Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Napětí v zásuvce zapalovače

Od: kecachep® odpovědí: 19 změna:

Tiguan 1,4 TSI r.v. 2010
Při zapnutém zapalování je napětí v zásuvce stejné jako na baterce (jen o 0,3V menší).Po vypnutí zapalování a vyndání klíčku by v zásuvce neměo být žádné napětí,ale je tam 9,2V.Je to normální,nebo je někde chyba?Měřeno voltmetrem. Potřeboval bych,aby zásuvka byla stále pod plným napětím jako v baterce.Rady o posunutí pojistky o pin výše nemohu uplatnit,protože mám pojistky ve dvou řadách nad sebou.Nějaký nápad? Díky


Napětí v zásuvce zapalovače

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Odpovím trošku jinak. Moderní auta mají druhou zásuvku, která bývá stále napájená - většinou pod loketní opěrkou nebo za zadními sedadly. Nebylo by to řešení problému?

 

hodnocení

Zásuvka za zadními sedačkami je zapojená stejné jako přední. Pod loketní opěrkou se podívám a dám vědět

Právě že ne vždycky, já to mám u Citroenu jinak.

 

hodnocení

0x
avatar kornel

zdravím...zásuvka v autě může být pod napětím přes klíček nebo i napořád bez ohledu na klíček podle typu vozu...nevím jak jste to měřil/nebyl jsem u toho/ ale ta hodnota 9 voltů co jste údajně naměřil je divná nevím jak je to u Vašeho Auta zapojené a s čím vším je zasuvka ještě propojená -...nejlépe si myslím bude koupit zásuvku a někde si ji tam namontovat-samozřejmě do obvodu dát pojistku...nebo odpojit tu stávající-přívodní plusový vodič zaizolovat a natáhnout si to nespínané plus přes pojistku...

hodnocení

Měřil jsem voltmetrem plus v zásuvce a mínus Na kostře zásuvky

 

hodnocení

Ještě se zkusím zavřít v autě a počkat pět minut a pak zásuvku znovu změřit,jestli to napětí 9 voltů zmizí. Nevím proč by tam mělo být.Buď 0,nebo 12V.

 

hodnocení

0x

Tuhle pojistkovku používala i Fabie2.

Najdi na pojistce zásuvek pin, který je odvodní k nim.

Pin vypíchni vypichovákama a přepíchni do volné nevyužité pozice, která je naproti společnému hřebenu svorky 30 (je tam i hřeben pro asi 10 pojistek od svorky 30).

Jednoduché řešení.

 

hodnocení

Tak jsem se zamknul v autě a všechno povypínal a klíček vyndal. Po čtyřech minutách napětí 9V ze zásuvky zmizelo. mluvil jsem s jedním mechanikem a ten říkal že to napětí 9V je proto že se odpojuje centrální řídící jednotka takže nedoporučuje zapojit tento kabel na stálý proud.takže zřejmě půjdu cestou natáhnout kabely od baterky a přidat novou zásuvku. Bude tam zapojen pouze voltmetr.

Já ti píšu vypinovat, aby ty zásuvky nešli přes BSG.

Tahat novy kabel od akumulatora, tak to pozor na spravne umiestnenu a dimenzovanu poistku hned pri akumulatore. Urcite nie az pred zasuvkou, inak je to pozvanka pre poziarnikov.

Kolega vam radi spravne, prerobte si skrinku s poistkami, to je par minut prace a mate to istene.

hodnocení

Jestli jsem to správně pochopil : Najdu pojistku,která patří k zásuvce zapalovače,vyndám jí a vydloubnu ten pin pod pojistkou.(není na něm náhodou kabel,který vede k zásuvce?)Ten pin namáčknu do volného slotu se stálým napětím a vložím do něj původní pojistku.A co s tím kabelem,který zůstal na starém umístění?Přeci od té nové pojistky musí někudy vést přívod k zapalovači.Nezlobte se,že se tak blbě ptám,ale tohle jsem ještě nedělal.Většinou si na autě dělám všechno sám,ale elektriku raději moc nepokouším.

1. zjistíš, na kterém hřebenu zůstává napětí 12V i když auto spí.

2. zjistíš, zda ten hřeben má ještě volné pozice pro pojistky na svých koncích.

3. Do jeho protějšího pinu přepíchneš drát od zásuvek a použiješ původní pojistku.

Na obrázku je princip těchto pojistkovek.

Zleva žlutý a červený drát přívod od baterky nebo první pojistkovky, šedě pojistkové hřebeny pro 4 a 6 pojistek (třebas), dále pokračující pojistky s dráty ke spotřebičům.

1. potřebuješ vypichovák

2. musíš piny v pojistkovce odemknout - nejčastěji fialové závory z plastu, které se o pár mm posunou do strany. Pak lze piny vypichovat vypichovátkem.

...

Pokud to nedáš autoelektrikáři, který tomu rozumí a dělal VW x-krát, tak se to rovná zkurv*né práci a zničeném pojistkovém panelu a přepichovat 50 drátů do nového panelu málo kdo krom mě udělá.

Napětí v zásuvce zapalovače #2
Napětí v zásuvce zapalovače #3
Napětí v zásuvce zapalovače #4

 

hodnocení

Po přepinování pojistky bude na zásuvce stálé napětí.Nebude to něčemu vadit,když je tam origo po vypnutí 9V ,které po pár minutách zmizí?Nevím,co všechno je na tu zásuvku napojeno.Díky,že se mnou máte trpělivost.

Po přepinování bude na zásuvkách to, co jim tam přivedeš.

Jsou tam jen zásuvky a krmí se nyní přes BSG jednotku, proto tam mají to blbé napětí při usínání.

---

Princip přepinování VW konektorů JPT a SPT je zde a v diskuzi zde nademnou

poradte.cz/...

poradte.cz/...

 

hodnocení

Takže pokud jsem to dobře pochopil tak musím demontovat celou pojistkovou skříňku.proto mi to předtím nebylo tak jasné Když to tak vidím tak to radši. přenechám odborníkovi

 

Pochopitelně, že se musí kolem ty plasty sundat. jak by jsi to dělal s nima?

K vůli výměně motoru se taky musí minimálně otevřít kapota, aby byl přístup ;)

...

Potom je zezadu přístup a vypíchneš jen ten jeden drát.

 

hodnocení

Děkuji všem za dobré rady a velikou trpělivost se mnou.Díky, až to dokončím tak dám vědět
10.10.22 17:18

;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]