Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Přednost sanitce

Od: tazatel odpovědí: 12 změna:
Dobrý den, mám dotaz ohledně sanitky. Jel jsem ve svém aut po hlavní silnici najednou jsem slyšel prohouknuti sanitky jenže jsem nevěděl kde je, zničeho nic jsem si ji všiml v zpětném zrcátku (měla pouze puštěné modré majáky ale nehoukala), jak jsem si ji všiml v zrcátku tak mě krátce prohoukla výstražným zvukem hned jsem ji uhnul na zastávku. Myslíte že jsem zareagoval špatně? Pozdě? Jsem řidič začátečník tak se raději ptám děkuji za odpovědi.

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

16x

Buďte v klidu.

Sanitka je vozidlo s právem přednosti v jízdě, nicméně to neznamená, že to řidič jiného vozidla musí do vteřiny "poslat" do příkopu...jen aby se uhnul.

tazatel
hodnocení

Jde mi o to zda jsem ji moc nezdržel( mohla za mnou jet asi 15 sekund),zda tak reaguje více řidičů
zzzz

Co chceš slyšet, že za těch 15 s nikdo nemohl umřít? Prostě existují určité pravidla o tom, kam a jak se máš uhnout v případě modrého Majáku. Tak si to nastuduj!

tazatel
hodnocení

Takže někdo mohl umřít? Nemůžu zato že mám jako začátečník pomalejší reakce

Řidič musí vyhodnotit spoustu okolností než něco udělá. Kolikrát jsem zvuk sirény sanitky slyšel, ale nevěděl jsem odkud jede a tudíž jsem nemohl hned reagovat, musel jsem počkat až ji uvidím a dle toho jednat.

I Vy musíte uhnout až tehdym když je to pro Vás bezpečné a možné, nikolv hned a bez rozmyslu.

Pokud byste uhybal hned, mohl jste sanitce ušetřit těch 15s a sebe poslat čelně na další auto, nebo srazit někoho na chodníku.

Opravdu to nelze říct jednoznačně a "paušálně".

zzzz

Mrkni třeba tady: Uhni, zachráníš tím život. Pravidla pro uvolnění cesty sanitce se změní

8. července 2018 15:10

Přesně dvanáct let platí, že řidiči musí v kolonách vytvářet tzv. záchranářskou uličku. Na podzim by se však pravidla měla změnit. Česko se chce totiž přizpůsobit okolním zemím, kde platí pro tvoření "uličky"odlišná pravidla.