Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vložka filtru oleje- kvalita, vlastnosti

Od: vitovec® odpovědí: 23 změna:

Při objednávání vložky olejového filtru / papír. vložka + o kroužek/ do benz. motoru Citroën jsem narazil na shodné vložky různých výrobců ve velmi širokém cenovém rozpětí - od 39,-Kč do 273,-Kč za 1 ks. Tedy víc jak šestinásobek rozdílu cen. Je v tomto poměru také kvalita, životnost tedy užitná hodnota. Máte zkušenost v používání těchto cenově rozdílných dílů, koresponduje kvalita s cenou, nebo je to celkem jedno co se do filtru dá.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Moje zkušenost je taková, že u těch laciných šmejdů asi kvalitou zpracování nedrží zpětný ventil a olej pak steče všechen do vany a delší odstavka a následný start ukazuje, že dlouho svítí kontrolka mazání. Hlavně u aut, kde není v cestě elektronika, ale přímo tlakový spínač a žárovka. tam je to vidět nejvíc.

Doporučuji MANN

Ale on píše o papírové vložce, ta zpětný ventil sama o sobě neobsahuje, takže toto není relevantní.
Tam může být rozdíl akorát v kvalitě filtračního papíru, výztuhy, spojů a celkové filtrační ploše. Sice taky kupuju MANN, ale nějak se mi nechce věřit tomu, že když je 5x dražší než stejně vypadající levná vložka, tak že je i 5x lepší :)

tazatel Při objednávání vložky olejového filtru

jd palivový

Na všem se šetří a tak ta harmonika nemusí být složená nahusto ve větší délce v rozloženém stavu. Tedy klidně bude menší filtrační plocha. Dále ten spoj začátku a konce nemusí být kvalitně proveden a bude to nejslabší místo.

max2

Taky davame jenom Mann a kdysi jsem cetl, ze v nejakem testu skoncily jako druhe nejlepsi, nevim ale kdo byl lepsi.

JD to mozna cistil po 17 letech sroubovakem, tak ze to propichnul. *smich*

 

hodnocení

4x
avatar diesel

Do svých Citroenů používám výhradně bez ohledu na cenu filtry Purflux (PSA dává v prvovýrobě) nebo Mann Filter. S těmito nikdy neuděláte špatně!.Jen dotázek v jakém eschopu? Doporučil bych p.Tobolíka z Hulína-Autozet !

A životnost? Dobrá rada nekoukat na dp. výměny (Např C4 1,6HDi-16V) 20 000km a na životnost vložky olejového filtru a měnit oboje při 10 000km nebo 1 rok.Jinak můj kamarad, mechanik-hydrospecialista citroenář doporučuje minimálně při každé 2 výměně oleje vyměnit i vzduchový.Jinak u nafty palivový vždy na zimu

jd

Palivový každý rok? Já ho čistil po 17 letech u diesla, už tam bylo dost bordelu :)) Jsem si dal práci s vyčištěním a pitomci ve servisu ho vyměnili.

007cz
Bych řek, že s těma pitomcema to bude naopak...

Palivový filtr se čistil snad naposledy u V3S, ne?

To se vyplatí ten nasáklej papír plný bordelu vymejvat acetonem nebo jiným ředidlem? Bude po vyčištění průchozí jako nový? Asi ne.

Není lepší a ekonomičtější filtr prostě vyměnit?

lubosnovak
Ano, i nyní existují u nových aut palivové filtry s vypouštěcím ventilem, které se dají čistit. Ale i já zastávám názor, když už je s tím práce, tak raději vyměnit.

luboši, to není čištění, ale odkalení případné vody ;)

lubosnovak
Je to možné.

... pravdivé


lubosnovak
Však ano, já Vám věřím.*znalost*

možné je i nemožné :-D;)

lubosnovak
20.08.22 23:07
*placni*

 

hodnocení

1x
Vybírám často podle ceny, protože si kupuju auta na dojetí.. Baví mě to zachránit hrobníkovi z lopaty;) Ale u těch filtrů bych zrovna byl opatrnější.. Něco na tom bude.. Nevím jak olejové,ale u vzduchových jsem se zlatou střední cestu několikrát spálil.. Ušetřil jsem,ALE! Buď to bylo o pár milimetrů větší a do krabice filtrboxu se to prostě nevešlo a nešel zaklapnout ani násilím.A teď naposledy to bylo zase o pár milimetrů menší a filtr se podtlakem propadl do filtrboxu.. Takže to saje prach a zvuk je jak s děravým výfukem.. Takže nakonec stejně objednám Mann..

Většina lidí to pochopí, když se spálí. ;)

 

hodnocení

Dobrý den pánové!

Děkuji za rady, postřehy a zkušenosti. Sdílím shodný názor s většinou. Jak se říká, nejlepší je asi "zlatá střední cesta". To nejlevnější možná nebývá vždy "šmejd", to se ale bohužel pozná až po vyzkoušení. A u toho nejdražšího se platí "značka", vlastně se přeplácí.

Vysvětlení, proč jsem se na toto téma zde ptal: Celá léta jsem vše do auta, tudíž i jmenovaný filtr kupoval u místního prodejce autodílů. Ten vše měl, vše znali, poradili a prodali. Potřeboval jsem filtr, řekl jsem značku a typ auta, on sáhl do regálu a filtr v ceně 50,-Kč až - 100,- Kč prodal. Totéž platilo i pro většinu jiných autodílů. Ty běžné, universální byly vždy na skladě a přesně věděl co do čeho patří. Bohužel odešel do důchodu, prodejnu převzalo Auto Kelly a nyní "děs a běs". Přijdete, za pultem 4 podavači schovaní za počítači. Chvíli trvalo, než jeden z nich naťukal všechny požadované a podrobné údaje o vozidle do PC a pak odešel do skladu a po delší chvíli, asi tam zabloudil nebo to nemohl najít přinesl filtr MANN- cena 348,-Kč. Tak jsem poděkoval a odešel. Objednal jsem filtr a k tomu ještě další věci na e-schopu a i s dopravným hodně ušetřil.

A co jsi čekal? Autokelly je jen nouze na víkend. Předražený marže o 100%.

Prostě Kellyna. Každý ví.

 

No,Autokelly poslední dva roky hrůza, vše tak předražili, že se divím, že ještě nepadli,ale oni je asi drží nad vodou autodílny...

Dovezou jim to pod nos a zákazník platí, takže ano.

 

hodnocení

0x

Je to všechno jeden čert. Nemá smysl kupovat předražené značkové filtry, když na 10 000 km udělá dobrou službu i ten levnější.

hodnocení

Tak, tak, proto jsem se podle poznatků z této diskuze zde zařídil, Zlatá střední, levnější cesta. Olej, vč. filtru budu měnít podle času a na km to pak vychází po cca 5000 km. Děkuji za schválení mého postupu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]