Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Použité pneu

Od: jarin* odpovědí: 23 změna:

Dobrý den,

měl jsem defekt, pneu je požkozená že nepůjde opravit. Moc se mi nechce kupovat fungl nové pneu na svého gladiátora. Zvažuji, že bych vzal nějaké ze bazoše. Mám vyhlídnuté 2ks Nokian za 500 se vzorkem cca 3,5mm. Nebo Dunlopy případně Continentály za 1000Kč které by mají vzorek podle měřičky kolem 5,5mm.

Jinak oba prodejci pochopitelně neudávají DOT atd. Vyplatí se připlácet si 500 kvůli 2mm vzorku? Případně bych mohl koupit nové, ale tolik toho zase nenajezdím.
Děkuji.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

3x

3,5mm nemá smysl obouvat ani když to dostaneš zadarmo, na vodě už to je mizérie. 5,5 je lepší, ale litr za takovou gumu bych nedal, možná tak to pětikilo za obě.

 

hodnocení

2x
Určitě kupte nové.. Nedávno jsem chtěl ušetřit a koupil rok starou pneu..Byla ok.. ALE! Měla poškozenou patku a tím pádem k nepoužití..Prodejce byl fér a vrátil mi peníze včetně poštovného.To ale neudělá každý.Kupte novou! Dřív jsem kupoval jedině použité pneu,ale už jsem procitl a kupuji nové..Za to trápení (pokud koupíte šunt) pár ušetřených stovek rozhodně nestojí..
jarin*
hodnocení

A legislativně - musí mít stejný vzorek dezenu nebo stačí když je stejná velikost v tomto případě 205/55/16 a rychlostní/hmotnostní index?

Legislativně musí být stejný rozměr,typ a konstrukce na jedné nápravě..Jak říkám.. dá se jezdit na lecčem a taky jsem tak jezdil léta.. Nic se nestalo..Ale jezdil jsem jako člověk a na dálnice vůbec.Zaleží jak jste zkušený a otrlý..Kolem komína se dá jezdit na čemkoliv co drží tlak a nehází..

 

mnd®
hodnocení

0x

Pokud to není auto na ,,dojetí,, tak jsem vždy kupoval nové.Na tom by se šetřit nemělo.

jarin*
hodnocení

Právě to je auto na dojetí :D :D :D

Tak si tam nazujte podle rozměru a modlete se, ať se nic nestane;) Zrovna letos jsem prodával na Bazoši 2x 205/55/16 se vzorkem 5mm za 300kč kus a NIKDO se nehrnul.. Staré 3roky.. Přijel pán a 5mm po celé šířce se mu zdálo málo..Poradil jsem mu, ať koupí teda nové..

 

jarin*
hodnocení

Ještě taková jedna technická. Když mám prdlou levou přední, nemohu vyměnit jen tu levou přední? Bohužel teda už nedokážu sehnat na netu identickou pneu kterou tam mám. Nicméně jsem studoval vyhlášku.

Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.

Nikde tam není uvedeno, že ta pneumatika musí mít stejný tvar dezenu, respektive to jak jsou tam ty drážky vyřezaný. A za stejný dezen považují, že na jedné straně nesmí být letní a na druhé zimní.

Byl by tedy čistě teoreticky problém mít na autě 3x General a 1x Dunlop nebo jinou značku? Kamarád měl prdlou pneu, zajel do pneuservisu, má Bridgestone, pneuservisák mu tam dal místo toho Dunlopku a nějak to neřešil.

mathew
Ano, byl. Teda pokud si toho někdo všimne a bude to řešit, klidně to tam tak může vydržet 10 let, když budete mít štěstí.
Buď poslechněte rady nebo si tam dejte co chcete je to váš boj.
asd1

"Stejné značky" = 3x General a 1x Dunlop mít nesmíš, leda jako rezervu na nouzové dojetí. Všimne si toho likvidátor při pojistné události, pojišťovna se toh ochytne a ty budeš muset prokazovat že to nemělo příčinnou souvislost s nehodou, a už jen prodloužení brzdné dráhy (protože každá guma má jiné tření a auto je nestabilní) = máš problém.

Pokud máš každou gumu s jinak vysokám vzorkem, tak se diferák točí trvale i při rovný jízdě, taky to může kecat do ESP apod. (na každý straně je jiný obvod kola)

Obecná zásada: na nápravu vždy dvě stejné gumy a šetřit na gumách neni moc chytrý.

jd

"prodloužení brzdné dráhy (protože každá guma má jiné tření"

to je s abs blby argument, co? Každý kolo se ovládá samostatně

A že bude diferenciál stále v provozu? No a copak my jezdíme stále rovně? Diferenciály v provozu přece i při mírném oblouku, žeano

asd1

Každý kolo samostatně ano, ale každý má jiný tření a víc brzdící strana táhne auto do strany = je nestabilní, pak zasahuje i ESP, bez něj to musí korigovat řidič. Že máš 4 kanálovou ABS a "vrní" jen kolo který klouže na podstatě nic nemění, auto se stáčí na stranu která brzdí víc, fyziku neokecáš žádnou elektronikou.

jd

Prosím tě co auto táhne do strany? Jak zasahuje ESP?

Tak si to vyzkoušej a pak nám o tom poreferuj.

měřitelný vliv by to mělo pokud by tím světlým kolem najel do kaluže A tím druhým by prudce brzdil.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Vždy bude záležet na místech, kde jezdíte, jak jezdíte a podobně. Pamatuji se, jak se jezdilo bezpečně na starých letitých pneumatikách, se vzorkem skoro na nule, vše je o řidiči.

