Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

TK neprošla kvůli emisím.

Od: japl odpovědí: 62 změna:
Zdravim, mela bych dotaz, dnes jsem neprosla skrz emise, vetsi kourivy rozptyl a tak by me zajimalo, zda ten rozptyl je velky ci maly a pomuzou na to aditiva. Rozpeti hodnoty kourivosti-Dovoleno max 0,25 a namereno 0,28. Moc diky za radu

 

 

62 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar dabel

ja bych dal novej vzduchovej filtr do nádrže celou plechovku vifu a před měřením to nekde projel v otáčkách 3500 a vejš

přesně tak. i vzducháč a pročistit váhu vzduchu nějakým sprejem na brzdy nabo klapky

Stačí vzducháč a palivový ftr aVIFko , a důkladně před E to po zahřátí na provozní protáhnout . Je ale zřejmé, že tazatelka nemá zájem o řešení problému-zatím nedodala další info na mé dotazy, nic nenapsala takže to vidím jako zbytečnost se snažit radit, tedy zde vyloženě konkrétní osobě !Ale může to pomoci dalším tazatelům!

Jen k vůli dalším tazatelům reaguji. Tazatelka je marná. Myslí, že se to asi udělá samo. A nebo není technicky zdatná a servis asi nenavštěvuje k vůli financím. Potom jezdí v plečce, která neprojde TK.

Klasický případ. Rád ybch se pletl.

asd1

Ne každý furt čučí do počítače...

Pokud četla a neni lama tak upřesňovat neni potřeba, leda poděkovat jako slušnost..

Nabízí se tu dva pojmy kouřivost a rozptyl hodnot kouřivosti, to neni to samý..

@asd1 při práci je to příjemné rozptýlení.*frajer*

japl

Zdravím, samozřejmě, že nejsem LAMA a ráda poděkuji všem za komentáře, ano, nesedím celé dny u PC a opravdu si nemyslím, že se to udělá samo.

Pardóón pánové, jsem ženská, a těmto věcem moc nerozumím, proto jsem si přišla pro radu sem. servis navštěvuji, když je potřeba výměna oleje, nic dlašího mi nikdo nic neřekl, že by bylo potřeba udělat, asi by pánové servismani věděli.

Uplně si nemyslím, že bych jezdila v plečce, jasně, není to úplně nejnovější model, ale naopak také není nejstarší!

CO se týče ďáblových otázek, tak odpovím při jednom:

najeto mám necelých 130tis. auto používám minimálně. chyba byla určitě i v tom, že jsem na STK dojela s nezahřátým motorem.

netuším co je zkratka FAP a náplň eolys?

tak se prosím nezlobte, že jsem nereagovala hned!

Takové ženy se mi líbí. Neurazí se a reagují. *srdce*

Jste skvělá. Omlouvám se, jestli to působilo moc útočně.*hi*

FAP je stejné jako DPF

Oboje je filtr částic u naftových motorů ve výfukovém systému. Akorát jeden název je z francouštiny (FAP) a druhý z němčiny (DPF)

FAP (Filtre à particules)

DPF – Diesel Particulate Filter

Eolys je aditivum do paliva pro regeneraci DPF (FAP)

japl

Přišla jsem si sem pro radu, abych odstranila aktuální problém. Takže, ne neurazila. Vy muži dokážete býz občas "hnusní" ani si to neuvědomíte. Takže v pohodě :)

Tak to úplně netuším jestli se tyto filtry měnily, vždycky mi vymění nějaké filtry při pravidelné výměně oleje, ale to jsou asi jinačí

Aditivum jsem koupila na doporučení emisaře, ale ještě jsem chtěla znát další názory

Tyto filtr se mění až v momentě, kdy už nefungují. To by byl velmi drahý špás.

Je pod autem na výfukové trubce. Většinou je v něm i katalyzátor. Taková vložka mřížky potažená drahými kovy, která reaguje s uhlovodíky ve výfukových plynech. Jejich dopad na mřížku s kovy působí katalytickou reakci a mřížka se skokově rozžhaví i na 600C. Dojde k vypálení a přeměně na neškodné nebo méně škodné látky a ty vyletí ven výfukem.

Tím, že je vložka katu vedle filtru částic v jednom obalu, tak mu pomáhá v regeneraci, kdy vysoká teplota pomáhá v čištění. Proto ti tu radí lidi pořádně projet pod plným plynem a nejlépe naložené auto nebo do kopců sprinty, aby se to pořádně prohřálo a vypálilo, což po městě nelze a spíš se to městským provozem ucpává. Někdy až natolik, že regenerace nefunguje a je nutná výměna nebo se to zkouší mimo auto chemicky proplachovat.



