Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak dlouho ještě?

Od: aloisb® odpovědí: 51 změna:

Jak dlouho ještě si motoristé nechají kálet na hlavu pomocí zlodějského zákona? Zaplatil jsem 1900 Kč za TP Suzuki Swift, avšak neprošel jsem kontrolou emisí výfukových plynů. Za ty peníze jsem se ale nedozvěděl, co toho bylo příčinou. Jsem toho názoru, že když je něco na občanu vyžadováno zákonem, tak má náklady na tyto úkony nést stát, zvláště, když občan z těchto úkonů nic nemá, jen tratí náklady na benzín na cestu na STK a zpět a na to týrání motoru při vlastní kontrole emisí. Kontrola při tom sestávala v největší časové míře z fotografování všeho možného i nemožného na voze a z ověřování identity vozidla. Vlastní měřejí emisí pak trvalo cca 5 minut. Pak mi oznámili, že jsem nevyhověl a ať si to někde dám nejpozději do 30 dnů opravit. Tak takový kšeft bych chtěl mít také.

Ministerstvo dopravy by mělo stanovit pro STK alespoň takové podmínky "podnikání", že by byli povinni přesně lokalizovat případné závady a buď závady odstranit sami nebo odkázat zákazníka na smluvní servis, který musí být schopen závady do 30 dnů odstranit. To by alespoň byla nějaká služba, i když za nehoráznou cenu.

 

 

51 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Je to dvousečné. Lidi jako ty Lojzo se téměř nestarají o auto v rámci údržby a v rámci oprav pochopitelně vůbec a modlí se, aby vrak prošel nebo řeší opravu dle toho, co jim vadí na STK.

Je tohle vpořádku? Jezdit vrakem do doby, až se to nelíbí STK? NE!

Řešte opravy včas a nemusíte se bát STK a ME.

Normálně ti bez obalu řeknu, že je to Váš problém a problém stejně jednajících lidí co vlastní a řídí svá auta o která se nestarají.

...

Pokud se bavíme o samotné ceně za STK a ME, potom souhlasím, že je to zlodějna chtít 2000kč každé 2 roky, když mám (já tedy mám jako autoelektrikář) vůz vpořádku a každou blbost řeším.


doplněno 25.08.22 15:56:

Ještě poznatek. Škodovky 3 generace (Fabia III, Superb III, Octavia III) na neutrál při stání na místě nejdou vytočit na víc než cca 3000ot, za minutu. Což je super, protože pro měření emisí je potřeba zvýšeného volnoběhu právě na tuto hodnotu.

Když má někdo problém s katem a lambdou a auta tam stojí frontu odstavená a studená, tak je problém udělat emise, protože kat pracuje na reálně 400C a je potřeba ho před emisema prohřát, aby plnil svojí funkci a měnil uhlovodík a CO na CO2 a vodu.

Proto ti blbci na emisích vytočí motor doplnejch, protože se jim nechce čekat, až se zahřeje za cca 5 minut na 1400ot.

Nebo když blbne zapalování a lidi nemění svíčky, tak paradoxsně ve vyžších otáčkách to má lepší chod a emise, tak to opět hrotí do smrti motoru.

...

Tohle se mi taky strikně nelíbí, ale lidi si nepřejí investovat do oprav a naopak si přejí udělat emise a případně podplácet emisáka, tak pak je výsledek tento, že to tam na stanici řve doplnejch, aby to vůbec prošlo.

hodnocení

Já se o technický stav vozu starám, ale ty emise nosem nepoznám. Auto jezdí normálně a ta bohatší směs vadí asi jen při volnoběhu, v zatížení přidává na výkonu.*smich*

Potom je to skvělé.

Fungující kat jde poznat, zda máš koncovku výfuku čistou a rezavou a nebo nabereš na prst černý maz nebo popílek.

Stačí špatně fungující lambda, motor přidá v nouzáku na bohatosti, aby nepropálil chudou směsí ventil a pak vzroste spotřeba paliva a výfuk je černější.

To už poznat jde.

...

Taky těma otáčkama trochu kompenzují netěsný výfuk, kdy se v soustavě výfuků dere do záznamu emisí O2 a ten tam nemá co dělat a značí prohnilou díru nebo prasklý vlnovec. Pakt to při chodu přisává vzduch turbulentním prouděním kolem díry v trubce.

