Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nafta x LPG?

Od: rl odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

mám auto které využívám ke služebním účelům na delší cesty (převážně dálnice, roční nájezd cca 35tis), je to kombik v naftě u kterého nejde spotřeba pod 7l, vždy jsem k těmto účelům měl auto s naftovým motorem, nyní jsem začal přemýšlet o nějakém autě na LPG kvůli cenám paliv (Megane 3, Octavia 2, apod., cenově okolo 100-150tis,-), máte někdo s touhle změnou zkušenost? Vyplatí se s tímhle nájezdem přejít na LPG?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar promon

V případě služebáku to vidím jednoznačně na naftu. My , servisáci, najezdíme tak 80-100tkm ročně, když jsem nastoupil do firmy, dojížděly se jedničkové Octavie s 1.9 dieselem, najezdily každá přes půlmega bez větších problémů. No, vedení si udělalo výběrovku, chtěli Octavie, ale diesel se jim zdál drahý, tak koupili 12 Octavií Tour s motorem 1.6 a nechali to předělat na LPG. Samozřejmě nebyl to žádný závoďák, v reálu to bylo línější než Felda s 1.3, ale to by zase až tak nevadilo. Dojezd na toroid místo rezervy byl okolo 500km, což nebylo taky zlé. Problém byla absence rezervy, místo které byla nádrž - opravný sprej pomůže jen vyjímečně, asistence je otázka mnoha hodin čekání.

Ovšem největší problém byl s motorem - zpětně viděno volba firmy JK product z Hradce byla špatná, jsou to břídilové, jimi dodávaný systém Tartarini si tak žil vlastním životem a často prostě nešel přepnout na plyn. Vzpomínám, že při předávání aut nám tvrdili, že Škodovky jsou pro LPG vhodné, že ani není třeba přimazávání. Po roce odešel první motor - podpálené ventily. Do ostatních aut tedy dali přímaz, ale nic platné, žádná z Octavií nepřežila 150tkm s původní hlavou motoru. Teda jedna jezdí dodnes - tu nenechali na plyn předělat, jezdí na benzín.

No a tím skončila éra LPG pohonu v naší firmě, celkem jsme to kvitovali, auta byly pořád na opravě, pak nám pořídili Partnery v naftě - a je klid. Jezdí se jen na pravidelné servisy,

 

hodnocení

0x
Při dnešních cenách se to vyplatí i s nájezdem 5000 .. Otázka je,jestli nezdraží i LPG .

LPG v zahraničí stojí přibližně 1€ při ceně benzínu 2€. Takže je to jasné.

 

hodnocení

0x
S naftou bude větší dojezd na jedno tankování. S naftou menší spotřeba na litry. Přestavba cca 30 tisíc korun. Aut vhodných na přestavbu už není moc. Např. Dvojková Octavie jedině 1.6 MPI. Auto celkem líné, převodovka 5 rychlostí. Na dálnici vysoké otáčky. Když jsem to počítal, tak je rozdíl kolem koruny na kilometr v ceně paliva. Váš roční nájezd zajistí rychlou návratnost. Cca jeden rok. Ale záleží co tomu chcete obětovat.
rl
hodnocení

Děkuji za reakci ... A nějaké auto třeba r.v. 2008 + s 6 rychlostmi a motorem který dálnice bude dávat v pohodě? Pro mě by bylo určitě lepší koupit auto ve kterém LPG již je, ale na výběr moc není jak se dívám, takže počítám i s možností koupě auta s benzinovym motorem a následně nechat někde auto na montáž LPG

Koukal bych na objemy kolem 2 litrů. Mazda - pozor na korozi, Toyota, Renault Laguna má povedený dvoulitr.

Ale né všechny se úplně hodí na přestavbu na LPG. U některých bych doporučoval přimazávání ventilů. Další náklad navíc..

Prostě to LPG má pozitiva i negativa.

Já bych se asi podíval na Toyotu a tu Lagunu. Ale zeptal bych se v té firmě, která bude dělat tu přestavbu, jakou s tím má zkušenost. Co si o té přestavbě myslí, atd..

 

hodnocení

0x
Pokud je rec o 1.6mpi, tak jsme ji meli ve sluzebni oct I a pokud si dobre pamatuju, tak to na dalnicich zralo 9litru . V plynu by to zralo dejme tomu kolem 11 litru. Mam doma o3 110kw naftu a ta bere na dalnici do 6litru. Opravdu se to vyplati, kdyz vezmu v potaz i vsechny plusy a minusy? Se mi uplne nezda. Kdyz uz tak do nejakeho silnejsiho benzinu, ale nejak me nic moc nenapada a dnesni primovstriky maji problem s benzinem natoz do toho cpat plyn.

 

clovicekdoma
hodnocení

0x

Mám teď 1/2 roku ford C max 1,6 r.2010 nechával sem to přestavovat na LPG cena 27 000 i s přimazáváním spotřeba benzín 7,2l na lpg je to 9,5l dení nájezd okolo 100km. Za mně zatím vše dobrý uvidíme jak dál.

 

jm
hodnocení

0x
Z více důvodů doporučím naftu 2.0 koncernu bez filtru pevných částic.

 

mathew
hodnocení

0x
Já bych si to pořádně rozmyslel, když s naftou jezdíte za víc jak 7/100 tak LPG půjde klidně na 15/100 a budete víc tankovat než jezdit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]