TK neprošla kvůli  emisím.
TK neprošla kvůli  emisím. #2
japl

Dobře, kouknu na to díky.

Taky se omlouvám a prosím v SZ sdělte VIN auta , pokusím se zjistit jzda má FAP a zda i eolys. U Peu a Ctr jsou občas nepřesná data a je nutno upřesnit dle VIN. Např údajně všechny HDi1,6-16V mají FAP filtr, ovše na synovo autě NENÍ a NEBYL už z výroby!

asd1

FAP a dovolená kouřivost 1,5?

lubosnovak

To je fakt, auta s filtrem pevných částic mají povolenou kouřivost max. 0,50.

japl

Teďkon jsem na tom protokolu zjistila, že to měření tu mám rozepsané, první 2,45 druhé 2,36, třetí 2,21 a čtvrté 2,17, průměr 2,30 - takže klesající tendence

lubosnovak

Ano, to je právě zmiňované rozpětí kouřivosti. Na emisích je nutné jednak splnit hodnotu kouřivosti ze štítku nebo z techničáku a pak také to rozpětí. Jestli máte klesající tendenci, mělo by Vám právě pomoci to protáhnutí auta do kopce do maximálních možných otáček.

asd1

To vypadá zasviněný couračkama po městě, a čistilo se to už hned při protočení na emisích, taky jak se vypaloval binec ve vejfuku tak proto to tolik čoudilo...

Takže VIF, celou pikslou nic nezkazíš, pořádnou italskou údržbu a zkusit znova emise, s velkou pravděpodobností to projde. Prohnat to i těsně před emisema.

japl

dobře, tak já jdu hledat nějaké krpály, tak doufám, že tu něco takového bude :D :) a myslíte, že pomůže i třeba jízda 50km/h na dvojku? když bych měla otáčky cca 3tis, nebo je to úplně mimo?

určitě je to způsobeno, jízdou ve městě

U nákladních aut se doporučuje i zpřáhnout návěs nebo těžký kontejner se sutí jako zátěž.

Takže spíš by pomohla zatažená ručka, ale to rozhodně nedělej :).

Spíš do auta nalož těžký věci a nebo posbírej členy rodiny jako zátěž. Ale v principu třeba na trojku ten krpál 70-90, aby to táhlo.

50ka s dvojkou je libovka. Malá zátěž zvláště u silných motorů.

lubosnovak

A mít ručičku tachometru opravdu na začátku červeného pole, ne v něm ale před ním. Jakou hodnotu maximálních - přeběhových otáček máte uvedenou v protokolu z emisí?

japl

Počkat počkat, ta teď tomu nerozumím, myslím si, že tem muj pinda krpál na 70 nevyjede :D takže 50tka na dvojku je mimo? prostě abych měla 3tis a víc otáček, je to tak?

asd1

50 kmh na dvojku? Tak třeba v Alpách *smich* Tady možná někde v Krkonoších a s naloženým autem ;)

Dálnice, dlouhý kopec, 150 kmh a 4000 otáček.

Nebo aspoň co nejdelší prudký kopec, trojku a 4000 otáček..

Nejen vysoké otáčky, ale i zátěž (ve smyslu výkonu motoru)...

lubosnovak

3tis otáček je málo, opravdu to vytočte až do omezovače k červenému poli a tam to podržte. Doufám ale, že rozvodový řemen máte v pořádku, aby to vydržel.

japl

jo aha, okej, tak díky moc všem za rady!

japl

Ještě poslední dotaz, jak dlouho myslíte že tohle mám praktikovat? celý měsíc, než pujdu na nové měření? nebo třeba dvakrát za týden?

lubosnovak

Nemusíte každý den, ale pravidelně alespoň jednou každý týden, a hlavně ne jen pouze před emisní kontrolou, ale NEUSTÁLE dokud budete to auto mít, abyste si neodrovnala právě filtr pevných částic.

Nejlépe na jeden zátah. V jednom dni najet 200-300km. To je top. Rozhodně ne jezdit takto týden do práce 10km. To akorát odejde turbo, jak to rozhycovaný vypneš.

asd1

Obecně přejdi na styl, že s ohřátým motorem (po těch ca 10-15 km) budeš vždy (nebo aspoň často) zrychlovat na dvojku s otáčkama do 4000 a pak řadit rovnou 4 nebo 5 a držet rychlost. Je to výhodný i na spotřebu - zrychluješ v oblasti nejvyšší účinnosti motoru. Pak se motor čistí průběžně, i to líp jede míň žere, nejsou problémy s EGR, turbem atd. Jo, turbo je nutné před chcípnutím nechat dochladit = aspoň minutu malá zátěž nebo půl minuty volnoběh.. (nejhorší je vyjet kopec na dálnic zastavit a hned chcípnout) Nemusíš nechávat vrnět na místě, stačí posledních 500m jet volně (pokud to neni do kopce)..

