Nejste přihlášen/a.
Jsem si jisty, že je to trollovská otázka, vykazuje to několik znaku. Takže ulehčeme práci ostatním, co mnohdy chytnou na první našlápnutí a budou psát jak by v tom své dítě jezdit nenechali, pojízdná rakev, sto litrů za fáčko to jako fakt a tak podobně. Takže, největší slabina je bezpečnost, v podstatě běžná nehoda ve městě může být fatální. Absence abs je velké mínus. Favorit je velmi nesnadné dokonale vyvařit, obával bych se, že to bude v dutinách rezvy.
U Favorita je brutálně velký problém v dnešní době s náhradními díly. Proto jsem i já s ním zkončil, protože karosáři nejsou schopni dělat kvalitně a flikuje 99% z nich. Další problém jsou karosářské díly z turecka, polska a jiných prdelákovů, kde nelícují díly a origo nezrezlé díly na vrakáčích moc nejsou, protože Favoriti už na vrakáčích nejsou a když, tak jednou za rok 2 kusy. Spíš je tam v dnešní době mraky Felicií a Fábií.
Co se týče kvalitních uloženkových dílů, tak se stím slušně kšeftuje. Zvláště s karburátory v top stavu, a zapalováním.
Rozhodně nedoporučuji. Je to velmi drahý koníček pro veteránisty. Né pro mladého cucáka co to někde rozstřelí a pak bude různě flikovat, aby to jezdilo ála starline a vika díly.
To ať se na to raději vyprdne. To je nápad jako by chtěl po praze jezdit škodou 1000MB.
Ta doba Favoritů, kdy šlo vše sehnat a díly i origo v e výprodejích byla za mě v roce 2008-2013, pak to začalo mizet a byly jen druhovýrobní díly pofidérní kvality. Vraky zkončili na vrakáčích tak v roce 2018, chodím tam co cca měsíc.
...
Raději, a se zamiluje do Fabií. Ty začínají přebírat tento post, ale mají stále drahé díly.
Felicie taky nemají cenu, protože přebraly spousty dílů s Favorita a díky tomu na Favorita bylo takovou dobu po ukončení výroby možno sehnat origo brzdy, motorové díly, čelní skla, atd...
Dnes je na Felicie nemožné sehnat třeba repasní sadu od Lucas nebo TRW na brzdové třmeny a druhovýroba Frenkit, VIKA je strašná hrůza, kdy repas děláš za 5 let znovu.
To nechceš...
Ale řídit by se naučil a kecy o pojízdné rakvi je obecný blábol. No pokud nebude mít soudnost a respekt, tak to pro něj pojízdná rakev bude. Proto by se naučil jezdit a předvídat, protože omyl by mu nebyl odpuštěn a zkončil by smrtí nebo na vozejku.
Já jsem se na něm učil, máme ho doma od nova, jezdím s tím denně do práce, proč ne. Ano, originální náhradní díly začínají být problém, ale spotřební materiál- výfuky, trubičky, hadičky, brzdy, tlumiče, pneumatiky apod. se stále dají snadno sehnat. Horší je to s posilovačem brzd, karburátorem, díly interiéru, palivovým čerpadlem apod...
Ano, taky jsem blázen do Favorita.
palivové trubky už asi 7 let neseženeš ani na Feldu. Dělají plastovou náhradu v metráži.
Zadní bubny na model 92 a starší typy taky neseženeš asi nic lepšího než VIKA. ATE nebo TRW smůla. Jen na modely 93 a ty už taky končí. Třeba já jsem kupoval poslední sadu ATE bubnů s ložiskem komplet za 3000kč někdy v roce 2019
Favorit byl moje první auto a miloval jsem ho. Za sto tisíc bych si koupil nějakého krasavce do sbírky na občasné výlety, ne daily.
Takovej Solitaire z 1994 by předraženej nebyl, pokud by byl původní bez koroze nejetej v zimě. To je normální cena za youngtimera
Já 9,5 rok 91 a pak jsem překopal interier, elektriku a injekci na původní motor. Byla to supr skládačka a ten pocit, že jsi měl každý šroubek v ruce a stavěl jsi to defacto od základu.
Dneska se pouštím maximálně do dodělání tempomatu, MFA a klimy.
