil mezi auta. Obcas vidam, ze pokud nekdo zaspi a nevyjde mu to, tak jede jeste kousek v odstavnem. Nejhorsi, co muzes udelat, tak je zacit nejak vice brzdit. Jo a zboznuju ty, kteri si mysli, ze auto v prubeznem musi pustit ty z pripojovaku a zacnou vytlacovat. Ja ale takovym neuhybam, kdZ vidim, ze me dojizdi rychle auto nebo je dokonce vedle me. To jim ale asi nedochazi.
tman
hodnocení

No mě se to právě stalo. Jel jsem v odstavným a auto za mnou podobně. Prostě stěna nalepených rychlejedoucích automobilů a dodávek a nikdo neráčil udělat místo. Tak jsem "na Pražáka" se tam začal mezi dvě auta lehce cpát, až toho jednoho napadlo sundat na chvilku nohu z plynu. Jinak bych jel v odstavným asi ještě dnes.

Někde pruhy nejsou dostatečně dlouhé.

 

hodnocení

3x
avatar ernie

Připojovací pruh má třetinu kilometru (na normální dálnici), na takové vzdálenosti dokáže zrychlit i tříhrnek na aspoň stovku, akorát se nesmí člověk bát to vytočit na trojku. To je dostatečná rychlost na zařazení se v běžném dálničním provozu.

Když tohle někdo neumí, jako jeden můj kolega, co najíždí v 60 se zařazenou pětkou, tak by měl zvážit ve svém zájmu i zájmu ostatních odevzdání vůdčího listu.

Ale jo, denně jezdím přecpanou D1 u Brna, a tady se občas stane, že pravým pruhem jede za sebou šnůra kamionů nárazník na nárazníku i při těch 80 km/h. Nechápu, jak to mentálně dávají, mít hlavu 2 m za korbou kamionu před sebou. Já je klidně podjedu odstavným, ale mít něco, co hůř akceleruje, nebo nebýt vyježděný, tak se to řeší hůř.
Fakt ale je, že mnohem častěji dochází k tomu, že nějakej trouba se nedokáže zařadit úplně zbytečně, zastaví v připojovacím a už je bez šance se v tom provozu připojit. Za ním se udělá fronta, kde každý řeší volbu, zda taky zastavit, stát tam v tom nebezpečném chumlu a čekat na zázrak, až se trouba připojí, nebo nezpomalit, bezohledně se připojit a ještě víc tam tak zavřít ty čekající. Fakt hnusná a nebezpečná situace.

 

siley*
hodnocení

3x

Nikdy se mi nestalo ze bych se nepripojil a to jezdim po dalnici temer kazdy den. Jenze ja se pripojuji jako normalne myslici clovek.

1) mam spravnou rychlost, pouzivam logicky nizsi stupen abych mel co nejlepsi zrychleni (nemam zadny zovodak pro rejpaly, pouhych 74kW) na konci pripojovaku mam 90-140km/h dle delky a stavu provozu

2) pokud je to nutne pripojovak vyuziji az do uplneho konce a nebo projedu jeste kus za nej (zda je to moznost musi clovek predvidat a kontrolovat provoz a okoli)

3) Blikam az v momente kdy se zacinam pripojovat nikoliv jiz na zacatku. Timto davam najevo ostatnim vozidlum ze mohou zrychlit a predjet me a nebo mirne spomalit.

Samozrejme mluvime o dalnicich nikoliv o rychlostnich silnicich ve mestech, tam tyto moznosti aplikuji taky, ale rychlost je dle aktualni situace a tam lze na konci zastavit pokud nikdo nepusti, ale je nutne co nejrychleji se zaradit.

