Zdravím, Loni jsem na své Škoda Octavia II facelift 1,9 TDI BXE nechával dělat novou spojku - je to klasická dvouhmota, nyní, po 50 tisících najetých km jsem si všiml, že při plynu na podlaze u 3.,4., a 5. stupne začíná lehce prokluzovat. Na volnobehu je slyšet takový cvrčivý zvuk, při sešlápnutí spolkového pedálu zvuk přestane. Je pravděpodobné, že bude nutno vyměnit celou spojkovou sadu, nebo by mohlo být po takovém poměrně nízkém nájezdu nutno vyměnit pouze některé komponenty? Děkuji za odpovědi
Samozřejmě, že celou spojku a rovnou začněte šetřit na další nebo se ji naučte používat
expl1cit
Nemyslím si, že chyba bude v nesprávném používání spojky - ta předchozí byla původní a na ni jsem najel ještě 50 tisíc km, ačkoliv už zabírala poměrně vysoko, a i s novou jsem jezdil co nejšetrněji, bez zbytečného stání na spojce, příliš rychlým či pomalým řazením apod. Spíš řeším, jestli by nestačilo vyměnit jen například spojkové ložisko, jehož cvrkání jde slyšet na volnoběh a po sešlápnutí pedálu přestane, a přítlačný talíř. Zkusil jsem se rozjet na trojku i na pětku a v obou případech auto chcíplo.
mathew
Tak teoreticky jde vyměnit pouze vadná část, ale pokud je to nekvalitní tak je dost možné, že za dalších 20 tisíc km budete provádět další opravu a to se vyplatí...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.