Neznám příklad, že by nehodu zavinila pneumatika, která byla stará.

Na dojetí bych dal cokoliv, co splní zákon. Asi s tím nepojedete do Chorvatska rychlostí 150km

asd1

Těch případů je mraky, z amokra na starý gumě ze stovky zastavíš o 30 metrů dál než na nový, v zatáčce je rozdíl ještě větší. Jeden takovej se mi podíval do kufru.

Zkusi si ten test na mokrým kruháči, nejdřív na pár let starý ojetý gumě a pak se stejnou ale novou. Budeš čumět jak velký to je rozdíl.. Jen to nesmí být Barumka, tak klouže i nová *ua* Ostatně to taky můžeš provnat, novou BArumku a novou "cokoliv dobrýho". Nová myšleno najeto aspoň 100 km (ojetá konzervační vrstva)

asd, věčný spor ohledně pneumatik, nemyslím mezi námi, ale všeobecně. Vy dáváte nějaký příklad, který nelze rozporovat, páč o něm nic nevím.

Já ze zkušenosti při dávných dobách, u Škody 1000MB, Š 110, Š120, Š1203, jsem používal co bylo a dojížděl co to šlo. Nikdy jsem se nikomu do kufru nepodíval.

Třeba ten Váš řidič, naboural by, i kdyby byl na nejlepších gumách. Nevím, ale vím že to hlavně záleží na řidiči a jeho schopnostech. Což dokazují denní statistiky, řidiči bourají, ale ne vinou pneumatik i když dneska jsou lepší gumy.

jd

Asd1 A za sucha má zase sjetá lepší přilnavost no :)

asd1

jj, však taky ojetá zimní s 3mm vzorkem je za sucha jak závodní guma *smich* (odborné rady jak je zimák v létě nebezpečnej - nová zimní ano tam se ohejbaj lamely, ojetá zimní tenhle problém nemá)

Ale ojetá letní oproti nové letní - ta ojetá bývá pár let stará = smes oproti nový je tvrdší a víc klouže i za sucha..

Za sucha jsou obecně rozdíly v brzdný dráze malý, za mokra ten rozdíl bývá i v desítkách metrů.. A co mám zkušenosti jak s "bruslema" tak s dobrýma gumama, tak ten rozdíl je fakt obrovský. Jsou guma kde v mokru víc šahneš na brzdu a bruslí to a jiný kde to drží skoro jak za sucha a nebruslí ani při pměrně intenzivním brzdění.. Podobně to drží v zatáčkách, s nejlepší projedeš 50 kmh bez náznaku smyku a brusle se brutálně sune do boku už při 40 kmh..

asd1

Milane, jasně že jde jet bezpečně i na gumě se vzorkem nula. Problém je když se semele něco nečekanýho, těžko budeš jezdit všude 50 kmh.. Brusle ti začne bruslit a máš problém řídit a brzdit abys to udeřel na silnici, dobrá guma ti umožní jak zatáčet tak brzdit řádově jednodušeni než ta brusle. Zkus si s letníma gumama na sněhu, jasně dá se projet všude a umim to, ale říkat že to je jedno a bobrý gumy jsou zbtečný je prostě blbost.

Nehledě na to že dobrá guma má i vyšší životnost a nižší spotřebu, takže ve výsledku vyjde i levněji než "levná čína" která ti vydrží poloviční nájezd a spotřebu máš vyšší o půl litru (fakt půl litru byl rozdíl mezi Nexen CP641 a Dunlop Blu response). A konkrétně Barumky patří k nejhoršímu na čem jsem jel, jak letní tak zimní. Hlavně za mokra to je "nejhorší čína" a starý Polarisky na sněhu, to byl taky nácvik bruslení. Po přechodu na nějaké Semperit na sněhu pocit že jedu po betonu. P.5 jsou trochu lepší, ale pořád bída. Zkus TS870 nebo UG9+ a porovnej rozdíl..

 

asd1, já respektuji Váš názor, samozřejmě i dalších, ale já jezdím na Barumkách u minulého auta, Schválně jsem kouknul co mám na novém autě od výrobce, conti continentál, na zimu používám jedině Polaris, a nikdy jsem neměl problém. Osobně, jako řidič, který má více jak milion bez nehody, jsem nepoznal, že by mne stav a kvalita pneumatik nějak ohrozila.

 

jarin*
hodnocení

Já jsem teda po prozkoumání inzerátů použitých pneu šel do nových, koupil jsem levnou čínu, nějaký Trackmax ale tak snad lepší nová Čína než jetý Dunlopy :D

 

el
hodnocení

0x
Kupte jedině nové, ojetá pneu se vyplatí někomu kdo si to matuje a vyváží sám a to jen možná a někdy. Koupíte 3-4 mm za chvili zas budete platit znova za vyzutí a nazutí?
Takové gumy defakto nemají už žádnou hodnotu. Nehledě na to že může mít vady které se projeví třeba až po nazutí a nafoukaní.
Berte to i tak že na 3-4 mm je defakto jen 1,5-2,5 mm k opotřebení než se musí vyměnit.
jarin*
hodnocení

No jak jsem psal, koupil jsem nakonec nové ale Čínu. Tak budu doufat, že nová Čína je lepší jak použitý Dunlop nebo Continental.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]