Nejste přihlášen/a.
Zdravím, je možné, že nefunkční klimatizace u Seatu Alhambry, může za neustálé opakované mlžení skel během jízdy? Dokonce ani zapnutá ventilace není schopná čelní sklo odmlžit. U mého 32 let starého Favorita se nikdy skla tímto způsobem nemlžila, pouze když člověk přišel třeba mokrý zvenku, ale to je normální. A vždy ventilace skla odmlžila, a dokonce i odmrazila, přitom Favorit má oproti nynějším autům o hodně slabší soustavu topení a větrání.
Mohlo by to tedy být tou klimou?
Favorit neměl klapku vnitřní cirkulace. Pokud točíš vzduch po kabině, tak se to mlží brutálně. Musíš nasávat vzduch z venku a vyfukovat přes auto ven -> normálně prostorem rezervy a odfuky pod zadní nárazník nebo u Favorita zadními dveřmi prostorem tapeců na spodní hraně a odfuky v zárubni nebo u Š120 odfukovacími mřížkami na C sloupkách.
Dále kabinové filtry musí být čisté a měnit každý rok. Mokré a plesnivé nejsou dobré.
Když vyloučíš všechny ostatní možné příčiny a zůstane ti pouze klimatizace, tak to bude klimou.
Nemáš mokré koberce nebo podlahu v autě?
Máš funkční ofukování předního skla?
Máš funkční klapky na odfuk vzduchu při uzavření dveří nedo kufru?
Pomůže když necháš pootevřené okno?
Ano, pootevřené okno pomůže. Mokré koberce ani podlahu nemám, ofukování skla funguje, protože částečně sklo odmlží, ale nikdy ne celé, horní část je vždy zamlžená a pak se stejně zase zamlž celé - aby se nezamlžilo, musel bych mít ofuk puštěný furt na max, ale to bych zase ohluchl.
Nevím, co myslíš tím "Máš funkční klapky na odfuk vzduchu při uzavření dveří nedo kufru?", zkus, prosím, rozvést...
Klimou to být nemůže. 1. Nesmí být nic mokrého v autě (koberečky, atd.). 2. Pokud klimatizace je funkční a nevypíná se před koncem jízdy, tak vlhkost, co je na výparníku potom zamlžní přední okno. 3. Starý kabinový filtr - vyměnit. 4. Pokud se mlží sklo i když se zapne cirkulace na venkovní vzduch + už je ohřátá voda a přesto mlží, tak je špatný výměník topení a fouká vodu, která uníká z chladící soustavy. Přes léto je vždy všechno v pořádku, ale na podzim se jakákoliv vlhkost v autě na skle objeví.
Ano, kompresor vůbec nezapne, tak klimatizaci můžeme celou vyřadit. Jak psal jiný rádce, pokud se odmlží po otevření okénka, tak vzduch nemá jak cirkulovat. Zkontrolovat v kufru výdechy (klapky) na vyfukování vzduchu z kabiny a zkontrolovat, zda opravdu klapky nastavují na sání vzduchu z venku a ne vnitřní cirkulaci.
Ty klapky v kufru: autoforum.cz/...
U mě se to mlží vždy, bez ohledu, zda je léto, nebo zima. Nic mokrého v autě není, ani koberce. Klimu vždy 10 - 15 minut před koncem jízdy vypínám, právě z tohoto důvodu. Kabinový filtr mám vyměněný, ale když nefunguje klima, tak je to asi bezpředmětné, ne?
Klimatizace řeší následek, ne příčinu.
Takže ano, při zamlžení oken spustit. Ale ne, že by nezapnutá klima zamlžovala okna, bo jak víme, jsou i auta bez klimy a okna se jim za běžných podmínek nerosí, žejo...
Má uzavřenou vnitřní cirkulaci. Ať už poruchou, ucpáním nebo vlastním přičiněním. Sedni si na chvíli do uzavřeného stojícího auta s chladnými skly a uvidíš.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.