Nejste přihlášen/a.
Rádce řazení je kokotina, nesmyslně podtáčí motor - výrobce životnost motoru nezajímá, stačí když chcípne až po záruce . Trvalé šolíchání na nízké otáčky a hlavně zátěž v nízkých otáčkách je mor, neboj se ohřátý motor točit k omezovači pokud potřebuješ výkon, pokud ne (rovina, mírně z kopce), tak můžeš klidně šolíchat s otáčkama až k volnoběhu, ovšem při zrychlení za vesnicí podřadit a vytočit to. Turbo se nezapíná jede furt, je to turbo = je třeba nechávat dochlazovat a to i když má chlazení svoje čerpadlo který jede i chvíli po chcípnutí motoru - sice okruh chladí ale ložiska turba stojí, takže se taky můžou zapejkat.
VIF do paliva je spíš nutnost - přímý vstřik = problémy s karbonem na sacích ventilech.
Má to dlouhý kvalty i jedničku, takže zajíždět s naloženým autem někam pomalu do kopce je voser, musíš držet v točkách a spojka trpí, jako bonus tam spojka je slabá s malou životností Podobně výjezd z kruháče je třeba podřadit na 2 i na 1 aby to z kruháče rozumně odjelo - do 2k je to úplně chcíplý, až pak zatáhne.. Ale to už víš sám
A to znám silnější verzi s 81 kW..
Jakože má člověk poslouchat, že v 60km/h má zařadit 5tku? :D je to nesmyslné, u mojeho 2.0tdi pri 60 to radí rovnou z 4 na 6 :D
Sice fabku 3 nemám, ale potěšil mě váš zdravý úsudek, kdy tvrdíte, že to "zní divně". Selský rozum radí užívat (selského) sluchu a pokud se něco nepozdává, jednoduše tam nechat menší kvalt. Počkejte zítra, dost možná zde bude vášnivá diskuze na toto téma, a není divu! Jsou dva tábory lidí, jedni raději točí víc otáček (z x různých důvodů), druzí zase auto dusí, protože jim to ukazuje palub. počítač, případně "protože spotřeba".
Po zkušenostech už sám vím, že se na ty pal. poč. nedá vůbec spoléhat. Nezapočítávají zhola nic, jen berou jako hlavní kritérium otáčky (alespoň mně to takto přijde).
Nejlepším řešením je navolit si aktuální spotřebu a podle hodnot porovnávat svůj úsudek. Občas je lepší nechat tam za tři, občas je lepší tam už šoupnout čtverku.
"Dušením" spolu s lehkou nohou se samozřejmě dá ušetřit trocha paliva, ale... těch "ale" je strašně moc a pravděpodobně zítra se jich alespoň pár dozvíte - je zde x lidí, kteří v této problematice mají násobně více zkušeností. Za mě (jako neodborníka) radši víc otáček, z dlouhodobého hlediska je to ve výsledku pořád levnější.
PS: Felicia 2, 1.3MPi - dodneška se s tím problémem potýkám - při 50km/h (reálných, ne tacho) to na 3.r.s. už řve, na 4.r.s. se to dusí, jak vy říkáte "zní to divně". Nechal bych tam nejraději tu čtverku, ale pak už bych musel jet reálných určitě tak 55+ (tacho 60), to dělám nerad.
Ahoj, můžu se zeptat, zda to je Fabia 3 a nebo poslední model a kolik jsou otáčky na trojku při 50 km/h? Uvažuju o Fabii/Ibize a mám z testovací jízdy vyzkoušeno, že verze 81 kw na trojku (šestikvalt) při 50 km/h točí lehce nad dva tisíce, tak mě to zajímá i u 70 kw verze. Aneb vždy bych chtěl točit motor nad dva tisíce při 50 i 90-100 km/h a nejsem si jist, že mi to ta slabší verze s pětikvaltem umožní nějak rozumně v pásmu 2-2,5 tis. Díky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.