V pripade kolony jedu az na konec pripojovaku a aplikuje se pravidlo zipu. Sice to neni zakonem povinne, ale nejak se to respektuje ze se jezdi cik cak (aspon teda v okoli prahy)

 

petrm
hodnocení

2x

Připomnělo mi to rok 1990. Jel jsem poprvé se svou Š120 do Německa, tak jsem se ptal zkušenějšího kolegy, jak se mám při výjezdu z odpočivadla zařadit mezi ty BMW a Porsche, kteří jedou 200 km/h. Kolega říkal, ať to neřeším, rozjedu naplno (100 km/h) a oni udělají místo. A opravdu to fungovalo spolehlivě.

lux

Přesně, protože jinak se jim totiž zdá, že stojíš na místě a budeš tam kempovat.

 

jarin*
hodnocení

1x

V autoškole kterou jsem dělal před 6 lety mi instruktor řekl, že když se nebudu moci napojit mám jet v odstavném pruhu a napojit se jak to bude možné. V žádném případě ale nemám začít výrazně brzdit, nedejbože do úplného zastavení.

tman
hodnocení

Ano, tak jsem to udělal... Nic moc jet v tom bordelu dalších 100 metrů

Odstavné pruhy bývají dost dlouhý, takže úplně zabrzdit bývá nutné jen v situacích, kdy je na dálnici vyloženě zácpa a nikdo z průběžnýho pruhu nechce řidiče z připojovacího pruhu pustit.

Tady chtěl jsem napsat - připojovací pruhy, ne odstavné

runner2
"nedejbože do úplného zastavení."?
Coze? Tohle Vam tekl instruktor v autoskole? Stale jste v situaci, kdy davate prednost a pokud nejde jinak, zastavit proste musite. Je treba s tim pocitat, ze se to stat muze.
vernon
Odstavný navazuje na připojovací. Není problém jet v odstavném, pokud tam není odstaveno auto...

Stává se že někdy opravdu nic jiného nezbývá, pokud ze zadu " tlačí" jeden řidič a v průběžném pruhu jede rychle jiný řidič, třeba i víc jak 130 km/h.

 

hodnocení

1x
Vždy se připojím, i za cenu podjetí odstavným pruhem. Jen prosím nikdy, nikdy, nikdy nezastavovat v připojovacím pruhu.

Tak hodně štěstí.
goo.gl/...

Ale jasně, je to jen Silnice pro motorová vozidla.

 

hodnocení

1x
Co znamená, že v pravém jedou rychle auta a nemůžete se zařadit? Musíte holt zrychlit na jejich rychlost a vplout mezi ně.
Každý druhý se z připojováku pokouší napojovat v rychlosti 60 km/h a pak se diví, že tam na to nemá mezeru.
Nebojte se na ten plyn šlápnout.
Hlavně nebrzdit nebo dokonce nezastavovat. Musí tam být odstavný, když už nic. A pokud není, protože se připojovák mění na exit, tak holt vyjedete exitem a zkusíte to znova.
Klima. Nesmysly! Odjet exitem a zkusit znovu?Nekde je prostě jen ten připojovák a často se mi stane, že prostě není kam to "narvat" .. slušně! Lidi jsou dobytek a prostě nepustí a musel jsem kolikrát prostě zastavit.A to na to umím i pořádně dupnout!

Jaký nesmysl, děláte si legraci? Když je připojovák, který se plynule mění na exit, tak je lepší prostě sjet z dálnice a najet si znovu jinde. To jako fakt stojíte uprostřed pruhu na dálnici?

A lidi vás nemají co pouštět, neříkejte, že nikdy nenajdete místo, abyste při srovnání rychlosti nepřejel do pravého. Nesmíte tam vjíždět padesátkou, když všichni jedou 100.

 

makk
hodnocení

1x

V první řadě je třeba si uvědomit, že připojovací pruh slouží k rozjetí se. Pokud auta na dálnici jedou 130km/h a vy v tom připojovacím pruhu také, stačí vám relativně málo místa k zařazení. Pokud tam skutečně není žádné místo (ještě jsem nazažil), tak nezbývá, než zastavit a čekat až bude. Pak ale už potřebujete mnohem víc místa, protože se rozjíždíte z nuly.

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Každý popisuje situaci, jak si jí představuje. Již nejezdím denně, ale nepamatuji za dlouhé jěždění, že by nešlo plynule, logicky opatrně najet.

