Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vectra c tlak paliva

Od: krijebr odpovědí: 13 změna:
Zdravim
Mám vectru c 1.8 16V 90kw
Pred 2 rokmi som dal do auta robil oficiálne LPG. Asi po pol roku mi odišlo palivové čerpadlo benzínu, takže sa muselo vymeniť. Menila sa iba pomocná časť, bez plávaku a regulátora tlaku paliva.
Čerpadlo mám v aute už asi rok a pol a už dlhšiu dobu pozorujem problém s dlhším štartom asi 3 sekundy točí a potom chytí a s ťažkým rozbehom kým sa auto aspoň minútu nenechá zohriať na voľnobehu.
To znamená že pri rozbehu auto ako keby sekne na sekundu a potom vyletia otáčky a auto ide jak divé. Pokiaľ auto nechám ukľudniť zhruba tu minútu tak je všetko ok. Viac to nespraví až pokiaľ auto zasa nestojí dlhšie jak cca 8 hodín.
Dával som to za vinu LPG, vraj to ľúbi prepúšťať na koľko už mám najazdených 60 000km na LPG.
Mal som to u servisakov čo mi robili plyn na diagnostike a zistili že problém je v benzíne a to že neudrží tlak paliva.
Po naštartovaní je tlak čerpadla 4bary, ale jak sa motor zhasne tak behom 5 až 10 sekúnd tlak padne až takmer na 0. Odsledovane to je na nanometri, ktorý bol pripojený priamo na ventil čo sa nachádza na rampe.
Tak ma upozornili, že to je celý ten problém. Padne mi benzín a chvíľu trvá kým mi sústavu natlakuje na tie 4 bary po dlhšom státí.
Odstránenie príčin podľa nich, prasknutá hadička na palivom čerpadle alebo zlý regulátor.
Problém je že regulátor samostatný zohnať neviem a pomocné čerpadlo sa predáva len ako časť celého palivoveho čerpadlá a tá neobsahuje regulátor.
Volal som včera s mechanikom a vraj to nemám riešiť že toto robia všetky benzínové auta. Mne ale povedali na LPG že ak je prasknutá hadička na čerpadle a časom sa diera zväčší tak ten tlak bude unikát viac späť do čerpadla a tým pádom nenastartujem. A že mám robený systém tak, že nemám prepadovu hadicu späť do nádrže. Že z čerpadla na rampu ide len jedna a tá stále tlakuje počas celej jazdy na LPG. Takže to vidí skôr na tú hadicu.
Ja sa chcem len spýtať na Váš názor a ako sa dá zistiť či to je hadicou alebo to robí regulátor? Palivo nemizne takže si myslím, že až je toto padanie ako som popísal vyššie problém, tak sa to deje priamo v čerpadle.
Takže si rád nechám poradiť a za každú odpoveď ďakujem vopred

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Zásadní pravidlo je nové palivové čerpadlo = nezapomenou vždy nový palivový filtr.

Palivový filtr měnit co cca 6 let.

Proto vesměs ta čerpadla odchází dřív. Přetlačují se s ucpaným plivákem a nebo nedají dostatečná tlak za palivákem díky ucpané vložce.

Zbytek ani nečtu, protože na starou paštiku těžko seženeš kvalitní origo díl a druhovýroby se chová všelijak, proto ti říkájí neřešit, ale normální to rozhodně není, to kecaj.

Spíš nejsou ty díly.

krijebr
hodnocení

Čo sa týka filtra ten sa menil zhruba mesiac po čerpadle. Čo sa týka intervalov a všetkého okolo tak to prísne dodrzujem či už ide o km alebo čas. A nájme filtre olej rozvody. A nikdy problém nebol. Auto jazdí viac na LPG tak je možné že čerpadlo dostáva zabrať. Ale tiež dodrzujem pravidlá čo mi povedali. Benzín minimálne štvrť nádrže a viac.. ja mávam okolo pol nádrže vždy. 1x za mesiac aspoň čiastočne vyjazdit benzín a dotankovat nové palivo, to robím. A po tretie tankovať 100vku nie 95tku a to tankujem.
Preto ma zaujima že čo môže spôsobovať to, že palivo neudrží tlak. Čerpadlo samotné natlakuje 4 bary bez problému. Len keď auto zhasne do 10 sekúnd je tlak skoro na 0. Čo to môže spôsobovať.. regulátor? Aby ho človek nevedel zohnať, keď je to vec ktorá odchádza? Alebo ozaj niekde nejaká hadica? Načo sa mám zamerať?

