Nejste přihlášen/a.
Občas mě tam šla na křižovatce těžko zařadit jednička ( nectěl jsem stát celou dobu na spojce se zařazenou rychlostí ) tak před 6 roky bylo poštelováno "táhlo řazení", pak už to bylo v pohodě., Nyní se to začalo projevovat znovu a už je prý poštelováno na doraz.
Příště už by prý musel být zásah do převodovky.
Co to znamená - nový řadící mechanismus?
Olej byl měněn kdy? Patří tam Shell 75W90 S4 API 4 do převodovek. 1,8litru.
Pokud to není olejem, že by tě nepustil nezabržděný roztočený synchron, tak lanovody buď seřídit a nebo vyměnit s řadícím domkem (ta věc pod pákou).
Záleží, kde jsou vůle. Zda na řadícím mechanismu nebo v převodvce. Pomocník hlásí, jak a okolik hýbl pákou a ty čumíš pod baterkou na řadící táhla.
6-8let nebo cca 60 000km.
Lidi na to prdí, takže se začne převodovka opotřebovávat, vzniknou vůle a v 200t se rozpadne nebo je hlučná a jde blbě řadit. Pak se mění kus za kus. Taky záleží, jak s tím kdo jezdí, zda při přeřazení nejsou velké rozdíly otáček (nezávodí s tím), funguje spojka, aby synchrony zbytečně nenamáhali, atd...
Nyní po dalším poštelování táhla řazení už jde řadit jednička v pohodě - kolikrát už bylo štelováno nevím,
ale vysledoval jsem toto :
Pokud dojíždím ke křižovatce a rychlost vyřadím až stojím, tak tam jde zařadit jednička v pohodě, ale pokud vyřadím dříve, tak se vyjímečně stane, že tam jednička zařadit přímo nejde - budto přes jinou rychlost a nebo pustit a znovu sešlápnout spojku a nebo se rozjet na jinou rychlost než jedničku.
Ostatní rychlosti s tím problém nemají.
To když je sešlápnutá spojka, tak samozřejmě kola v převodovce stojí, ale proč vyjímečně tam nejde dát jednička - to jdou jako zuby proti zubům?
A proč není nikdy problém při zařazení jiné rychlosti.
Může být opotřebovaný synchron. Pokud nezabrzdí tlačením na kužel osy ozubeného kola a nesrovná s ním "krok a rychost", tak převod zamykací kroužek prstence přes něj nepřevlékneš, aby jsi rychlost spojil (zařadil).
Olej může pomoct. Protože synchon nesmí být příliš namazán, aby mohl zabrzdit o kuželovou plochu od oleje. Proto má na sobě odvodní odstředivé drážky, aby z pod něj olej rychle vylítal. Pokud je spálený a ohoblovaný, tak už drážky á neznatelné a nemusí jít dobře řadit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.