Pokud půjdeš na emise za měsíc, tak VIF stačí dávat doporučený panák na 20 litrů nafty, těsně před emisema nalej zbytek piksly a projeď to pořádně - ten dlouhý kopec, trojka a 4000 ot., zhruba minutu stačí, pak hned na emise..

Studený motor nehonit!

japl

Tak joo, díky moc!

asd1

PS: pokud máš dovolenou kouřivost 1,5, tak FAP tam nemáš, takže jeho regenerace nemusíš řešit ;)

Z tebe uděláme závoďáka *smich*

japl

Tak jooo,kdo jde závodit? :D :D

Já bych nalil půlku a pak zbytek. VIF se nedá předávkovat. Naopak to lépe vyčistí a rychleji. Normálně se u rotaček čistí vstřiky tím, že se motor nechá běžet na čistý VIF bez nafty.

 

 

hodnocení

3x
avatar kejikl

Omlouvám se že neradím.

Sranda jak slušného poctivého člověka vyhodí za překročení 0,03 kouřivosti a šmejdi co jim strčí 2tis do kapsy jezdí s dýmovnicí ve výfuku. *bum*

lubosnovak

Bohužel, je to tak*alene*

 

jirib
hodnocení

2x
Zkusit emise udělat jinde...
Dejte mu tak 20 minut na 3.stupeň do kopce.
japl
23.09.22 13:51

Díky :)

 

lubosnovak
hodnocení

2x
Prohnat auto do prudkého kopce na 3. rychlostní stupeň až do přeběhových (maximálních) otáček. Samozřejmě přidat při tankování aditivum VIF. Uvidíte, co za svinstvo z výfuku povalí. A pak by měly emise vyjít jak u nového auta.;)
japl
23.09.22 13:50

díky

lubosnovak

Nemáte vůbec zač a nebojte, po tomto určitě projdete*slunce*

 

break
hodnocení

2x
S temahle prckama každej jezdí jak s hnojem. Vzít to trošku dál a stát tomu jako na rejči a on se ten výfuk už vypálí...

 

mnd®
hodnocení

0x

No jo.U tanku se to blbě měří.

Co takhle napsat co to je za auto a typ motoru ...

japl
hodnocení

Pardon, je to peugeot 207, diesel 1,4

Tak HDi-hmmm a co FAP, nápň eolys či co to má koncovka výfukučistá či je začernalá, kdy měněn vzduchový ftr, palivový a...?, Kolik má nalítáno?

Před E a TK se doporučuje zahřát motor na provozní teplotu a pak "vyhnat pavouky" z výfuku tzn jak už zde jeden rádce napsal-nejlépe do kopce na 3°na plno až k max.otáčkám, Tak jsem to dělal jak na staré naftové P405, stejně na X2 2,0HDI a dnes i na 1,6HDi dokonce toto dělal i na benzínu (dnes tedy ne dávám mechanikovi).Nikdy nebyl problém a to má nynější HDi1,6 už skoro 300 000, ten pug měl milion!

 

asd1
hodnocení

0x

VIF do nafty (nebo nejlíp natankovat v německou rakousku - naftu maj kvalitnější)

+ italská údržba = prohřát motor (min. 15 km), pak delší zátěž a vyšší otáčky, ideálně dlouhý kopec na dálnici a dát tomu pohulit - celá výfuková soustava se vypálí a profoukne.

Pak to na 99% projde, 0,03 je malý rozdíl a pokud auto občas "nehoníš" tak je jasný že to čoudí víc...

Ad rozpětí kouřivosti - tipuju že na protokolu je první měření s nejvyšší kouřivostí a poslední s nejnižší? To by ukazovalo na "italskou útržbu" při tom měření kdy to otáčkama profoukli.. ;)

japl

na protokolu je hodnota kouřivosti čtyř po sobě jdoucích měření, že bylo 0,28, a max je 0,25

a pak hodnota kouřivosti naměřeně 2,3

asd1

2,3 kouřivost je hrozně moc, tam to nebude jen projet po italsku... Kolik máš dovolenou? Rozptyl nesplnil jen těsně..

