Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zapojit alternator?

Od: dominik108 odpovědí: 13 změna:
Dobry den.
Na mem Berlingu (1999 2.0 hdi) prestal fungovat alternator.
Mam jiz alternator jiny, take na motory HDi (peugeot/citroen) a rad bych ho vymenil.
Bohuzel si nevim rady se zapojenim a proto bych vas poprosil o radu. Stary alternator ma zapojeni ocko a male ocko a ten novy ocko a konektor.
Konektor u noveho alternatoru nebyl, proto jsem na vrakovisti sehnal tri, ktere pasuji. Nektere maji pouze jeden kabel (v jednicce) a jine maji kabely dva.
Odhaduji spravne, ze namisto maleho ocka ma byt konektor? A pokud ano, do ktere zdirky konektoru ma kabel z maleho ocka prijit?
Foto
1. Zapojeni stareho alternatoru
2. Zapojeni noveho
3. Tri konektory
Budu vdecny za jakekoliv rady.
Dominik.

Jak zapojit alternator?
Jak zapojit alternator? #2
Jak zapojit alternator? #3

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

piny jsou většinou popsány.

Velké očko je na 99% B+

Malý konektor je většinou svorka L a DFM.

Nejedná se o inteligentní dobíjení. Spíš výstup DFM jde do ECU motoru a dle zatížení alternátorem doregulovává přesněji volnoběh, aby dával dostatečný proud a neodbuzoval se, jako se to dělo na Magnetonech ve Š120,Favorit, Felicie.


doplněno 17.08.22 16:24:

DFM... k ECU motoru (monitorovací výstup)

L... lamp... kontrolka buzení

B+ ... svorka 30 na plus aku


doplněno 17.08.22 16:27:

Napiš přesně typ altíku. Třeba Mitsubishi mají takové zapojení )pinout)

autoelektrika-janota.cz/...

dominik108
hodnocení

Dekuji za odpoved.
Novy alternator:
Bosch
9646321880
0124525035
CL15

 

hodnocení

4x

Druhý šteft by mohl být B2+ a ten velký hlavní B+ od baterky.

B2+ může pokračovat do elektriky dále třeba na napájení PTC v topení nebo nějaké silné spotřebiče, kdy je výhodné táhnout přívod od altu k vůli ztrátám.

L a DFM dle obrázku.

...

Zkus propípat měřákem oba štefty B+ a B2+, zda mám pravdu či ne.

Jak zapojit alternator? #4
Jak zapojit alternator? #5
dominik108
hodnocení

Velmi dekuji za vasi odpoved a nakres.

Vite, ja se v autech nevyznam a bohuzel pojmum jako DFM a L nerozumim.
Auto bylo u mechanika a on nevedel, do ktereho z tech dvou pinu ma kabel z maleho ocka pripojit. Proto se zde ptam, abych mu mohl poradit.

Takze, laicky receno, rozumim spravne, z obrazku, ktery jste nakreslil, ze na pin na prave strane (z niz vede zelena carka) se ma pripojit kabel z maleho ocka stareho alternatoru? A pokud ano, muze ten druhy pin (DFM) zustat volny? Fungovalo by to takto? A pokud ne, co k nemu pak pripojit?

Bohužel netuším, jaké je schéma berlinga a co tam je to malé očko.

Základem je najít drát od kontrolky a zapojit ho na L do toho malého konektoru.

Potom zjistit z oček, které vede kam. Zda to velké opravdu vede na svorku plusu baterky a to malé zjistit co je. Dá se to poznat i podle průřezu drátu. Pokud na očkách budou tlusté vodiče, tak jsou na 99% napájecí a na kontrolku opravdu nevedou.

DFM se zapojit nutně nemusí. Jen auta, která ho podporují.

Pro správnou funkci altík namontovat (ukostřit), připojit B+ a L.

Tedy kontrolku a svorku baterky plusovou.

...