Obecně co vídám na vrakovištích (a jsem tam často) auta s LPG, tak jsou to nezkutečné vraky. Majitelé s logikou LPG kolenovrtů šetří úplně všude a podle toho ta auta vypadají. Motory a hlavně hlavy jsou nepoužitelné do šrotu díky provozu na plyn.

Zaměř se na tlak paliva, vyčištěnou klapku s funkčními potenciometry a čidla tlaku v sání a čidla teploty. Bez diagnostiky, znalostí a hlavně systematického postupu diagnostiky a měření a procházení všeho nemá cena dál radit. Tohle na dálku nejde a bez vybavení už vůbec ne.¨

Tak to prostě je.

asd1

Cožeeee?

Padá mu tlak paliva, takže netěsnost, buď zpětný ventil nebo regulátor tlaku. Pod auto mu to asi neteče, to by už hořel *smich*

Na dálku co z toho netěsní je věštění z koule..

 

krijebr
hodnocení

Nechápem tomu komentu že ľudia s lpg šetria neviem čo a ako ich motory vyzerajú.. To sú možno ľudia nie ja. Ako píšem vyššie autu dávam čo mu treba a motor má 220 000km a okrem bežných veci ako sú brzdy olej filtre rozvody a to čerpadlo tam nebolo potreba nič meniť na svoj vek a počtu km.
Čo sa týka toho spätného ventilu, neviem o tom že tam nejaký bol. A čo sa týka regulátora alebo nejakej hadičky v čerpadle, je mi to jasné a aj to že to pod auto netečie to som písal vyššie že palivo nemizne.
Moja otázka smerovala skôr nato, ako zistím či sa jedná o regulátor alebo príklad prasklu hadičku v nádrži u čerpadlá. Či je nato nejaký trik ako to zistiť alebo nie..okrem merania tlaku na rampe nanometrom to je celé..
Nič ohľadom iných motorov a vesteckych gulach nepotrebujem vedieť pani.
Diky

My zas nevíme, zda jsi schopný a máš vybavení. Regulátor tlaku stablizuje tlak na nějaké dané hodnotě nezávisle na tlaku čerpadla, které dává vyžší tlak. Oboje si nezměříl, takže taky díky.

krijebr
hodnocení

Regulator tlaku paliva je vo vnútri čerpadlá vo vrchnej časti kde sa pripája aj steker takže tlak pred regulátorom som nemeral. Ešte ma napadlo ako by sa chovali netesne benzínové vstreky? Môže byť aj tu problém?
Jediný problém mám keď auto dlhšie stojí. Dlhšie točí a pri prvom rozbehu sekne ako by išlo zdochnut a potom už sa chytí a ide dobre.. ja len či to môžu aj netesne vstreky spôsobovať. Inak auto na benzín ide pekne otázky si drží jak zabite a aj sa berie do výkonu..

klidně i ty můžou ukapávat do sání.

vytáhni je i s lištou a dej pod ně lavor. Pak čerpadlo nech běžet proklemovaným relátkem nějakou dobu.

majcoo
Nie som odborník na auta ale pri presakujúcich vstrekoch, nemal by problém pri každom štartovaní vozidla? Pokiaľ píše že tlak paliva mu spadne na 0 behom 10sekund po vypnutí motora, to by vstreky museli prepúšťať hodne a teda by sa komora naplnila palivom hneď. Čo by aspoň podľa mna značilo že každý štart by bol zlý nie len ten jeden studený a potom kľud. Tiež si myslím. Že až by prepúšťali vstreky,tlak paliva by po zhasnutí motora padal pomalšie. Tá doba padania paliva mi príde moc rýchla nato aby prepúšťali vstreky

Má LPG. Kdo ví, v jakém jsou stavu...

