Nejste přihlášen/a.
Je to v pořádku. Je to kontrola toho, že tam ty kontrolky jsou a že svítí. Kdyby měly kontrolky poruchu, tak by nezasvítily ani tehdy, když by to bylo potřeba.
Riva - fotka je po testu kontrolek. Baterka olej atd. svítí protože motor stojí = nejede olejový čerpadlo ani alternátor, stejně tak to oranžový "grilovaný kuře" může provést test až při běhu motoru.
Test kontrolek je že se po otočení hlíčku rozsvítí všechny kontrolky a postupně pozhasínaj ty které pro samodiagnostiku nepotřebujou běžící motor, ty zhasnou až po nastartování (pokud je vše v pořádku v pořádku).
Mmch. na FF kontrolka dobíjení nepozná všechno, takže nemusí vůbec dobíjet a kontrolka nesvítí Pozná se to mírným pohasnutím světel, první varování je až svítící kontrolka ABS (to kolabuje první) a za chvilku to chcípne celý
Je dobrý dodělat si voltmetr a občas kouknout, stačí do zapalovače čína z alíka za dva dolary, klidně i s USB výstupem na nabíjení..
Hloupá ženská, která se zeptá, aby byla chytrá je zcela vpořádku
Kontrolka mazání svítí, protože motor stojí. Je v klidu a nemaže. Zcela logické. Kdyby se točil a nemazal, tak je průser, ale když stojí, tak mazat nemůže. Stojí i jeho mechanické čerpadlo oleje.
Stejně tak kontrolka dobíjení. Svítí, protože alternátor stojí a nedobíjí baterku. Hlásí tedy poruchu, že stojí, ale když je motor vypnut, tak logicky nedobíjí a není poháněn řemenem. Opět problém, pokud se motor točí a alternátor by nedobíjel. Baterka by se za pár desítek km vybila a auto by zhaslo.
Kontrolka poruchy brzd, která je společná u většiny aut s kontrolkou zatažené ruční brzdy ( ! ) vykřičník v kolečku je taky vpořádku. Brzda je vědomně zatažená a tudíž nelze skrz to jet. Motor by sice brzdu přetlačil a auto rozjel, ale obložení brzd by se spálilo, tak je tam kontrolka, aby se nikdo s ruční brzdou nerozjížděl.
Kontrolka brzd vždy připomíná bubnovou brzdu, kdy je vidět kolečko jako buben a pakny obložení jako závorky. Nápis uvnitř to pak upřesňuje, zda je to ABS, ! - obecná porucha, P - parking (ruční brzda když není spoelčná kontrolka !) nebo čárkovaně závorky - vadné brzdové obložení - sjeté.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.