Ale kdo chce, hledá řešní, jiní hledají problémy.

 

jaj*
hodnocení

1x
Vždycky jsem měla štěstí že mi skoro vždy vyšla pro najíždění taková ta střídavá jízda, jako že v pravým pruhu se udělá auto mezera auto mezera a v připojovacím se udělá mezera auto a tak. Pak se auta z připojovacího pěkně zařadí. Uhýbat doleva se nesmí protože tam jedou auta která nesmíte správně omezit, takže to ani není možné jen tak uhnout do rychlého pruhu který by se měl používat jen pro předjíždění.

 

hodnocení

0x

To se mi stalo jednou, když nějakej "idiot" předemnou začal při zařazovaní místo zrychlení brzdit až dopomala. Přitom místo měl, ale bál se nebo neměl odhad... netuším, ale jak udělal autoškolu nevím. Asi je to tím, že autoškoly nejezdí na dálnice.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Na to není jednoznačná odpověď. Když pojedu stěhovákem s vlekem, vím, že nemá cenu se snažit cpát se před auta v pravém pruhu, mírně uberu a nechám je ujet a řadím se za ně, přičemž se snažím držet se okolo těch 80 km/h, co jedou ty kamiony.

Pokud jedu osobákem, naopak se snažím rozjet to naplno, přičemž už při najíždění k dálnici posuzuji, do které mezery to pošlu, přičemž vím, že takový kamion bez obtíží dokáži předjet, pokud jsou třeba dva nalepený na sobě. Ano, už se mi taky stalo, že mě nechtěli nechat zařadit se, v tom případě, pokud je reálné že se svým zrychlením dostanu před auta v pravém pruhu, jedu dál i odstavným. Pochopitelně - bavíme se o metrech, ne kilometrech *smich*. Rozhodně je pitomost na konci připojováku to zadupnout - to je o přesdržku !

 

hodnocení

0x

Rozhodně se tam nesnažím jakoby vecpat. Radší přetrpím případné troubení řidičů za mnou a čekám na příhodný okamžik, až nic nepojede.

To jako že zastavíte v připojováku? To fakt myslíte vážně? Dobře, dá se pochopit, že Vás už život přestal bavit, ale uvažte, že se o Vaše auto může rozbít i někdo další, kdo najíždí normálně a v souladu s předpisy

Doporučuji přečíst - hlavně bod 6 ve Vašem případě aspoň dvakrát !

jawa-korda.cz/...

auto-mania.cz/...

Pokud jede v průběžným pruhu např. kamion o celkové hmotnosti v řádu desítek tun, rychlostí např. 90 Km/h, tak mně nepřipadá bezpečnější se tam cpát, obzvláště když nemám auto s výkonným motorem. Je jasný, že jiným způsobem si může dovolit najíždět někdo třeba a audinou nebo s BMW, kde je dost výkonnej motor.

Jak vidíte, tak prozatím se mně nikdy nic nestalo. Jednak jsem jezdil docela málo, obzvláště po dálnici a navíc, nelze obecně popisovat různé situace. Záleží na tom, jestli je na dálnici vyloženě zácpa nebo na tom, jak jednají jiní řidiči. Docela často jsem se setkával s tím, že dost řidičů přejíždí z pravýho pruhu do levýho, aby řidič v připojovacím pruhu mohl pohodlněji najet. Dělám to tak taky. Ale už dlouho jsem po dálnici nejel. Možná že "agresivita" a míra bezohlednosti řidičů obecně se v poslední době zvýšila.

"Sebevraždu" rozhodně spáchat nehodlám. Právě proto bych např. nevyjel, pokud na silnicích hrozí např. námrazy.

Co se týká připojovacích pruhů, tak tyto pruhy bývají dost dlouhé. Mám zkušenost, že řidiči s autem se slabším motorem se připojují spíše ke konci připojovacích pruhů, kdežto řidiči a autem se silnějším motorem nemají problém auto rychle rozjet.

