Nejste přihlášen/a.
Fabia Junior nikdy neměla ABS.
Dokonce já mám Fabii Classic taky bez ABS.
I staré Octavie 1 kolem roku 97-98 neměli ABS, jen na přání nebo SLX.
...
Jsi hńup no... My, co jsme naučení na Favoritech víme, že se pedál podupává a nestojí se na něm jako na rejči, ale musíš ho pustit. Ale to chce trénovat, protože podvědomně nikdo v krizovce ten pedál brzdy moc nepustí a všichni stojej do zastavení a nabourání...
lubosnovak... přesně tak.
Fakt u sebe nemám křišťálovou kouli, takže netuším, jestli jste nejel třeba Š120, ta fakt ABS neměla, mnohé dokonce ani posilovač - a to žádnej...
Nicméně si neodpustím - ano je problém. Ve stovce jít natvrdo do brzd a zatáčet? To jako fakt? A kvůli srně - to si docela koledujete o penál, takových případů už bylo moře. Žádná srna nestojí za to zabít se - když tam vleze, nemá smysl zběsile manévrovat, pokud to jde, tak brzdit, ale rozhodně se nesnažit o brzdění naplno a vyhýbací manévr!
Tedy nejsem znalec Fábií, ale divil bych se, kdyby byly ještě bez ABS. Felicie ano, tam bylo ABS za příplatek.
Ovšem, kdyby byla nějaká porucha na brzdách, tak by asi svítila kontrolka.
No, kdoví jak to vlastně bylo.
mam tu fábii sedana myslim 04ka a nemá krom serva a mlhovek vúbec ni ani abs ani central ani okna prostě soc edition
"...nebo byl nějaký problém?"
Ano, byl "nějaký" problém. A sice ve Vás.
Dokonalá technika je sice krásná věc, která usnadňuje řízení, ale pak se stane, že si řidič sedne za volant něčeho staršího (nebo ta technika selže) a je malér. Dnešní řidiči s obyčejným autem už pomalu neumí jezdit.
P.S. To se dneska v autoškolách neučí jak zvládat smyk? Už Ladislav Vodička v jedné své starší písničce zpívá (spíš recituje) že - "řidič nesmí pouštět volant, brzdit v zatáčce, přejet šéfovi psa...". Zkrátka že "řič, ten tvrdej chleba má"
Problém byl jen jeden a to velký - to že jsi chtěl brzdit a zatáčet najednou. Tak si dej panáka a poděkuj štěstí že jsi to neomotal o strom (bez legrace)
Pro příště si pamatuj, že můžeš buď brzdit (a jet rovně) nebo zatáčet (a při zatáčení nebrzdit nebo jen lehce abys neutrhl kola do smyku). To platí i pro auta s ABS i se stabillizací, tam to jen neni úplnej průser, ale i tam platí že to ani moc nezatáčí ani moc nebrzdí.. Platí zásada při brzdění jet rovně a intenzivně brzdit, pokud vidíš že nedobrzdíš tak odbrzdit a vyhýbat se, po změně směru zase jet rovně a brzdit. Dobrý cvičit aby reakce byly automatický, když nejsou tak většina lidí reaguje špatně (zadupnou brzdy a čumí co z toho bude - tak jako ty), některý až tak že zařvou jéééé zakrejou si voči a neudělaj vůbec nic
Fobie junior je totální holobyt bez ABS. Zadupneš brzdy = sáňky
Velice snadno - vidí srnu dupne na brzdu a k tomu se srně chce vyhnout aby jí nanapálil tak natočí volant (což je přímá žádost o výlet do škarpy a tam trefit strom nebo betonovej mostek = průsšvih)
Nebo v zatáčce když máš volant natočenej do rejdu, potřebuješ hamovat, s volantem ale nehneš do přímýho směru a jen to zadupneš)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.