Nejste přihlášen/a.
Jste Jouda máte tu dostatek rad , dobrých a dle zákona až po špatné hrozící dalšími maléry. nevím proč nepostupujete dle této rady p. Asd1- viz toto :
Co můžeš a musíš, je podat žádost o zápis změny vlastníka, pak už nebudeš ani provozovatel. Jeho si pak bude řešit úřad, že na něj nemaj páky jsou jen kecy (opakovaně sankce až 50k, nepřebranej dopis na doručenku se po 10 dnech považuje za doručenej atd.). Jeho ještě můžeš prokazatelně vyzvat k součinnosti s přepisem - zase na doručenku nebo do datový schránky.
Tu žádost úřad přijmout musí, vrátí ti to k doplnění. Tím si splníš svojí zákonnou povinnost
1. nejsi vlastník, auto jsi prodal.
= dát cizí auto do depozitu je super nápad, jen se ti může dost prodražit, obzvlášť pokud ho odstaví někde v zahraničí - kompletní náhrada škody včetně odtahu a náhradního vozidla po dobu než to z depozitu zase vyndáš + třeba zatáhnout i překaženou dovolenou (např. nestihne letadlo z Norimberka nebo Vídně protože ho policajti cestou odstaví)
2. v registru jsi pořád vedený jako provozovatel, takže jsi provozovatel a můžou na tebe pokuty za parkování atd.
Co můžeš a musíš, je podat žádost o zápis změny vlastníka, pak už nebudeš ani provozovatel. Jeho si pak bude řešit úřad, že na něj nemaj páky jsou jen kecy (opakovaně sankce až 50k, nepřebranej dopis na doručenku se po 10 dnech považuje za doručenej atd.). Jeho ještě můžeš prokazatelně vyzvat k součinnosti s přepisem - zase na doručenku nebo do datový schránky.
Tu žádost úřad přijmout musí, vrátí ti to k doplnění. Tím si splníš svojí zákonnou povinnost
Ještě musíš bez prodlení pojišťovně oznámit změnu vlastníka (ca do týdne), POV končí dnem oznámení, HAV dnem změny vlastníka.
I tupec si ho takhle může namazat na chleba. Auto v depozitu odstaví první kontrola (a němčourům nebo rakušákům to nejspíš vyskočí automaticky hned při přejezdu hranice) a i tupci stačí když mu někdo poradí chtít náhradu škody kterou z něj vytáhne celkem snadno.
Auto už neni jeho a nemůže s ním nijak nakládat, takže ani dávat ho do depozitu, ani hlásit značky jako ztracený atd.. Navíc žádost o zápis změny vlastníka podle všeho nepodal, tak k tomu může jako bonus dostat klidně až těch 50k za nedodržení termínu 10 dnů.
Takže může doufat že tupec to má jen na díly a nikde to nejezdí takže tupce neodstaví, nebudou mu chodit pokuty, taky že neztratí kupní smlouvu až bude ČKP chtít výpalný když zjistí že auto je sice v depozitu ale jelo po silnici takže je provozovaný (musí doložit že to v období už nebylo jeho). Pak bude nejspíš naprášen a bude doufat že za nepodání žádosti dostane sankci jen symbolickou a ne 50k
Neni to strašení, jen upozornění že úředník z dopravky mu radí protizákonná řešení a odpovědnost nebude mít onen úředníček ale on sám. Odstavení v cizině je naprosto reálná možnost a budou tam lítat desítky tisíc - zamážou další jízdu = buď vyndat z depozitu a dovézt značky nebo odtahovka, dnes tak 20,-Kč/Km tam i zpět
Směšné. Auto je registrované na mě, tudíž pozastavím registraci do doby, než kupující poskytne součinnost. S autem ať si dělá co chce, registrace je (kvůli němu) moje.
Ty jako bývalý vlastník můžeš leda oznámit změnu vlastníka/ provozovatele, nemáš žádnou pravomoc strčit to do depozitu. To auto už není tvoje.
Asi jako kdybys na jeho auto namontoval svojí botičku aby nemohl odjet Tohle neni chytrej nápad. Neznámej vandal kterej čorne značku je neznámej vandal, ale tady je doklad že jsi to byl ty kdo mu zabránil v užívání jeho vozidla. Nejsi policajt ani úřad abys měl pravomoc trestat ho za nedodržení termínu na ohlášení změny vlastníka.
provedení technické prohlídky a evidenční kontroly se dá prověřit online na portálu dopravy, přihlásíte se bankovní identitou a vidíte vše, co je na vás napsáno v registru včetně všech provedených technickýách prohlídek a jejich výsledků
věřte tomu že za týden - dva sem opět napíše někdo jako, který se neporadí nezeptá nepřemýšlí a kvůli několika tisícikorunám si vytvoří problém na několik let
.Vyřazení vozidla (depozit) není na rok, jen máte povinnost sdělit po roce kde se vozidlo nachází a co se s ním děje (spousta lidí toto ale neřeší, jak mi sdělili na našem DO-evidenci MV, když jsem po roce hlásil tato data). Udělal jste chybu, že, jste neudělal evk dřív než jste předal klíče a auto. nevím jak to mimo vyřazení nyní řešit,ale hned jste měl podat žádost o zápis změny-převod- a tím zahájit řízení. Na úřadu by to museli zahájit s tím, že Vám vrátí žádost pro neúplnost=chybějící Evk. To že dotyčný nepřebírá poštu NIC neznamená po jisté době je pak naplněn fikce doručení!
Doplnění -auto už asi nikdy nepřevedete na kupujícího a až do změny zákona zůstanete dle dokladů v registru MV stále majitel=majitel neexistujícího auta, který kupující zřejmě rozebral a prodal z něj ND nebo zfalšoval isdentifikátory a jezdí na doklady jiného auta . kdo ví, já bych to takto viděl.
Je to jen logické, že to nevyřeší, nemají na to pravomoc udělat věci za druhé. Jednají podle ,byť špatně postaveného, zákona a nad jeho rámec nemůžou jít. Mimo to co jsme psali výše by bylo dobré, ve Vašem zájmu ,donutit kupce , pokud ještě dané auto existuje, dojet na STK k provedení evidenčky a pak s protokolem zapsat změnu.
Jak má spolupracovat kupec, který nemá doklady k vozidlu? Bez doklaldů nelze udělat evidenčku...
Podobné kauzy často končí u soudu, který rozhodne, kdo má být v evidenci zapsán jako vlastník, vychází to na 12-15 tis Kč
Pokud je vozidlo někde v SRN na parkovišti, věřte tomu, že neujde pozornosti všímaváých německých občanů nebo policie, ..Pak to nějaký "stadt" nechá odtáhnout, příapdně zklikvidovat a vám do ČR pošle FAKTURU na několik, tisíc eur...najde si vás podle VIN prostřednictvím autoamtického výdeje dat z evidence vozidel, který směrem z ČR do SRN funguje už někoik let
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.