Je samozřejmě výrazný rozdíl mezi možnostmi zrychlení staré "rachotiny" o objemu válců 1300 a je výrazný rozdíl mezi třeba dvoulitrovým motorem. Když jsem jezdil před lety např. s firemním opelem (i když nafťákem) o objemu válců 2 l, tak to byla úplně jiná jízda. Pamatuju si, že jsem tehdy na D8 "trochu" šlápl na plyn a bez problémů jsem to rozjel v určitém přehledném úseku na 180 km/h. Takže dost záleží na tom, v čem někdo jede.

@promon: Pokud ani plná akcelerace nestačí k tomu, abych se bezpečně zařadil, nezbývá, než na konci pruhu zastavit, pokud se nedá použít odstavný pruh.

Ve vašich odkazech žádný bod 6 není.

Ano, blbě jsem vložil odkaz - má chyba

garaz.cz/...

nicméně zastavit v odstavném pruhu ja fakt poukázka na hodně velký pruser. Jednak - za Vámi v připojováku může jet třeba právě ten kamion, který dbajíc pravidel přikládá pod kotel co to jde, aby srovnal rychlost s pravým pruhem a mohl se plynule zařadit a v tom mu nějaký dobrák zastaví před nosem.

Krom toho - když v tom odstavným stojíte, Vaše rychlost je nulová - a zařazujete se mezi auta, která mohou jet i 130km/h. To podle Vás není blbý nápad?

To nepíšu nějaký vyčtený moudra, denně po dálnici jezdím a zažil jsem tyto situace ze všech možných stran - je úžasně fajn, když rozjíždím auto naplno a před nosem mi někdo zastaví, stejně tak je ůžasné, když jedu se stěhovákem pravým pruhem a nacpe se tam z připojováku někdo jedoucí padesát. Fakt super

tman
hodnocení

No, tohle je blbost. Zastavit se nesmí.

Nikde jsem nenapsal, že doporučuju úplně zastavit. Ironicky napsáno, riziko je skoro všude, snad kromě pobytu v betonovém bunkru pod zemí :)

Jelikož na silnicích a dálnicích jezdí miliony aut, tak můžou vznikat různé dopravní situace. Např. se jednou stala nehoda, že za určitým počtem osobních aut jel kamión. Ty osobní auta náhle zabrzdily, ale řidič kamionu už dobrzdit nestihl a kamion "slisoval" několik aut jedoucích před ním.

Já mám starý auto s málo výkonným motorem a po dálnici nejezdím. Já to mám jakoby vyřešené.

Nevím, jak by bylo možné, objektivně "propočítávat" míru rizika. Např. telefonovat za jízdy může i třeba řidič kamionu jedoucího v průběžném pruhu i třeba řidič kamionu jedoucí v připojovacím pruhu. Porušování předpisů a nepozornost řidičů je na silnicích a dálnicích běžný jev.

Samozřejmě, riziko je všude, o tom není debaty. Nedávno jsem byl svědkem nehody, kdy kamion prorazil svodidla a v protisměru zabil řidiče v osobáku. Hrůza - ale je to osud, ten dotyčný neudělal nic špatně a stejně zemřel. Byl prostě jen ve špatnou chvíli na špatném místě.

Ale právě proto mi přijde naprosto zbytečný to riziko ještě násobit řekněme nemoudrým jednáním, mezi něž bezesporu počítám to, když někdo zastaví v připojováku. Přirovnal bych to k přebíhání dálnice. Ano, je možné, že přebíhání přežijete, dokonce i opakovaně. Horší bude, až to jednou nevyjde - a co je ještě horší, odnese to i ten,druhý, který prostě jen nečekal, že takovou pitomost je schopen někdo provádět.

asd1

Podobně o hubu je i nacpat se do vláčku s tim že místo udělaj.. Taky nemusí drcne ti do prdele a už se točíš po dálnici.. Ne všude je odstavný aby v něm šlo jet, pokud se z připojováku neni kam zařadit tak zastavit musíš... To že do tebe další připojující-se napálí zezadu je pak čistě jeho chyba, následky nejspíš budou menší než neúspěšný zařazení.. Ale nutnost zastavit ja naprosto vyjímečná, zařadit se normálně nebývá problém..

