Nejste přihlášen/a.
Jak dlouho ještě si motoristé nechají kálet na hlavu pomocí zlodějského zákona? Zaplatil jsem 1900 Kč za TP Suzuki Swift, avšak neprošel jsem kontrolou emisí výfukových plynů. Za ty peníze jsem se ale nedozvěděl, co toho bylo příčinou. Jsem toho názoru, že když je něco na občanu vyžadováno zákonem, tak má náklady na tyto úkony nést stát, zvláště, když občan z těchto úkonů nic nemá, jen tratí náklady na benzín na cestu na STK a zpět a na to týrání motoru při vlastní kontrole emisí. Kontrola při tom sestávala v největší časové míře z fotografování všeho možného i nemožného na voze a z ověřování identity vozidla. Vlastní měřejí emisí pak trvalo cca 5 minut. Pak mi oznámili, že jsem nevyhověl a ať si to někde dám nejpozději do 30 dnů opravit. Tak takový kšeft bych chtěl mít také.
Ministerstvo dopravy by mělo stanovit pro STK alespoň takové podmínky "podnikání", že by byli povinni přesně lokalizovat případné závady a buď závady odstranit sami nebo odkázat zákazníka na smluvní servis, který musí být schopen závady do 30 dnů odstranit. To by alespoň byla nějaká služba, i když za nehoráznou cenu.
Je to dvousečné. Lidi jako ty Lojzo se téměř nestarají o auto v rámci údržby a v rámci oprav pochopitelně vůbec a modlí se, aby vrak prošel nebo řeší opravu dle toho, co jim vadí na STK.
Je tohle vpořádku? Jezdit vrakem do doby, až se to nelíbí STK? NE!
Řešte opravy včas a nemusíte se bát STK a ME.
Normálně ti bez obalu řeknu, že je to Váš problém a problém stejně jednajících lidí co vlastní a řídí svá auta o která se nestarají.
...
Pokud se bavíme o samotné ceně za STK a ME, potom souhlasím, že je to zlodějna chtít 2000kč každé 2 roky, když mám (já tedy mám jako autoelektrikář) vůz vpořádku a každou blbost řeším.
Ještě poznatek. Škodovky 3 generace (Fabia III, Superb III, Octavia III) na neutrál při stání na místě nejdou vytočit na víc než cca 3000ot, za minutu. Což je super, protože pro měření emisí je potřeba zvýšeného volnoběhu právě na tuto hodnotu.
Když má někdo problém s katem a lambdou a auta tam stojí frontu odstavená a studená, tak je problém udělat emise, protože kat pracuje na reálně 400C a je potřeba ho před emisema prohřát, aby plnil svojí funkci a měnil uhlovodík a CO na CO2 a vodu.
Proto ti blbci na emisích vytočí motor doplnejch, protože se jim nechce čekat, až se zahřeje za cca 5 minut na 1400ot.
Nebo když blbne zapalování a lidi nemění svíčky, tak paradoxsně ve vyžších otáčkách to má lepší chod a emise, tak to opět hrotí do smrti motoru.
...
Tohle se mi taky strikně nelíbí, ale lidi si nepřejí investovat do oprav a naopak si přejí udělat emise a případně podplácet emisáka, tak pak je výsledek tento, že to tam na stanici řve doplnejch, aby to vůbec prošlo.
Já se o technický stav vozu starám, ale ty emise nosem nepoznám. Auto jezdí normálně a ta bohatší směs vadí asi jen při volnoběhu, v zatížení přidává na výkonu.
Potom je to skvělé.
Fungující kat jde poznat, zda máš koncovku výfuku čistou a rezavou a nebo nabereš na prst černý maz nebo popílek.
Stačí špatně fungující lambda, motor přidá v nouzáku na bohatosti, aby nepropálil chudou směsí ventil a pak vzroste spotřeba paliva a výfuk je černější.
To už poznat jde.
...
Taky těma otáčkama trochu kompenzují netěsný výfuk, kdy se v soustavě výfuků dere do záznamu emisí O2 a ten tam nemá co dělat a značí prohnilou díru nebo prasklý vlnovec. Pakt to při chodu přisává vzduch turbulentním prouděním kolem díry v trubce.
Opět to jde laicky poznat, když rukou výfuk ucpeš a slyšíš syčení a necítíš, že by ti výfuk do dlaně nějak extra či vůbec tlakoval. Některé motory jde takto i udusit a zdechnou. pak je systém výfuků 100% těsný.
I to můžeš bez speciálního vybavení testovat.
...
Pak už jen navštěvovat jinou stanici STK a ME, kde budou slušní. Někde tě totiž ani nepustí na kanál a dají ti babu v recepci, kde se tak maximálně zeptáš, kdy to bude a dá ti žeton na kafe. To nechceš. Tedy já ne. Já chci vydět auto na kanálu a jestli tam neleze do béžovýho interiéru nějaký zamazaný špinavý hova...vádko.
Jedná se o otázku, nebo jen vymáčknutí emocí?
Snaha státu a automobilek je dostat stará auta ze silnic... proto se zpřísňují kontroly. STK mají limity kolik aut můžou pustit.. Takže to reélně jde jen přes známosti..