Opět to jde laicky poznat, když rukou výfuk ucpeš a slyšíš syčení a necítíš, že by ti výfuk do dlaně nějak extra či vůbec tlakoval. Některé motory jde takto i udusit a zdechnou. pak je systém výfuků 100% těsný.

I to můžeš bez speciálního vybavení testovat.

...

Pak už jen navštěvovat jinou stanici STK a ME, kde budou slušní. Někde tě totiž ani nepustí na kanál a dají ti babu v recepci, kde se tak maximálně zeptáš, kdy to bude a dá ti žeton na kafe. To nechceš. Tedy já ne. Já chci vydět auto na kanálu a jestli tam neleze do béžovýho interiéru nějaký zamazaný špinavý hova...vádko.*smich*

Já se o technický stav vozu starám, ale ty emise nosem nepoznám. To teda opravdu mnohdy není poznat, zejména i když jsou některé detaily z provozu, kdy opravdu pečlivý řidič toto dokáže rozeznat! Jinak normální člověk když jede sám na STK na provedení E a TK, tak auto důkladně projede a tzv "vyžene pavouky z výfuku"
Ale někdo ty pavouky prostě nevyžene ani kdyby ho mučili..Je spousta "postižených" lidí šetřílkovstvím a prostě to nevytočí nad dva tisíce otáček.. Mají strach o motor a každou kapku benzínu.. NIKDO jim nevysvětlí a nepřesvědčí je, že takové podtáčení motor ničí daleko víc než vytáčení..A pak vidí ty točky na emisích a jdou do kolen..;)
26.08.22 18:37

Doutnák-*palec*

 

hodnocení

3x
Aloisb.. Závadu neumí přesně určit ani "autorizovaný servis" natož nějakej technik, kterej ani neumí mnohdy najít vin kód..A kdyby to měli ještě opravovat...jen to né..To by vám těch "závad" našly třikrát tolik..Jinak nejsem odpůrcem STK..kdyby nebyla,tak OPRAVDU bude jezdit kde co.. Už jsem viděl věci se kterými lidi normálně jezdí a nepřijde jim to divné.. sjeté kotouče jak žiletky.. destičky nebo jen jejich zbytky plechů obroušené taky do žiletek a mohl bych pokračovat..

 

raton*
hodnocení

2x

Jedná se o otázku, nebo jen vymáčknutí emocí?

Snaha státu a automobilek je dostat stará auta ze silnic... proto se zpřísňují kontroly. STK mají limity kolik aut můžou pustit.. Takže to reélně jde jen přes známosti..

meta
"STK mají limity kolik aut můžou pustit.." ste si jistý toto tvrdit?
"Takže to reélně jde jen přes známosti.." na technický jsem letos prošel 3mi auty a žádné známé tam nemám?
raton*

@meta kamarád automechanik, co mi to protahuje mi to říkal.. věřím mu v tom.