Moje stará piksla měla na posl. měření kouřivost 0,7 a rozptyl 0,08

japl

to je ta hodnota Korigovaný součinitel absorce? 1,5, nebo kde tuto hodnotu zjistím?

asd1

jo těch 1,5 máš limit kouřivosti.

= jestli projetí + VIF pomůže je loterie. Pokud se jezdily jen couračky po městě tam by mohlo, ale jestli to jezdí i dálnice tak si nemyslim že to bude stačit..

Jestli máš kouřivost na po jednotlivých měřeních tak uvidíš průběh jestli se snižovala nebo ne.. Pokud je jen průměr všech tak to nenapoví.. Pokud to je zanesený, tak s každým měřením (profoukne se to v otáčkách) by se měla kouřivost snižovat..

Pokud nepomůže projetí, tak zadat dobrému servisu vyřízení technické.. Pozor můžou lítat desítky tisíc (vstřiky atd.)

japl

Jo převážně jezdím po městě.

Právě, že jsem chtěla znát více názorů jestli ty aditiva a projetí pomůže nebo ne, abych tam za měsíc nepřišla a oni mě zas nevyhodili. nebo prostě sehnat někoho kdo mi ty emise uděla.

Samozřejmě, bych chtěla volit spíš variantu č. 1.

a jelikož o tom vím úplný kulový, tak mě zajímalo, jestli ta hodnota je fakt tak moc rozdílná a nebo ne

tu hodnotu tu mám jen jednu, takže průměr

Začal bych VIFem a pak servis diagnostikou regenerovat nebo DPF vyčistit nebo vyměnit a zjistit funkčnost čidel, EGR, atd... aby se případně předešlo dalšímu zanášení, pokud není samotným viníkem styl jízdy paní.

Celou plechovku nalít do nádrže a natankovat kvalitní palivo třeba VervaDiesel na Benzině

VIF koupí na benzínkách nebo v autodílech.

...

Ale pak pořádně projet. Třeba vzít na výlet a hlavně do kopců pořádně šlapat na plyn a né jen plachtit.

TK neprošla kvůli  emisím. #3
japl

Ano, přesně takovou plechovku mi dali v Autokelly, akorát už zimní a Vervu jsem také natankovala.

23.09.22 14:26

super;)

lubosnovak

Tak, tak, souhlas s gumidkem.

japl

Takže tedy dát ještě do servisu, aby mi vyměnily ty fitry?

Ten filtr se regeneruje vypalováním, dokud to jde. Začíná se levnější variantou vypálením pořádnou jízdou v zátěži (kopce pod plynem), potom diagnostikou v servisu a nucenou regenerací, kdy se stříká do motoru daleko víc nafty než při jízdě do kopců a až potom se vymontuje z auta a zkouší se čistit chemicky proplachy a zda to pomohlo a v neposlední řadě výměna a ta může znamenat i 20 - 90 tisíc dle typu auta a velikosti filtru.

Proto se hned nemění. je to o ceně. V tom filtru je ten katalyzátor a je na něm platina, iridium a další drahé kovy, které na ty uhlovodíky reagují ohřátím. Není to jen filtr jak ve vysavači nebo náhubek na covid. Je to aktivní věc.

;)

japl

jo ááha, dobře.

a když půjdu na tu diagnostiku do servisu, tak tam taky dokáží změřit tu kouřivost? nebo až prostě na těch emisí?

Na diagnostice zjistí funkčnost FAP a pkd je tak mnžství Eolys či jiné kapaliny, pokud to am je ne každé HDI má a nepíšete RV.

Nesmí standartní diagnostika pro VW , škody... Na toto jedině Lexie a kdo s ní UMÍ!

lubosnovak

Auto s filtrem pevných částic a hodnota 1,50? Nejde o překlep, auta s DPF mají max. 0,50.

Né každý servis disponuje měřením emisí. Takže kouřivost bez měření ve výfuku přístrojem nezjistí, když ho nemají.

Maximálně zjistí standartní diagnostikou stav FAP (DPF) filtru pomocí čidel co jsou ve voze (lambdy, teplotní, diferenciální tlak).

japl

ááha, dobře

 

makk
hodnocení

0x

Předpokládám, že je to diesel. Aditiva pomůžou, ale hlavně to chce před měřením emisí pořádně ohřát a prohnat. Tj tak 50km po dálnici a nebát se to točit. Když jezdíte převážně po městě a ještě "na spotřebu", tak vám neprojde žádné auto. Diesel se musí provozovat v celém rozsahu otáček.

japl
23.09.22 13:46

Díky (y)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]