Už bych neměl ten elán před každou technickou měnit třeba AZF s BKY a zpět .
@gumidek zdar, uz po nekolikate na Tebe narazim v diskuzi ohledne kvality ruznych dilu. Vika, starline, to neresme. Ale zarazi me ten frenkit. Pred pul rokem jsem delal kompletni repas na nejakych neseriovych brutalnich brzdicich. Nevim co to bylo, borec to chtel repasnout. Takze klasika, opiskovat korundem, jine veci zase balotinou. Cisteni atd. Pulka byla z frezovaneho hliniku, to slo na tvrdy elox. Druha pulka seda litina, to slo do dvouslozky barevne. Byly v tom nejake specialni pistky. Celkem velke ale uplne ultralehke. Mely na sobe ale nejakou PVD upravu. Samozrejme byly po smrti. A jedine co jsem v te povrchove uprave sehnal, byly ty od frenkitu. I s gumickou tesnici. Vsichni ostatni meli obyc ocelove, chromovane a to nee. Ty frenkit byly na gram stejne tezke a obecne byly totozne s originalem. Borec to nekde drti po okruhu a rikal, ze brzdy jsou TOPovka. Tak ted nevim no...
Ahoj, mě na Marbelle kamaráda ty Frenkity odešli. Už při montáži na manžetkách pístku byl nedokončený otřep gumy po ostřižení. Prostě lajdáctví. Po pár letech v harmonice manžetky jakoby steřeli a praskly.
No, ja od frenkitu pouzil ten pistek a gumicku. Ta gumicka je stale v brzdovce. Treba nabobtna a pistek se nebude vracet. Uvidime. Jinak jine dily jsem sehnal od ATE, nastesti. Ale prijel borec a mel ode me komplet ATE brzdy. Jenze pan, starsi rocnik velmi aktivni, po asi 2 letech chtel autu doprat. A tak pod manzety cepu natlacil nejakou vazelinu a ty manzety prakticky zmizly ze sveta. I tak se da...
Já tam cpu od ATE tu plastilube v tubičce s víčkem jak zubní pasta. Je to taková jemná žlutá vazelína bez hrudek a dobře teče, ale odolná teplotám brzd.
Omáznu s ní i tu část pístku (tenký film, né naplnit), která je mezi gumičkou těsnění a manžetou vepředu. Tedy tu volnou plochu. Když tam lidi nacpou brzdovku, tak je tam vzduch a brzdovka a časem to vyrezne a zatlačením pístku nadoraz se gumička hřébne a už nechodí pístek volně nebo třmen začne téct.
A nechápu i na youtubech, že někdo do plovoucích třmenů pere měděnou...ale to je jiný příběh. Asi jako grafitka do homokloubů... taky špatně. patří tam MOS2 přímo pro klouby.
Jj, taky pouzivam plastilube od ATE. Ale pan to chtel namazat po 2 letech... jakoze delal udrzbu. No, vytunil to
Tak pokud máš bílou origo boudu a né v laku s autem a černé nárazníky a né tuzing v laku ála Fabia, pak je to paráda! Kamarád měl favorita a soused mu to vše zalil do laku včetně lišt, klik, zrcátek a nárazníků. To byl humus.
Fávo naprosto nevhodný.
Pěkný za 100k - možná tak jako investice, zakonzervovat a prodat v budoucnu za víc jako ještě většího veterána... A pěkný může být jen na první pohled - vykytovaná shnilotina...
Vhodnější jsou snad všechny ostatní auta (až na vyjjímky)..
Fávo: nejede to, žere to, hnije to, naprosto mizerná bezpečnost (ještě horší než filcka)...
Na dálnici třeba starší Mondeo, do města zas malý auto Panda/ Punto..
Taky jsem s tim jezdil Běžná 40 - 43 kW moc nejela, resp. rozjet z kopce a držet rychlost OK, ale zrychlit do kopce hodně velká bída. A i ta stříkačka aby aspoň trochu jela tak to znamená furt točit k omezovači a spotřeba přes 10
Ale na běžnou jízdu motor v pohodě stačí (až an tu spotřebu), kastle na tom je výrazně hůř, v dnešním provozu kdy i malý auta maj přes tunu s tim bourat fakt nesmíš, ani být nabourán..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.