Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit chcípá

Od: doutnak® odpovědí: 17 změna:
Ahoj..Dotaz asi nejlíp na Gumidka.. Včera se mi u Favorita pickupa jednobod rozsvítila kontrolka ručky, která je společná na hladinu brzdovky.. Spínač ručky je odpojen a kapalina tam je.No a dnes to začalo chcípat.Čerpadlo je slyšet a občas naskočí na pár vteřin a zas chcípne..Je ale divný, že ta zmiňovaná kontrolka se rozsvěcí při startování..jinak ne.. Není to s něčím společné? Třeba jako když svítí žhavení při nějaké poruše? Nevím po čem mám jít.Do včera to jezdilo normálně.. Imobilizér tam žádný není..
doplněno 28.08.22 21:16: Tak dnes jsem měl čas a vzal ssebou pojistkovku, Hallův snímač a spínačku.. Vyměnil jsem jen ten snímač a chytlo to a běželo bez chcípání..Ale nějak divně..po přidání plynu se to nějak hádá do 2000tis. ot.Jako by to bylo uchcaný.Ve vyšších ok.. Bál jsem se s tím jet ať mi to naložený někde nenechá..Ve středu bude víc času..
doplněno 01.09.22 07:25: Tak jsem včera nakoupil cívku,palec, víčko, svíčky a jel "opravovat".. Aniž bych cokoliv z toho měnil,tak to chytlo a běželo 20min jako "zamlada"..Nic jsem neměnil a zkusil odjet..15km a jelo to normálně.Posledně jsem prolil pojistkovku WDčkem.. Takže to bylo asi jen vlhký.. Stejně ale koupený věci vyměním..

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Tu je obrázek drátů u Feldy.

červené 30

černé 15

žlutý 50

tenké bíle 16 na ( ! )

...

U favorita si z hlavy pamatuji že byly jen tenké červené 16 (bílé neměl). Bílé jsou u Favoritů a starších škodovek obecně kostry. Od VW převzatá evropská norma, kdy jsou kostry všude na autech vždy hnědé.


doplněno 26.08.22 20:59:

Jinak k vůli výměně části spínačky s kontakty nemusíš odvrtávat celý zámek.

Ten bubínek s kontakty drží jen po stranách dva miničervíčci na plochý šroubovák.

Akorát si pak nezatoč klíčem o 180stupňů. Bez oříšku kontaktů tedy aspoń na Feldách šlo otáčet i o 360stup. a pak každých 180stup zámek volantu buď zamykal a nebo nezamykal při normální používání spínačky.

Takové šikovné ladění, zda si přeješ zamykat volant při vytažení klíče či nikoliv a chceš klíčem jen ovládat kontakty.

poradte.cz/...


doplněno 26.08.22 21:02:

relé 15 (f) je pak tohle v pojistkovce a spíná celou palubní síť. Nebo aspoń většinu spotřebičů po klíčku co si pamatuji.

Favorit chcípá
Favorit chcípá #2
hodnocení

Díky moc.. Až to pojede, dám vědět co to teda bylo..Je blbý, že teď to budu muset odtáhnout a šťourat se v tom až za pár dní..nebudu mít teď čas se na to soustředit

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Fafouni trpěli na studený spoje pojistkový skříně
Musiš jí vyndat rozebrat a proletovat veškerý spoje
Mel sem 93ku silverline a dělal sem to taky
hodnocení

Naštěstí mám jinou pojistkovku,tak jí kdyžtak vyměním ..

Hlavně tu pojistkovku nevyhazuj. Blbě se shání a kdo umí proletovat, tak proletuje.

Je tam spínací relé 15 v té pojistkovce. Tuším úplně vlevo dole. Ale nejsem si jistej. Ale fuse box na Favo je všude na internetu co je kde a jak.

Jestli je to jako u Feldy, tak tam bude víc 15tek a víc třicítek na tu spínačku. Ona je tam jakoby rozvětvovací svorky pro dva Fastony.

Ale logicky přes nějaký drát propojíš třicítky s patnáctkamma a k nim nahvilku přihodíš 50sátku startér a nastartuješ.

Favority neměli immo. Jen dodatečně montovaný metasystem, kdy na palubce byla uzká díra s ledkou a strkala se tam cihlička s třema kontaktama.

@dabel... dobrá reakce.*palec*

 

hodnocení

1x
avatar dabel

skus dat novej palec rozdělovače a koukni jestli máš ve víku rozdělovače uhlík a jestli ti ten uhlík nevysí

hodnocení

Zkusím to.. Díky

 

hodnocení

1x

Přidám ti ještě jedu perličku. Zažil jsem monotornic Feldu, která měla už všechna čidla po výměně a stejně blbla a různě třepala a chod strašnej hlavně po zahřátí.

Všechna čidla, VN kabely, zapalování, nové.

...