To doutnák : Tak takové užitečné jedince jako jste vy, právě zlodějská mafie STK potřebuje, aby podporovali její předražené kšefty. ( Cena za TP nákladního přívěsu, kdy zkontrolují jen osvětlení je 500 Kč, cena za vylapení známky na RZ je po opakované TP za 200 Kč ještě dalších 90 Kč). Ze zákona povinné TP aut na STK totiž neznamenají nic jiného, než uznání kolektivní viny všech majitelů aut za špatný technický stav vozů několika lajdáckých nebo nepřizpůsobivých jedinců. Dopravní hlídky Policie ČR by se měly věnovat místo notorického měření rychlosti v místech, kde je překročení limitu nevýznamné pro bezpečnost provozu, kontrolou technického stavu na první pohled zanedbaných vozidel. Těmto vozidlům pak zadržovat OTP a majjitele posílat na STK, kde se ukáže pravda. Pokud by potom bylo vozidlo bez závad, tak by náklady na provedení TP nesl stát. Když může stát vyplácet milionové náhrady neoprávněně trestně stíhaným občanům a při tom žádný státní zástupce nebo soudce angažovaný v těchto zmetkových kauzách nezaplatí ani korunu na škodu, který tím vznikla státu, tak proč by to nešlo v případech mylných rozhodnutí dopravních hlídek? V některých státech USA se žádné TP vozidel neprovádějí a také to jde a co je tam aut v provozu !
Naprosto souhlasím. PČR by měla sledovat i technický stav vozidel a zadržovat ORV nebo stříhat roh.
Na druhé straně STK/ME nemusela dojít tak daleko, že je z toho byznis mafie, jak píšeš, protože to, co z nich dneska je jen k vůli vychcánkům řidičům, kteří se o auta nestarají a pouze je mají jako popelnice z bodu A do bodu B a ani neví, že některá žárovka nesvítí nebo že jedou na podhuštěné gumě.
občan z těchto úkonů nic nemá ... no já si myslím, že já, jako občan ČR, mám díky takovým zákonům vyšší pravděpodobnost nepotkání se na silnici s autem či motorkou, prostě vozidlem, které by mi mohlo ublížit.
Samozřejmě mne štve, když musím za TK platit. Že mne občas vyhodí kvůli blbosti... - jako kdysi rozměr pneu, který jsem musel do TP nechat zapsat kvůli chybě administrativy...
Ale kolik hovad tupých a blbců neohrabaných by na technický stav kašlalo? Kolik nehod by bylo způsobeno nevyhovujícím stavem vozu? Kolik životů se tím otravováním slušných lidí zachrání? ...
Váš názor vychází z nerozumného uvažování díky afektu...
A co silniční dopravní hlídky? Ty by nepoznaly na první pohled špatný technický stav auta, které by pak poslaly na STK?
Nechci se s vámi hádat... ale lidi, kteří neřeší pravidelný servis, zjistí vadu brzd až po nehodě. Stejně tak tisíce lidí jezdí beze strachu s jedním světlem - navíc jen ke krajnici. Protože oni jezdí hlavně v noci a nepotřebují...
A že se někdo stará o vady kontrolek - airbagů, bezpečnostní pásy...
To všechno se opticky dalekohledem ověřit nedá - špatný technický stav nemusí znamenat jízdu bez předního nárazníku.
Také se nechci hádat, ale pamatuji časy, kdy se jezdilo bez TP a nehod, jejichž příčina byl špatný technický stav vozidla, bylo málo.
Zase STK a EMISE. Je už rok 2022 a pořád se tu podporuje tato největší zlodějina a otrava všech lidí, kteří mají auta. Vše okamžitě zrušit, apelujte na politiky všude a ihned a neustále. Která strana to zruší určitě vyhraje volby.
@totak... Taky v americe jezdí totálními šroty nebo díky leasingům, kdy auta 90% amíků nevlastní si stále půjčují nová a nová auta a na údržbu kašlou.
To je divný postup. U nás se nejdříve chodí na emise za 800 Kč a pak teprve na STK. Vždy vše v pohodě a úsměvem.
A kde je v motoru voda?
Není tam náhodou olej a chladící kapalina. Motor snad jezdí na vodu.
Mě taky tekla z mororu voda a bylo to z expanzní nádržky klimatizace.
Já bych mu nic nedal a ať si tam napíše co chce.
Povolit víčko na zahřátem motoru, tak ho zabiju. To bylo nějaký pako.
Klesne tlak, bod varu je rázem 100C a vše vylítá. To je nápad hodný debil*.
@dabel: Už ne. I s nevyhovujícíma emisema můžeš pokračovat na STK akorát to dostaneš jako závadu B. Je to lepší, protože tam jedeš "jen" 2x, horší bylo přijet na emise, být vyhozen, opravit emise, úspěšně je zopakovat a následně býtv zase vyhozen z STK a opakovat tu jízdu do třetice...
Raton má pravdu s tím, že stát chce vyřadit z provozu stará auta.
Jenže 5 let staré neudržované auto může být v horším stavu než 20 let udržované.
Ale napřed by měl zajistit ( nepíši musí - musela by se napřed zvednou životní, aby obyvatelé na nová auta měli ).
Jak je to auto staré a jaký má pohon? - bezín nebo nafta?
Např. DEKRA
benzín samostatně 1300 - s TK - 840
nafta samostatně 1570 - s TK - 1140
nafta + LPG/CNG samostatně 1670 s TK - 1370
Stát může zvedat životní úroveň výhradně parazitům na něm přisátým. Pracující lidé mají vše ve svých rukách sami - nikdo nikomu příjem nelimituje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.