meta
Jezdím ročně se 3-4 vozy na STK ve stáří 4-12let a spokojenost, vyzkoušené 3 technické v okolí, všude solidní férové jednání. Jediné co mám je špatná zkušenost s čekací dobou, kdo dřív přijde jde dřív na řadu, objednat se nelze. Jinak samozřejmě když nemám čas nechám to tam zavést kluky že servisu.
max1
Máte ale docela mladá auta… By mě zajímalo jak procházejí ty 20 let stará…
Navíc už nově nemůžete být u toho testování přítomen, prý…
Nemohl jste tam být kvůli "covidu" a ta vaše nepřítomnost se jim zalíbila a majitelé jim do toho nekecají, páč je vyhodí ven a to je pro ně lepší.. takže se u toho zůstalo..u té nepřítomnosti majitele při túrovaní motorů..a hledání vymyšlených závad;)
S těmi"limity"je to blbost, je to jinak. Žádné kvóty předepsané nejsou. Ale stanice pokud mají mnoho vyřazených, nebo naopak málo špatných aut, pak vyčnívají z tabulky a riskují častější kontroly z ministerstva. Proto se snaží držet na průměru a nijak na sebe upozorňovat. Takže limity nařizuje jen vedoucí STK svým technikum. Ale taky se mi to nelíbí, že musíme s dobrými vozy a chodit na pravidelné zbytečné prohlídky. Systém, nebo režim by měl aktivně vyhledávat porouchaná auta a majitelé, kteří mají své vozy v pořádku, nechat na pokoji. Ale ono je jednodušší nás všechny hodit do jednoho pytle a projet sítem, zvlášť, když si to všichni "rádi a ochotně" zaplatíme. Prostě se mi zdá zásah státu zbytečný, tohle a i jiné věci (zimní gumy, revize komínů atd) by mohly tržně regulovat pojišťovny.
Danicek..Jak by to podle vás mělo teda vypadat? Jaký systém a jaký režim by aktivně vyhledával porouchaná auta? To je nějaké sci-fi? Jak byste to udělal? A jak bude pojišťovna kontrolovat komíny? Jako že nezaplatí majiteli vyhořelého domu pojistku, když nebude mít revizi? To už funguje dávno..A asi byste nechtěl vyhořet kvůli sousedovi, který na to kašle.. například spojené dvojdomky můžou vyhořet od střechy oba ..i ten s dobrým komínem.Problém je v tom, že je tu spousta vych*anců a jakmile něco sype,tak to chce dělat každý.. Takže revizáků na komíny je jak máku a kolikrát okouknou kotel nebo komín přes zavřené dveře a podle toho,kolik jim dáte buď "projdete" anebo ne.. Neříkám, že jsou všichni tací..I ty gumy už pojišťovna dávno "reguluje" Ale když tady u nás nebude něco povinné,tak se na to půlka národa vys**e a bude to tu jako na Balkáně
hodnocení

To doutnák : Tak takové užitečné jedince jako jste vy, právě zlodějská mafie STK potřebuje, aby podporovali její předražené kšefty. ( Cena za TP nákladního přívěsu, kdy zkontrolují jen osvětlení je 500 Kč, cena za vylapení známky na RZ je po opakované TP za 200 Kč ještě dalších 90 Kč). Ze zákona povinné TP aut na STK totiž neznamenají nic jiného, než uznání kolektivní viny všech majitelů aut za špatný technický stav vozů několika lajdáckých nebo nepřizpůsobivých jedinců. Dopravní hlídky Policie ČR by se měly věnovat místo notorického měření rychlosti v místech, kde je překročení limitu nevýznamné pro bezpečnost provozu, kontrolou technického stavu na první pohled zanedbaných vozidel. Těmto vozidlům pak zadržovat OTP a majjitele posílat na STK, kde se ukáže pravda. Pokud by potom bylo vozidlo bez závad, tak by náklady na provedení TP nesl stát. Když může stát vyplácet milionové náhrady neoprávněně trestně stíhaným občanům a při tom žádný státní zástupce nebo soudce angažovaný v těchto zmetkových kauzách nezaplatí ani korunu na škodu, který tím vznikla státu, tak proč by to nešlo v případech mylných rozhodnutí dopravních hlídek? V některých státech USA se žádné TP vozidel neprovádějí a také to jde a co je tam aut v provozu !

Naprosto souhlasím. PČR by měla sledovat i technický stav vozidel a zadržovat ORV nebo stříhat roh.

Na druhé straně STK/ME nemusela dojít tak daleko, že je z toho byznis mafie, jak píšeš, protože to, co z nich dneska je jen k vůli vychcánkům řidičům, kteří se o auta nestarají a pouze je mají jako popelnice z bodu A do bodu B a ani neví, že některá žárovka nesvítí nebo že jedou na podhuštěné gumě.

 

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

občan z těchto úkonů nic nemá ... no já si myslím, že já, jako občan ČR, mám díky takovým zákonům vyšší pravděpodobnost nepotkání se na silnici s autem či motorkou, prostě vozidlem, které by mi mohlo ublížit.

Samozřejmě mne štve, když musím za TK platit. Že mne občas vyhodí kvůli blbosti... - jako kdysi rozměr pneu, který jsem musel do TP nechat zapsat kvůli chybě administrativy...

Ale kolik hovad tupých a blbců neohrabaných by na technický stav kašlalo? Kolik nehod by bylo způsobeno nevyhovujícím stavem vozu? Kolik životů se tím otravováním slušných lidí zachrání? ...

Váš názor vychází z nerozumného uvažování díky afektu...

hodnocení

A co silniční dopravní hlídky? Ty by nepoznaly na první pohled špatný technický stav auta, které by pak poslaly na STK?