Případ se Schade 120 a porschema rozjet se a udělaj místo - to funguje v dojčlandu, tady moc ne.. Spíš si připojovačí vynucujou udělání místa a nasmahnou to do průběžnýho i když nemáš kam uhnout (v levým rychlej vláček), ani se nenamáhaj zrychlit/ zpomalit aby se řadili do mezery před/ za, auto vedle sebe nevnímaj a jen to tam pustí *zed*

Vy pořád vidíte jen připojováky, které jsou dlouhé a je tam spousta místa. Já zas znám místa, kde to prostě někdy nejde. Dole jsem vám dával odkaz na připojovák, který je dlouhý 50 metrů, vpravo svodidla, žádný odstavný pruh. V pravém pruhu, do kterého se chcete připojit, jede kamion za kamionem.

Ještě budete šťastní, že jste to stihli dobrzdit a zastavili.

Pokud si myslíte, že kamion jedoucí 90 km/h (trochu nesmysl, můžou max 80) v pravém pruhu je moc rychlý na vás, tak nemáte na dálnici co dělat. Pokud využijete celé délky pruhu, tak by pro vás neměl být problém vytáhnout to na 100, 120 km/h a nechat kamion daleko za sebou.
Hlavně prosím vás nezastavujte a nezpomalujte nebo někoho zabijete

Možná jste byl jenom líný si to rozkliknout, ale tady, když pojede blbě kamion, se nenařadíte, a pokud nezastavíte, tak vás sešrotuje.

Jak najíždíte na dálnici, když vás nikdo nepustí?

Poněkud to dramatizujete. Ten nájezd na E55 znám, celkem často tam jezdím, nikdy jsem tam neměl problém se zařadit - ono je na tu E55 vidět celkem pěkně už z té zatáčky a není problém tedy přidet, nebo ubrat, dle situace tak, abych se plynule zařadil. Jen mi vrtá hlavou - celou dobu tu jde debata okolo najíždění na dálnici. Na E55 je v tomto úseku omezená rychlost - tuším na 80km/h. Krom toho - o pár metrů blíž k Praze je ještě vydařenější ,,nájezd´´ za Mekáčem - to je jak z vesnického JZD ! Takže tohle je dálnice jaxviňa!

Jak najíždíte na dálnici, když vás nikdo nepustí? #2

Myslíte odkaz v jiném vláknu. Když si to rozkliknu, tak vidím, že tam nějaké místo je. ale jako jo, asi to není ideál. Když jede vedle kamion, tak zrychlíte nebo zpomalíte podle potřeby, aby bylo možno se zařadit. A doufám, že fotku posíláte jenom orientačně a ne bod, kde už vjíždíte do pravého :)

A já vám říkám, že někdy to prostě nejde.

Vidět tam pořádně není, je tam zarostlý val. Na zrychlení ze 40 na 80 máte opravdu 50 metrů a když jste v tu chvíli vedle náklaďáku, tak vám nic jiného než ostrá brzda (a zastavit) nezbývá.

asd1

Tyhle borci to i s HTP fobií dávaj tak že podjedou pod kamionem rovnou do levýho, brzdit a čekat na díru nikdy neni potřeba *smich*

Stačí dva kamiony za sebou a zařadit se nemáš kam, leda že je vytlačíš do levýho, nebo tim podjetím, když máš dostatečně nízkou káru *smich*

Prima rada je i pokračování odstavným, hlavně když tam vůbec neni, to jednoduše skočíš svodidla a jedeš křovím *smich*

Predpoklad byl, ze ridic ma dostatecne mnozstvi iq na to vyhodnotit danou situaci a nenajizdet do svodidel. Nebo se pletu a ridicaky rozdavaji i houpacimu koni? Zbytecny komentar.

Můžeme taky začít trochu počítat.

