Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor 1.0 TSI Fabie 3 otáčky

Od: ricky odpovědí: 8 změna:
Ahoj, nedávno jsem si pořídil novou fabii 1.0 70 kW 5 st. Mám dotaz ohledně řazení, v jakých otáčkách motor držet. Dřív jsem měl fokusa 1.6 a tam jsem dával jedničku jen na rozjeti a po dědině kolem těch 50 se dalo jet i na čtyřku. Tady mi přijde že auto do 50 km/h pohodlné jede na 2 st na 2300 otáček, a 5 st dávám až třeba 90 km /h. Když sem auto koupil nic mi ohledně toho neřekli takže by se mi hodily nějaké rady, jestli to držet na 2000 nebo pod... Jediné co mi že nad 2500 se zapíná turbo..
Diky

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

3x

Rádce řazení je kokotina, nesmyslně podtáčí motor - výrobce životnost motoru nezajímá, stačí když chcípne až po záruce *smich*. Trvalé šolíchání na nízké otáčky a hlavně zátěž v nízkých otáčkách je mor, neboj se ohřátý motor točit k omezovači pokud potřebuješ výkon, pokud ne (rovina, mírně z kopce), tak můžeš klidně šolíchat s otáčkama až k volnoběhu, ovšem při zrychlení za vesnicí podřadit a vytočit to. Turbo se nezapíná jede furt, je to turbo = je třeba nechávat dochlazovat a to i když má chlazení svoje čerpadlo který jede i chvíli po chcípnutí motoru - sice okruh chladí ale ložiska turba stojí, takže se taky můžou zapejkat.

VIF do paliva je spíš nutnost - přímý vstřik = problémy s karbonem na sacích ventilech.

Má to dlouhý kvalty i jedničku, takže zajíždět s naloženým autem někam pomalu do kopce je voser, musíš držet v točkách a spojka trpí, jako bonus tam spojka je slabá s malou životností*ua* Podobně výjezd z kruháče je třeba podřadit na 2 i na 1 aby to z kruháče rozumně odjelo - do 2k je to úplně chcíplý, až pak zatáhne.. Ale to už víš sám *smich*

A to znám silnější verzi s 81 kW..

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Turbo se nezapíná, to jen tak na okraj.
Spektrum nejvyššího točivého momentu to má dost široké, od 1600 do 3500 otáček.
Má to dlouhé převody, takže bych to viděl zrychlování do 50 klidně na tu dvojku, jízda konstantní rychlostí 50 bych viděl na trojku.
Nová Fabia nemá ukazatel, který radí, kdy řadit?

Jakože má člověk poslouchat, že v 60km/h má zařadit 5tku? :D je to nesmyslné, u mojeho 2.0tdi pri 60 to radí rovnou z 4 na 6 :D

ricky
hodnocení

Právě že to co mi to rádi je divný. Třeba na 50 km/h po dědině mi to rádi 4 st. A je tam třeba jen 1600 ot a ten zvuk motoru mi přijde divný... Právě proto mě zajímají zkušeností ostatních .. :)
"poslechněte" ucho. Radí vám dobře. Někdy na tu čtyřku jezdím i po městě, ale jenom když je to po rovině nebo z kopce a motor se netrápí.

 

tyler
hodnocení

0x

Sice fabku 3 nemám, ale potěšil mě váš zdravý úsudek, kdy tvrdíte, že to "zní divně". Selský rozum radí užívat (selského) sluchu a pokud se něco nepozdává, jednoduše tam nechat menší kvalt. Počkejte zítra, dost možná zde bude vášnivá diskuze na toto téma, a není divu! Jsou dva tábory lidí, jedni raději točí víc otáček (z x různých důvodů), druzí zase auto dusí, protože jim to ukazuje palub. počítač, případně "protože spotřeba".

Po zkušenostech už sám vím, že se na ty pal. poč. nedá vůbec spoléhat. Nezapočítávají zhola nic, jen berou jako hlavní kritérium otáčky *zed* (alespoň mně to takto přijde).

Nejlepším řešením je navolit si aktuální spotřebu a podle hodnot porovnávat svůj úsudek. Občas je lepší nechat tam za tři, občas je lepší tam už šoupnout čtverku.

"Dušením" spolu s lehkou nohou se samozřejmě dá ušetřit trocha paliva, ale... těch "ale" je strašně moc a pravděpodobně zítra se jich alespoň pár dozvíte - je zde x lidí, kteří v této problematice mají násobně více zkušeností. Za mě (jako neodborníka) radši víc otáček, z dlouhodobého hlediska je to ve výsledku pořád levnější.

PS: Felicia 2, 1.3MPi - dodneška se s tím problémem potýkám - při 50km/h (reálných, ne tacho) to na 3.r.s. už řve, na 4.r.s. se to dusí, jak vy říkáte "zní to divně". Nechal bych tam nejraději tu čtverku, ale pak už bych musel jet reálných určitě tak 55+ (tacho 60), to dělám nerad.

 

jaromir*
hodnocení

0x

Ahoj, můžu se zeptat, zda to je Fabia 3 a nebo poslední model a kolik jsou otáčky na trojku při 50 km/h? Uvažuju o Fabii/Ibize a mám z testovací jízdy vyzkoušeno, že verze 81 kw na trojku (šestikvalt) při 50 km/h točí lehce nad dva tisíce, tak mě to zajímá i u 70 kw verze. Aneb vždy bych chtěl točit motor nad dva tisíce při 50 i 90-100 km/h a nejsem si jist, že mi to ta slabší verze s pětikvaltem umožní nějak rozumně v pásmu 2-2,5 tis. :) Díky.

jaromir*

A teď vidím, že to je Fabia 3 :D ale stejně budu rád za zkušenost. Díky...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]