Nechci se s vámi hádat... ale lidi, kteří neřeší pravidelný servis, zjistí vadu brzd až po nehodě. Stejně tak tisíce lidí jezdí beze strachu s jedním světlem - navíc jen ke krajnici. Protože oni jezdí hlavně v noci a nepotřebují...

A že se někdo stará o vady kontrolek - airbagů, bezpečnostní pásy...

To všechno se opticky dalekohledem ověřit nedá - špatný technický stav nemusí znamenat jízdu bez předního nárazníku.

hodnocení

Také se nechci hádat, ale pamatuji časy, kdy se jezdilo bez TP a nehod, jejichž příčina byl špatný technický stav vozidla, bylo málo.

jj, taky byla na silnicích snad desetina aut.

Hlídka na silnici zvenku auta nic nepozná! Jak má poznat policajt vadné brzdy, čepy, tlumiče apod? Když vidí omšelé staré auto,tak ho samozřejmě staví, protože čeká, že tam se určitě něco najde.. Měl jsem opršelého Favorita v dobrém stavu..o nápravy a brzdy se starám..A stavěli mě pořád..A naštvaně to obcházeli dokola a tvrdili, že letní gumy se vzorkem 5mm jsou sjeté! Neměl co najít,tak si to vymyslel.. Chtěl jsem, ať si to změří a prý mají měřák kolegové..*bzum*

 

guma
hodnocení

2x

Zase STK a EMISE. Je už rok 2022 a pořád se tu podporuje tato největší zlodějina a otrava všech lidí, kteří mají auta. Vše okamžitě zrušit, apelujte na politiky všude a ihned a neustále. Která strana to zruší určitě vyhraje volby.

to by dopadlo, všude po světe jsou kontroly, a u nás je zrušíme..

hodnocení

V USA prý nejsou.

Toníku, to je málo, nějaký stát v Evropě?

garaz.cz/...

V Americe má většina států místo STK jen kontrolu motoru s emisemi a někde ani to ne. Řídí tam smradi od 16 let a že by statisticky měli daleko vyšší nehodovost než Evropa jsem teda ještě neslyšel. Celé to šikanování kvůli gumám o půl centimetru širším než mám v techničáku nebo o centimetr jiné ET je jenom způsob jak uživit stovky úředníků prodat stovky kamer pro kontrolu kontrolorů. Očividné vraky, kouřící olejničky, s prahy vylepenými montážní pěnou by dokázali ze silnic dostat daleko levněji sami policajti kdyby k tomu měli odpovídající pravomoc. Ale to by stát nedostal svůj desátek.

@totak... Taky v americe jezdí totálními šroty nebo díky leasingům, kdy auta 90% amíků nevlastní si stále půjčují nová a nová auta a na údržbu kašlou.



policajti kdyby k tomu měli odpovídající pravomoc.
Ale mají k tomu pravomoci již dnes...

Taky tam mají široké silnice jak fotbalová hřiště, proto smradi od 16cti

 

racio
hodnocení

1x

To je divný postup. U nás se nejdříve chodí na emise za 800 Kč a pak teprve na STK. Vždy vše v pohodě a úsměvem.

V pohodě a s úsměvem? Kde to je? Jak staré auto nebo auta máte?
hodnocení

Je to Suzuki Swift z roku 1999. Musel jsem hned uhradit emise i TP - 1890 Kč. TP dopadla dobře.

Je to ale divné..platilo, že jakmile neprojdou emise,tak nejdete dál na STK..Ale nejste jediný kdo to zaplatil celé.. už jsem to slyšel od více lidí..Holt vych*aná stanice STK..Takhle už z vás prachy dostali a dál se starejte.. Mě chtěli vyhodit z EMISÍ! Za to, že prý z motoru teče voda..A přitom to byl roztátý sníh z podvozku.. Když jsem mu řekl, že je to sníh a nic mi neteče,tak začal povolovat víčko expanzní nádoby na rozpáleném motoru od túrovaní.." vidíte?, vidíte? Teče to!" Emise jsem měl přitom jak u nového auta..! On prý může napsat do závad typu C tekoucí vodu z motoru... ikdyž jsou to EMISE! Za úplatek už nic neteklo! Ikdyž to neteklo..A to ho štvalo, že by mě musel nechat projít a nemít do kapsy..Felda 1,3..s novým origo.katalyzátorem Leistritz!

