Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítící kontrolky před startem

Od: kuratko® odpovědí: 7 změna:
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat,mám chvíli auto a jsem nyní sama. Mám starší vůz značky Ford Focus. Když otočím klíčkem,než nastartuji, rozsvítí se mi baterie,motor a olej. Po nastartování zhasnou. Při jízdě žádná kontrolka nesvítí. Je to v pořádku? Omlouvám se za hloupý dotaz. Jsem jen hloupá ženská . Posílám foto. Jela jsem s ním zatím asi třikrát.
Svítící kontrolky před startem

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva
hodnocení

9x

Je to v pořádku. Je to kontrola toho, že tam ty kontrolky jsou a že svítí. Kdyby měly kontrolky poruchu, tak by nezasvítily ani tehdy, když by to bylo potřeba.

hodnocení

Mockrát děkuji.
asd1

Riva - fotka je po testu kontrolek. Baterka olej atd. svítí protože motor stojí = nejede olejový čerpadlo ani alternátor, stejně tak to oranžový "grilovaný kuře" může provést test až při běhu motoru.

Test kontrolek je že se po otočení hlíčku rozsvítí všechny kontrolky a postupně pozhasínaj ty které pro samodiagnostiku nepotřebujou běžící motor, ty zhasnou až po nastartování (pokud je vše v pořádku v pořádku).

Mmch. na FF kontrolka dobíjení nepozná všechno, takže nemusí vůbec dobíjet a kontrolka nesvítí *smich* Pozná se to mírným pohasnutím světel, první varování je až svítící kontrolka ABS (to kolabuje první) a za chvilku to chcípne celý *ua*

Je dobrý dodělat si voltmetr a občas kouknout, stačí do zapalovače čína z alíka za dva dolary, klidně i s USB výstupem na nabíjení..

hodnocení

Mockrát děkuji

 

hodnocení

2x

Hloupá ženská, která se zeptá, aby byla chytrá je zcela vpořádku *srdce*

Kontrolka mazání svítí, protože motor stojí. Je v klidu a nemaže. Zcela logické. Kdyby se točil a nemazal, tak je průser, ale když stojí, tak mazat nemůže. Stojí i jeho mechanické čerpadlo oleje.

Stejně tak kontrolka dobíjení. Svítí, protože alternátor stojí a nedobíjí baterku. Hlásí tedy poruchu, že stojí, ale když je motor vypnut, tak logicky nedobíjí a není poháněn řemenem. Opět problém, pokud se motor točí a alternátor by nedobíjel. Baterka by se za pár desítek km vybila a auto by zhaslo.

Kontrolka poruchy brzd, která je společná u většiny aut s kontrolkou zatažené ruční brzdy ( ! ) vykřičník v kolečku je taky vpořádku. Brzda je vědomně zatažená a tudíž nelze skrz to jet. Motor by sice brzdu přetlačil a auto rozjel, ale obložení brzd by se spálilo, tak je tam kontrolka, aby se nikdo s ruční brzdou nerozjížděl.

Kontrolka brzd vždy připomíná bubnovou brzdu, kdy je vidět kolečko jako buben a pakny obložení jako závorky. Nápis uvnitř to pak upřesňuje, zda je to ABS, ! - obecná porucha, P - parking (ruční brzda když není spoelčná kontrolka !) nebo čárkovaně závorky - vadné brzdové obložení - sjeté.

hodnocení

Moc děkuji za vyčerpávající a logické vysvětlení..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]