Např. takto.

Při rychlosti např. 54 km/h ujede vozidlo za jednu vteřinu vzdálenost 15 metrů. Za dvě vteřiny ujede vozidlo při této rychlosti vzdálenost 30 metrů. Myslím si, že i profíkům minimálně 2 vteřiny trvá "vyhodnocení" situace, tedy rychlosti vozidel jedoucích v průběžném pruhu atd. Navíc rychlá reakce může být zkomplikována horším výhledem, např. kvůli stromům apod.

Jestliže někdo najíždí po určitém nájezdu poprvé, tak je taky otázka, jaký je výhled před najetím. Pokud řidič neví, jak dlouhý nájezd je, tak proč by tam měl najíždět třeba rychlostí 70 km/h?

Ta první fotka nájezdu, kterou vložil Genehawkins, je nájezd z ulice Kostelecká na ulici Cínovecká, po projetí křížovatky s odbočkou na ulici Řepná. . Díval jsem se na to na mapy.cz. To je ale v podstatě nepřehledný nájezd z vedlejší ulice na hlavní ulici.

Taky jsem si "pořídil foto" , ale z jiných části té silniční "přípojky" .

Jak najíždíte na dálnici, když vás nikdo nepustí? #3
Jak najíždíte na dálnici, když vás nikdo nepustí? #4
Jak najíždíte na dálnici, když vás nikdo nepustí? #5
tomaso
Jak už tady zaznělo, někdo jsou ty pripojovaky extra krátké (treba D6 Stochov) a někdy nejsou vůbec a je tam stopka(D7 stredokluky, knezeves. Ano tam je sice 110, ale kdo ji dodrzuje...)

 

hodnocení

0x
avatar zmizik
Málo kdo ví, že řidiči v připojovacím pruhu mají právo omezit, nikoli ohrozit řidiče v průběžném pruhu. Takže pokud se připojujete a ostatní kvůli vám musí ubrat plyn a zpomalit, nic jste neporušil. Potkal jsem řidiče kamionu, který tomu nevěřil ani když to viděl v zákoně a domníval se, že má právo jet absolutně bez reakce na to, co se děje v připojovacím pruhu.
To se obecne tyka prednosti v jízdě. Nic noveho. Spis je horsi odhadnout, aby opravdu ridic mirne zpomalil a nemusel to zaslapnout.

 

hodnocení

0x

No, na druhé straně třeba v Praze z Patočkovy do Strahovského tunelu máte na připojení 130 metrů a potom zeď. Teda, není to ve 130, ale i ta sedmdesátka je asi dost rána ..

zaseja

Jestli ti nestačí 130 metrů na připojení v 50 km/h, tak nejezdi do Prahy

 

zaseja

A jestli myslíš až dole na začátku tunelu, tam se sice napojuješ do 70 km/h, ale je tam mraky místa a jestli zrovna tam máš problém, tak opravdu po Praze nejezdi.

Ono nejde o zrychlení, ale o to, najít mezeru v koloně a tam se vecpat ..

Stejně, jako na dálnici.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Dálnice moc nejezdím pokud jde vyhýbám se jim, ale toto se mi ještě nestalo.Vždy dávno před koncem přopojováku mám dostatečnou rychlost a zatím vždy bylo dost místa pro zařazení se.Snad v minulosti třeba s P-V3S někde před Brnem (nešlo o D ale zúžení vozovky) nás s oa nechtěli pusti a klepali si na čelo, tak jsem musel nařídit řidiči ať tak strčí čumák. Před NA určitě uhnou, přibrzdí a uvolní-taky se to tak stalo

 

mirka*
hodnocení

0x
Vezl mě známý v Praze. Vjel svižně zatáčkou do tunelu a tam ho čekalo překvapení. Auto za autem, kratičký připojovací pruh a před námi zeď. Vyděsil se, že se za námi se někdo vynoří a začal se agresivně cpát mezi auta. Už nikdy takovou hrůzu nechci zažít. Málem způsobil hromadnou nehodu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]