A kde je v motoru voda?

Není tam náhodou olej a chladící kapalina. Motor snad jezdí na vodu.

Mě taky tekla z mororu voda a bylo to z expanzní nádržky klimatizace.

Já bych mu nic nedal a ať si tam napíše co chce.

Povolit víčko na zahřátem motoru, tak ho zabiju. To bylo nějaký pako.

Klesne tlak, bod varu je rázem 100C a vše vylítá. To je nápad hodný debil*.

Slavo..v motoru kromě oleje může být chladící kapalina.. což je voda a nějaká nemrzka .Nebo jen voda . Vtip je v tom, že nemrzka byla nová jasně růžová (že tam třeba patří jiná je teď jedno) ..a pod autem byly kaluže čisté bílé vody- z roztatého sněhu, který se cestou nachytal pod auto bo sněžilo jak sfiňa..A uvnitř si ty emisáci samozřejmě topí a navíc motor dost hřeje při túrovaní na místě..tak by i volovi došlo, že v teple sníh taje.Nevím jestli byl ten "odborník" tak tupej nebo vyčůranej, že na mě zkoušel tohle..
Gumidku ..on to taky byl de..bil ;)

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Tak tě bud okradli nebo mate setsakra drahy měření emisí
Normalně deš na měření emisí zaplatiš cca 800 za benzin a pokud neprojdeš tak te nepusti na stk a tudíž ho nemúžeš ani platit
Proč platit za prohlídku ktera se neuskutečnila?
Asi bych se tam vratil a chtel vědět jak to je
Někde jsou tak vych*aný a "pustěj" to i na STK a tu dají na měsíc kvůli těm emisím..A proč to tak dělají? Aby měli prachy..a spousta lidí zaplatí celou STK a pak to dá za měsíc do šrotu..pokud si neporadí jinak..

@dabel: Už ne. I s nevyhovujícíma emisema můžeš pokračovat na STK akorát to dostaneš jako závadu B. Je to lepší, protože tam jedeš "jen" 2x, horší bylo přijet na emise, být vyhozen, opravit emise, úspěšně je zopakovat a následně býtv zase vyhozen z STK a opakovat tu jízdu do třetice...

Genehawkins..To jsem nevěděl, že už to změnili..Od kdy to tak je, prosím?
lubosnovak

Také by mě to zajímalo, od kdy je to možné...*nevi*

 

kolemjdouci
hodnocení

1x
Děkujeme za informaci.
"Takový kšeft bych chtěl mít také"... No a někdo Vám brání si otevřít svoji STK?
hodnocení

Za současných poměrů bych se bál, že mi podnikatelský prostor STK někdo zapálí.*cert*

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Tak takový kšeft bych chtěl mít také.

Hurá, tak další, kdo je čestný a bude dělat emise a TK levněji.

Co jiného chcete, když nesplňujete předpis. Dejte si to opravit a opět kontrola a bude to OK.

Ale jestliže máte pocit nadávat, klidně nadávejte, ale slušně. Dejte se ho toho.

 

hodnocení

0x

Raton má pravdu s tím, že stát chce vyřadit z provozu stará auta.

Jenže 5 let staré neudržované auto může být v horším stavu než 20 let udržované.

Ale napřed by měl zajistit ( nepíši musí - musela by se napřed zvednou životní, aby obyvatelé na nová auta měli ).

Jak je to auto staré a jaký má pohon? - bezín nebo nafta?

Např. DEKRA

benzín samostatně 1300 - s TK - 840

nafta samostatně 1570 - s TK - 1140

nafta + LPG/CNG samostatně 1670 s TK - 1370

racio

Stát může zvedat životní úroveň výhradně parazitům na něm přisátým. Pracující lidé mají vše ve svých rukách sami - nikdo nikomu příjem nelimituje.

Zajímalo by mě který pracující člověk si může určit výši svých příjmů.

Slavo .Ten člověk, který pracuje sám na sebe a není zaměstnancem.. má svoji firmu.. podniká..nebo melouchaří.. dělá ve více zaměstnáních atd .Socky na dávkách to mají OPRAVDU jisté i bez práce.. bohužel..Ale to je jiné téma, které nevyřešíme:(

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]