Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Polopásové vozidla

Od: paprikas® odpovědí: 14 změna:

Zdravím. Tušíte někdo, jak se řídí polopásové vozidlo? Vím, že pásové vozidla mají vepředu dvě páky, které řídí pásy nezávisle na sobě, ale jak se řídí auto, které má pásy i kola teda netuším.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®
hodnocení

1x
avatar ben

Dobrý den, řídí se volantem. Zdravím!


doplněno 30.09.22 20:27:

cs.wikipedia.org/...


doplněno 30.09.22 20:39:

Zkrátka, (přední) kola se řídí volantem a kola v pásu jsou hnací.

hodnocení

A jak to řídí ty pásy? Je to nějak zpřevodované?

Mívá to volant i rajčáky. A nijak sofistikovaně propojené to nebývalo. Na silnici na mírné zatáčení stačil volant. V terénu často i rajčáky.

Přesně, jak píše výjímečna správně Ra.. !

Bene odkaz dobrý -ale o řízení to nic nevypovídá !

Tady je povídání i pokoukání k našemu OT-810 řečenému Hakl (podle jeho předchůdce).

valka.cz/...

V tom mém řízení je. Je tam obrázek interiéru. Volant vypadá divně - je totiž v záklonu.

ben®

diesel - to on nikdo neviděl filmy o sedmé rotě, jak tam s tím vyprošťovákem jezdí? Jo, a řídí to volantem! Píši to v doplnění, tak na to jukněte.

Zkrátka, (přední) kola se řídí volantem a kola v pásu jsou hnací.

To má třeba i P-V3S-přední řiditelná náprva a za normálních podmínek je hnací 2. a 3.náprava-ty ale nejsou ŘIDITELNÉ stejně jako pásy

Stále platí-některé kolopásy jen volantem, některé volant a směrové páky. Nic jiného tam nevymyslíte. A protže to mělo svým způsobem jepičí život -složitost ovládání... přešlo se na kolová vozidla nebo pak jen na pásová ať již s KSÚ nebo jen PSÚ. Jinak právě v té 7.Rotě je právě německý Kd Kfz251 či jeho varianta jen s volantem a podstatně horší ovladatelností zejména v terénu.Toto chtěli soudruzi zlepšit a proto mělo československé OT810 už nejen volant ale i směrové páky!

ben®

diesel - víte, proč mám tuto rubriku rád? Tady se vůbec nehádá o detailech, nechodí sem hnidopichové, nikdo se zde nehádá a všichni jsou přející až kamarádští odborníci .

 

hodnocení

0x

Normálne ako auto s volantom. Pásy sú len nahradené kolesa,a je tam normálny diferenciál.


doplněno 01.10.22 10:07:

Súhlasim s vami,ja som poukázal len na princíp. Ono dnes už skoro každé nákladné auto má uzavierku diferenciálu a vojenské to má určite. Čo ma v minulosti dosť prekvapilo,že Tatra 815 bežne nemala uzavierku predného náhonu a synchronnú prevodovku,no Tatra 148 ju mala ako aj synchronnu prevodovku.

já bych tedy řekl diferák s uzávěrkou nebo samosvor. Jinak by ty pásy moc velkým benefitem v terénu nebyly.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

nejn postrnními směrovými pákami se řídí pásová vozidla! Třeba takové BVP nemá tzv rajčáky, ale má řídítka-půlvolant jak tomu někdo říká..Jinak jak súprávně napsal Ra, někeré polopásové vozidla m+la jak postrnní směrové páky a současně i volant.

Např původní předloha Kd.Kfz 251 se řídil pouze volantem, pro československý hakl=OT810 měl řízení jak volantem tak o směrovými pákami ! Což jsou asi u nás nejznámější kusy této techniky.

 

kimbert*
hodnocení

0x

Tady to řídí jen volantem ,nevím jestli ten volant neovládá kola i pásy


.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]