Nakonec jsem rozebral ECU motoru na ty torxíky po stranách a vytáhl z té kazety desku spojů. Na tišťáku regulérně studeňáky. Stačilo proletovat mikropájkou a jelo vše jak víno.

Náhoda 1:1000, že to bude ECU, ale byla.

Kdyžtak jí opticky omrkni, zda to není i tvůj případ.

hodnocení

Mrknu taky.. dík.Naštěstí mám jinou z funkčního auta;) Čerpadlo by to popřípadě bejt nemohlo? Jak by se to projevovalo?

 

 

hodnocení

0x

Kontrolka vykřičníku ( ! ) je u všech Favoritů a Felicií napojená na svorku 16 ve spínací skříňce, aby se rozsvěcovala na test funkce žárovičky při poloze START, kdy krom kontaktu 16 se spíná silnější kontakt hned vedle uvnitř spínačky kontakt 50 pro cívku startéru.

Hodně lidí to plete a spínačku zapojí obráceně. Tedy startér bude spouštět slabí kontaktník určený na malé proudy jen pro test kontrolky a kontakt silný na cívku startéru bude rozsvěcovat kontrolku.

Pak pochopitelně kontakty ve spínačce odejdou velmi rychle.

Kontrolka ( P ) je čistě pro ukostření pákou ruční brzdy.

Nic dalšího sem originál nikdy nevedlo a nevede.

...

U monotronicka je pojistkový panel s relém pod jednotkou motoru. 3x 15A modré pojistky a spínací relé pro palivové čerpadlo ze svorky 30.

Klidně si na pojistky zastrč drátek s žárovičkou proti svorce 31 (mínus baterky, plech karoserie) a pokud ti bude i tato testovací žárovka zhasínat, tak ti blbne svorka 15.

Blbnoucí svorku 15 poznáš i jinak, že ti prostě přestane foukat topení.

Potom bych to viděl na vadnou spínačku nebo tajný vypínač a nebo jinou botu v elektrice a většinou je to tak, že elektriku někdo domrd...é kutilem zapojováním rádia a svazky jsou nastříhané, s čokoládama a samé problémy...


doplněno 26.08.22 20:34:

Kontrolka vykřičníku svítí normálně při nízké hladině, ale ty víčka jsou dost aušus. Uvnitř jsou dva plíšky a mezi nima plastová tyčinka s konickou mosaznou podložkou, která mezi ty plíšky spadne a propojí je.

Většinou zaoxidované.

Si ty Fastony od nádobky odpoj a propoj mezi sebou :)

hodnocení

Díky..Je na pytel, že jsme stěhovali a auto je teď naložené věcma a stojí 15km od baráku.. neměl jsem sebou vercajk atd..do toho déšť.Topení nefouká už delší dobu..zpátečkové světlo svítí i bez klíčku, takže asi bude teda dojebaná spínačka..Je nějaká možnost tam na místě vyřadit spínací skříňku a propojit dráty předpokládám..
Určitě spojiš 30ku staly napětí s 15kou napětí po kličku rozsvití se ti budíky rozjede větrak a vše co ma jít po otočení klíčku
Pak drat od starteru pustiš do nej 12V nastartuješ samozřejmě napětí odpojíš a jedeš

to relé do pojistkovky je vhodné po těch x letech koupit za nové. tahá dost proudu a časem se kontakt vypalí a pak to nahodile může blbnout stejně jako spínačka. Vyměníš oboje a z 15kou máš klid

skoda-dily.cz/...

;)

hodnocení

Díky moc za rady..Snad to rozhejbu;)

 

hodnocení

0x

Vyrob si redukci na diagnostiku pro VAG OBD I

Za nádobkou s uhlím u stěračů je konektor, kde je K-line.

Stačí starší motorek Brano s Felicie k vůli konektoru a OBD zásuvka třeba uřízlá z nějaké Fabie či Feldy.

iautodily.cz/...

Stačí zapojit tři vodiče a to GND, Napájení a K-LINE.

Ostatní (ostatní piny) byly pro diagnostiku na vyblikávání závad blikáním na testeru.

Favorit chcípá #3
hodnocení

Díky.. Konektor z Brana asi mít budu..Jen sehnat ten konektor z něčeho,co má OBD 2..Astra 96? Ta mi stojí doma,tak to kuchnu ..Pak tě možná budu otravovat, až se do toho pustím..Kdyby byl zádrhel;)

Klidně astra 96, jestli ty pozice má obsazený piny a nebo je přepíchneš.

Jo, pak zas poradím. Neboj.

Kabel je ideál KKL USB a VAG COM 309

Zjistíš hodnoty čidel, funkci lambdy, test serva vstřikovací jednotky a jeho spínače volnoběhu a tuším i test ventilu odvětrání nádrže.

Vše důležité. Moc toho na monotronicku není, ale s diagem se hledá líp i tam, kde je těch členů a čidel minimum.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]