Proto jsem psal, že je nutné projít vše. nelze s popisu hned vypálit na první dobrou tohle vyměň. To je blbost.

 

hodnocení

0x

Já mám ověřenou zkušenost, že jakmile se vypne čerpadlo, tak tlak během pár vteřin zpadne. Není v tom žádný problém. Bežné automobily mají téměř hned po otočení klíčku lištu natlačenou, čerpadlo je tak výkonné na průtok že to trvá pár vteřin. (Focus, Mondeo, Astra atd.) Jinak je taková zkušenost , která je ověřená a byla doporučená od mechanika LPG. Používat benzín 100 oktanů, ten méně stárne (snad méně Biosložky), neboť zpravidla LPG používá benzín jen pro start a tak je v nádrži docela dlouho. Kolega měl LPG v OI 1,8 20V a tam se to chovalo tak, že se ten motor docela mlátil než se rozběhl a nakonec to bylo opravdu tím starým benzínem! Ještě potom bývá u LPG vozidel kde není vhodně seřízená jednotka pro LPG to, že samotná ŘJ benzinového motoru je uchýlená tak, že po přepnutí do provozu benzínu skoro nejede a pomůže pouze reset adapatací (konkrétně zpravidla vykazuje chudou směs).To je ověřeno třeba na Dodge RAM 1500. Tam ale stačí jednou za čas když už to nejede pojistku ŘJ a pak je zase pokoj.

krijebr
hodnocení

Ďakujem za priamu a stručnú odpoveď .
Čo sa toho tlaku týka, ja som prišiel na stanicu kde montujú LPG na výmenu filtra. Spomenul som im, že ranné štarty nemám dobré, že sú o 3 sekundy dlhšie a že pri rozbehu ide auto v prvom momente zdochnut a až potom ako keby chytilo dych, otáčky vyletia a už ide normálne. Najskôr mi povedali že môže prepúšťať LPG do valcov čo môže robiť ten štart.
V zapeti má ale mechanik zavolal a ukázal mi napojený nanometer ako tlačí na 4 bary a že po vypnutí kľúča tlak do 10 sekúnd spadne. Že problém je tam. Moc mi to nehralo, lebo ten tlak padá stále tým pádom a bol by problém aj s teplým štartom. Som si pomyslel. Tak mi povedal že regulátor tlaku paliva alebo praskla hadička niekde v čerpadle.
Tak som sa toho držal že tam proste ten tlak musí byť. Ešte mi povedal že tam nemám spádovú hadicu späť do nádrže. Vraj na vstreky ide iba jedna hadica a tá stále tlačí na rampu. Že palivo necirkuluje.
Tak som sa držal toho čo mi povedal a hľadám riešenie.
Za teba, vedel by si mi niečo poradiť? Inak raz za mesiac sa snažím jazdiť na benzín aspoň 50km a viac. V nádrži je rovnaký benzín tak 2 mesiaci. Neviem či to je veľa alebo málo. Zem tam som dával aj vif zo začiatku ale že by sa to nejak extra zlepšilo..neviem
Inak nemám žiadny iný problém s jazdou na benzín. Ide pekne do otáčok. Berie sa lepšie ako LPG a aj pri vytoceni na 6000 čo som dnes skúsil tak ani necukne ani nič. Berie sa pekne hladko. Najskôr som menil váhu vzduchu. Trochu sa to zlepšilo ale ten problém s ranným štartom a prvým rozbehom zostava

 

hodnocení

0x
avatar majo78

Jestli tu je ten kolega chci se zeptat jestli už vyřešil problém mám podobný u Zafira LPG s jedním poznatkem že jak mám v LPG nádrží LPG tak jsou problémy se startováním po odstavení vozidla +5 hodin a více jestli LPG nadrlrazdna tak to startuje normálně čím by to mohlo být prepostejici LPG vstřik?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]