Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem. Poohlížím se po zimních pneu na mé nové auto a chtěla bych se zeptat, jak je to s výměnou z letních na zimní. Bude stačit, když si zakoupím pneu a poté se objednám do pneuservisu, nebo budu muset zakoupit i ráfky? Předpokládám, že je v kolech i nějaký senzor na měření tlaku, protože se můžu na přístrojové desce podívat na stav tlaku. Budu muset i k tomu něco zakoupit?
Budu moc vděčna za rady.
Jestli máte Škodovku, VW koncern, tak v kolech žádný sensor tlaku není. ŘJ ABS sama dle rychlosti otáčení kol zjistí podhuštěnou pneu, protože podhuštěná má rozdílnou obvodovou rychlost otáčení.
Pokud na budíkách vidí přímo tlak tak má senzory Mmch. přes ABS to nepozná když jsou stejně podhuštěný všechny kola - není tam rozdíl v obvodu jako když je podhuštěná jen jedna
= gumy buď na ráfku přezouvat (= 2x ročne platit přezutí), nebo druhou sadu kol tj. guma, ráfek, včetně čidel tlaku (levnější z Alíka obvykle fungujou)
Spousta pneushopů prodává gumy + ráfky i s montáží, čidla tlaku by se musely domluvit.
Z levných jsou dobrý Debica, Sava, Fulda.. a vyplatí se vzít prémiovky Conti, GY, Dunlop apod.
Moc děkuji za všechny odpovědi. Ano, jsou tam sensory. Pokud tomu rozumím správně, bude stačit když objednám přes internet pneu (jedná se o 195/60 R18) a v servise je "převléknou" na stejný ráfek, tedy nic ohledně těch sensorů nemusím dokupovat?
jj, jen platíš přezouvání (tj. znova na jaře atd., pokud na zimákách nebudeš jezdit furt..). Přezouvání v dnešní době úplně za levno neni.. Druhá sada čidel taky ne.. Vivat povinný čidla
U některých aut jde volit jestli tlak snímat z čidel nebo přes ABS (pak čidla nepotřebuješ a mohla bys vzít z e-shopu celý kola = pneu + ráfek + obutí, pak to jen hodíš na auto a druhou sadu kol uložíš..
V pneuservise se občas najde prase ktarý při zouvání pajcrem orve těsnicí plochu, poškodí čidlo tlaku atd. a nic si na něm nevezmeš..
V podstatě máte dvě možnosti...
a) Nižší vstupní investice, vyšší platba 2x ročně v pneuservise. V tomhle případě koupíte dle rozměru současných letních pneumatik sadu zimních pneumatik stejného rozměru. V pneuservise Vám pak 2x ročně přezují pneumatiky (cena je vyšší kvůli přezouvání) a případně vymění vadný senzor/ventilek.
b) Vyšší vstupní investice, nižší platba 2x ročně v pneuservise. Kromě pneumatik zakoupíte i nové ráfky (plechové jsou levnější než ze slitin a spousta řidičů jim na zimu dává přednost). Při první výměně si necháte nazout nové zimáky na nové ráfky a pak budete měnit jen celá kola. Cena za prohození celých kol je v pneuservisu levnější, než přezování. Krom toho prohození jedné sady kol za druhé zvládne i průměrně manuáolně zručný kamarád třeba zadarmo. I když je lepší to nechat dělat v servisu kvůli vyvážení kol. V tomhle případě Vás samozřejmě čeká i nákup speciálních ventilků/senzorů. Ale myslím, že takhle vydrží víc, než při přezouvání 2x ročně.
Nu a pak samozřejmě existuje třetí možnost... pokud bydlíte někde ve městě, nebo poblíž, sníh tam prakticky nepadá a nejezdíte na hory. Pak místo přezouvání letní/zimní, můžete koupit tzv. celoroční pneumatiky a neřešíte nic.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.