Nejste přihlášen/a.
Obecně platí jakmile to koupíš tak jde všechno za tebou.
Záleží o co přesně jde, nejvýhodnější může být opravit to za svoje. Bazar tyhle případy nejčastěji řeší vyfakováním a můžeš se soudit, zatáhnout opravu znamená lepší přístup, ale taky to můžou spíš vytěžit než dát do kupy..
Pro příště: auto je třeba prolustrovat před koupí a to včetně dostatečně dlouhé zkušební jízdy. Zběžně omrknout na place, zaplatit a odjet udělá asi tak hejl...
Dnes má diagnostiku kdekdo, může ti vyčíst aspoň čísla chyb co to hází... A u některých aut je svíticí kontrolka spíš vlastnost než signalizace poruchy
ano - přesně tak to bylo - koupil tourana za 230.000,- - řekli mu, že má jet do servisu nacenit vady - autorizák sdělil, že jsou vady mazané pravidelně a vydrží pár km, než se znovu projeví, oprava celkem 240.000,-. Reklamace uznána jako zkrytá vada.
a jak jsem psal - ten proces následný byl velmi zdlouhavý a náročný.
Klasika, dokud nezažije tak nevěří..
Nabídnutá oprava na 99% proběhne tak, že jim to tam dáš, oni smáznou chybu a vrátí ti to. Klidně za měsíc. Odjedeš a zase se rozsvítí. Nabídnou opravu a bude se to opakovat dokud tě to nepřestane bavit. Když začneš hodně prskat, tak ti nabídnou jiný auto a nečekej že pro tebe to bude výhodný.
Úspěšný vyreklamování opravdu nečekej.
Z autorizáku máš vyjetou vadu (otázka jestli diagnostikovali správně), najdi dobrého mechanika a nech to opravit u něj. Autorizáky obecně mechanikům platí málo, tak tam jsou až na vyjímky mlaďoši po vyučení nebo lemplové. Kdo je dobrý dělá ve svém. Takže tam neplatíš za kvalitu ale za kravaťáka co ti uvaří kafíčko. Neznačkový servisy ale na tom o moc líp nejsou, osobní zkušenost že 90% jsou jen měniči dílů a moc toho neumí. Aut je moc, mechaniků nedostatek, takže ani největší lempl nezkrachuje.
Dobrý mechnaik jde najisto a ne metodou pokus - omyl.. EGR, regenerace, po nucené reg. zhaslo (resp. spíš jen smázli chybu)... Tam může být v háji DPF filtr, EGR, vstřiky, čerpadlo, turbo, nějaké čidlo atakdále = oprava od pár po desítky tisíc. Servis viděl živé hodnoty z čidel (měl by) a podle toho vědět čim přesně to je..
Odpovědnost za vady je v praxi prakticky nevymahatelná, pokud ti zatáhnou opravu tak OK (ovšem že opravu zaplatí máš na papíře nebo jen ústní slib? - ty zadáš servisu opravu, opraví, dají tobě fakturu resp. auto ti daj až po zaplacení, a bazar tě pak pošle do háje
Na reálné vymáhání musíš mít prostředky na dobrého právníka a dlouholetý spor, = i na další auto kterým budeš jezdit.
VIF + italská údržba dokáže někdy dost zachránit...
Může to být stočenka atd. = rozvody, komplet náplně. O čem není věrohodný doklad (faktura, údaje přímo na dílech) to se nedělalo.
Serviska se běžně falšuje, bez ověření v servisu nic neznamená. Navíc úkony vůbec nemusí proběhnout ani v tom servisu - jen vyúčtujou ale nedělaj (měsíc po "výměně" total plesnivej kabin. filtr a podobně - osobní zkušenost). Důvěřuj ale prověřuj. Doklad že to proběhlo neni serviska ale jedině faktura ze servisu nebo údaje na dílech - rok výroby dílu atd.
Výměna DPF filtru vůbec nemusí pomoct, pokud to blbě spaluje (vstřiky, EGR apod.) tak rychle odejde i ten novej. Minulý vlastník dobře věděl proč se toho zbavuje a proč zrovna přes áčka
Pokud nemáš písemný potvrzení že opravu platí bazar, tak až jim přineseš účet že jsi platila X peněz, tak tě s klidem můžou vyfakovat...
Přepis - změna vlastníka proběhla, ze zákona máš povinnost do 10 dnů oznámit v registru. Počítej že bazar to registru oznámí a pokud to ty nepřepíšeš tak úřad půjde po tobě (sankce až 50kKč)
Blbá možná nejsi, ale tady jsi naletěla. Nezoufej, podobných hejlů je pořád hafo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.