Nejste přihlášen/a.
piny jsou většinou popsány.
Velké očko je na 99% B+
Malý konektor je většinou svorka L a DFM.
Nejedná se o inteligentní dobíjení. Spíš výstup DFM jde do ECU motoru a dle zatížení alternátorem doregulovává přesněji volnoběh, aby dával dostatečný proud a neodbuzoval se, jako se to dělo na Magnetonech ve Š120,Favorit, Felicie.
DFM... k ECU motoru (monitorovací výstup)
L... lamp... kontrolka buzení
B+ ... svorka 30 na plus aku
Napiš přesně typ altíku. Třeba Mitsubishi mají takové zapojení )pinout)
Druhý šteft by mohl být B2+ a ten velký hlavní B+ od baterky.
B2+ může pokračovat do elektriky dále třeba na napájení PTC v topení nebo nějaké silné spotřebiče, kdy je výhodné táhnout přívod od altu k vůli ztrátám.
L a DFM dle obrázku.
...
Zkus propípat měřákem oba štefty B+ a B2+, zda mám pravdu či ne.
Velmi dekuji za vasi odpoved a nakres.
Vite, ja se v autech nevyznam a bohuzel pojmum jako DFM a L nerozumim.
Auto bylo u mechanika a on nevedel, do ktereho z tech dvou pinu ma kabel z maleho ocka pripojit. Proto se zde ptam, abych mu mohl poradit.
Takze, laicky receno, rozumim spravne, z obrazku, ktery jste nakreslil, ze na pin na prave strane (z niz vede zelena carka) se ma pripojit kabel z maleho ocka stareho alternatoru? A pokud ano, muze ten druhy pin (DFM) zustat volny? Fungovalo by to takto? A pokud ne, co k nemu pak pripojit?
Bohužel netuším, jaké je schéma berlinga a co tam je to malé očko.
Základem je najít drát od kontrolky a zapojit ho na L do toho malého konektoru.
Potom zjistit z oček, které vede kam. Zda to velké opravdu vede na svorku plusu baterky a to malé zjistit co je. Dá se to poznat i podle průřezu drátu. Pokud na očkách budou tlusté vodiče, tak jsou na 99% napájecí a na kontrolku opravdu nevedou.
DFM se zapojit nutně nemusí. Jen auta, která ho podporují.
Pro správnou funkci altík namontovat (ukostřit), připojit B+ a L.
Tedy kontrolku a svorku baterky plusovou.
...
Kamarád by měl mít základní elektro dovednosti, jinak s B+ není prdel. Jestli ho někde zkratne o kostru a nebude mít to berlingo od výrobce tento drát jištěn pojistkou, tak začne ihned hořet a zkratlá baterka může prdnout a vystříknout elektrolyt.
Proto měřit, měřit, hledat co je co! Pak až zapojovat!
BB4 je svorka 30, tedy B+ tedy hlavní přívod od plusu baterky a v cestě opravdu není žádná pojistka, takže pozor na tvrdý zkrat (odpojit mínus od baterky než začne pracovat).
1072 zelený vodič produkuje napětí pro relé motoru, diag konektor a dál do panelu pravděpodobně na kontrolku.
...
Podle schématu altík potřebuje jen B+ a L.
B+ musí bezpečně poznat a L si vyzkouší tak, že ten volný drát ukostří a zapne klíček. Musí svítit dobíjení a pokud bude drát v "luftě", potom dobíjení zhasne.
Kam zapojit L jsem nakreslil na ten nový altík Bosch co jsi mi dal číslo.
...
Ve schématu DFM není, takže ho nepoužiješ. Je to doplńková funkce a ani třeba některé Fabie1 ho nemají a mají jen L ko.
...
Předpokládám, že ti v autě čumí ke starému altíku ze svazku kabelů jen dvě oka s jedním tlustým drátem a s druhým tenkým drátem a nebo tam máš ještě dvoupinový konektor?
Tak ten zelenej akorát místo očka zakončíš tím konektorem.
Mechanik by měl...no měl... umět vypíchnout z konektoru pin, na drát nakrimpovat nový stejný pin a do tělesa konektoru zpět zacvaknout do správné pozice dle malůvky na L
Pak napiš, jak jste dopadli
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.