Kamarád by měl mít základní elektro dovednosti, jinak s B+ není prdel. Jestli ho někde zkratne o kostru a nebude mít to berlingo od výrobce tento drát jištěn pojistkou, tak začne ihned hořet a zkratlá baterka může prdnout a vystříknout elektrolyt.

Proto měřit, měřit, hledat co je co! Pak až zapojovat!

;)

domink108
hodnocení

Dekuji za laicke vysvetleni.

Trochu jsem hledal a nasel servisni manual.
Pomohlo by takoveto schema?

...

To neni kamarad, je to automechanik. Jmenuje se ale Pekař a to by mohlo o ledacem vypovidat.

:)

Jak zapojit alternator? #6
Jak zapojit alternator? #7

BB4 je svorka 30, tedy B+ tedy hlavní přívod od plusu baterky a v cestě opravdu není žádná pojistka, takže pozor na tvrdý zkrat (odpojit mínus od baterky než začne pracovat).

1072 zelený vodič produkuje napětí pro relé motoru, diag konektor a dál do panelu pravděpodobně na kontrolku.

...

Podle schématu altík potřebuje jen B+ a L.

B+ musí bezpečně poznat a L si vyzkouší tak, že ten volný drát ukostří a zapne klíček. Musí svítit dobíjení a pokud bude drát v "luftě", potom dobíjení zhasne.

Kam zapojit L jsem nakreslil na ten nový altík Bosch co jsi mi dal číslo.

...

Ve schématu DFM není, takže ho nepoužiješ. Je to doplńková funkce a ani třeba některé Fabie1 ho nemají a mají jen L ko.

...

Předpokládám, že ti v autě čumí ke starému altíku ze svazku kabelů jen dvě oka s jedním tlustým drátem a s druhým tenkým drátem a nebo tam máš ještě dvoupinový konektor?

dominik108
hodnocení

Konektor u kabelu maleho ocka neni. Po deseti cm se akorat rozdeluje na dva a oba jdou kamsi do utrob motoru. Viz. foto.
...
Tak to vypada, ze schema a tvuj popis je spravny.
Dekuji za vysvetleni a objasneni.
Jeste to vse obkreslim a pripisu tvuj postup na papir a zitra snad povezu k mechanikovi.
Jak zapojit alternator? #8

Tak ten zelenej akorát místo očka zakončíš tím konektorem.

Mechanik by měl...no měl... umět vypíchnout z konektoru pin, na drát nakrimpovat nový stejný pin a do tělesa konektoru zpět zacvaknout do správné pozice dle malůvky na L

Pak napiš, jak jste dopadli ;)

dominik108
hodnocení

... no, neda mi to jeste nenapsat, totiz, jak tak ctu ten tvuj popis a listuju servisnim manualem, napada me neco, co bych si nedokazal drive ani predstavit, a sice, ze bych mozna, pokud by mi nekdo pobliz pujcil to spravne naradi, to cele mohl udelat i sam.
Nicmene, tak ci onak, dam vedet, jak to dopadlo.
Jeste jednou dekuji.

Přehodit mechanicky altík je u většiny aut banalita. Někdy je blbě schovanej za motorem třeba u starejch opelů a někde krásně trčí jako u Škodovek.

Napínák, řemen, správný nářadí a vědět co a jak... není to raketová věda.;)

 

asd1
hodnocení

0x

Tipnul bych novej má chytrou regulaci dobíjení, otázka jestli jde zapojit jako ten první a bude se to kamarádit s autem.. Nutný schema zapojení obou verzí..

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja bych to viděl velký očko je přívod od baterie plus 12V to bude stejny
A malí očko je buzení alternatoru - pokud ho opřeš o kostru při otočeným klícku do kontrolek měla by se na palubce rozsvítit kontrolka dobíjení
Pak na novím altiku musiš najit kerej z tech dvou pinú je ten na buzení
Melo by to bejt lehce zjistitelny jeden ti rozsvítí kontrolku dobijení druhej ne

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]