Nejste přihlášen/a.
Tu je obrázek drátů u Feldy.
červené 30
černé 15
žlutý 50
tenké bíle 16 na ( ! )
...
U favorita si z hlavy pamatuji že byly jen tenké červené 16 (bílé neměl). Bílé jsou u Favoritů a starších škodovek obecně kostry. Od VW převzatá evropská norma, kdy jsou kostry všude na autech vždy hnědé.
Jinak k vůli výměně části spínačky s kontakty nemusíš odvrtávat celý zámek.
Ten bubínek s kontakty drží jen po stranách dva miničervíčci na plochý šroubovák.
Akorát si pak nezatoč klíčem o 180stupňů. Bez oříšku kontaktů tedy aspoń na Feldách šlo otáčet i o 360stup. a pak každých 180stup zámek volantu buď zamykal a nebo nezamykal při normální používání spínačky.
Takové šikovné ladění, zda si přeješ zamykat volant při vytažení klíče či nikoliv a chceš klíčem jen ovládat kontakty.
relé 15 (f) je pak tohle v pojistkovce a spíná celou palubní síť. Nebo aspoń většinu spotřebičů po klíčku co si pamatuji.
Hlavně tu pojistkovku nevyhazuj. Blbě se shání a kdo umí proletovat, tak proletuje.
Je tam spínací relé 15 v té pojistkovce. Tuším úplně vlevo dole. Ale nejsem si jistej. Ale fuse box na Favo je všude na internetu co je kde a jak.
Jestli je to jako u Feldy, tak tam bude víc 15tek a víc třicítek na tu spínačku. Ona je tam jakoby rozvětvovací svorky pro dva Fastony.
Ale logicky přes nějaký drát propojíš třicítky s patnáctkamma a k nim nahvilku přihodíš 50sátku startér a nastartuješ.
Favority neměli immo. Jen dodatečně montovaný metasystem, kdy na palubce byla uzká díra s ledkou a strkala se tam cihlička s třema kontaktama.
@dabel... dobrá reakce.
Přidám ti ještě jedu perličku. Zažil jsem monotornic Feldu, která měla už všechna čidla po výměně a stejně blbla a různě třepala a chod strašnej hlavně po zahřátí.
Všechna čidla, VN kabely, zapalování, nové.
...
Nakonec jsem rozebral ECU motoru na ty torxíky po stranách a vytáhl z té kazety desku spojů. Na tišťáku regulérně studeňáky. Stačilo proletovat mikropájkou a jelo vše jak víno.
Náhoda 1:1000, že to bude ECU, ale byla.
Kdyžtak jí opticky omrkni, zda to není i tvůj případ.
Kontrolka vykřičníku ( ! ) je u všech Favoritů a Felicií napojená na svorku 16 ve spínací skříňce, aby se rozsvěcovala na test funkce žárovičky při poloze START, kdy krom kontaktu 16 se spíná silnější kontakt hned vedle uvnitř spínačky kontakt 50 pro cívku startéru.
Hodně lidí to plete a spínačku zapojí obráceně. Tedy startér bude spouštět slabí kontaktník určený na malé proudy jen pro test kontrolky a kontakt silný na cívku startéru bude rozsvěcovat kontrolku.
Pak pochopitelně kontakty ve spínačce odejdou velmi rychle.
Kontrolka ( P ) je čistě pro ukostření pákou ruční brzdy.
Nic dalšího sem originál nikdy nevedlo a nevede.
...
U monotronicka je pojistkový panel s relém pod jednotkou motoru. 3x 15A modré pojistky a spínací relé pro palivové čerpadlo ze svorky 30.
Klidně si na pojistky zastrč drátek s žárovičkou proti svorce 31 (mínus baterky, plech karoserie) a pokud ti bude i tato testovací žárovka zhasínat, tak ti blbne svorka 15.
Blbnoucí svorku 15 poznáš i jinak, že ti prostě přestane foukat topení.
Potom bych to viděl na vadnou spínačku nebo tajný vypínač a nebo jinou botu v elektrice a většinou je to tak, že elektriku někdo domrd...é kutilem zapojováním rádia a svazky jsou nastříhané, s čokoládama a samé problémy...
Kontrolka vykřičníku svítí normálně při nízké hladině, ale ty víčka jsou dost aušus. Uvnitř jsou dva plíšky a mezi nima plastová tyčinka s konickou mosaznou podložkou, která mezi ty plíšky spadne a propojí je.
Většinou zaoxidované.
Si ty Fastony od nádobky odpoj a propoj mezi sebou
Vyrob si redukci na diagnostiku pro VAG OBD I
Za nádobkou s uhlím u stěračů je konektor, kde je K-line.
Stačí starší motorek Brano s Felicie k vůli konektoru a OBD zásuvka třeba uřízlá z nějaké Fabie či Feldy.
Stačí zapojit tři vodiče a to GND, Napájení a K-LINE.
Ostatní (ostatní piny) byly pro diagnostiku na vyblikávání závad blikáním na testeru.
Klidně astra 96, jestli ty pozice má obsazený piny a nebo je přepíchneš.
Jo, pak zas poradím. Neboj.
Kabel je ideál KKL USB a VAG COM 309
Zjistíš hodnoty čidel, funkci lambdy, test serva vstřikovací jednotky a jeho spínače volnoběhu a tuším i test ventilu odvětrání nádrže.
Vše důležité. Moc toho na monotronicku není, ale s diagem se hledá líp i tam, kde je těch členů a čidel minimum.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.