Nejste přihlášen/a.
Zdravím, poslední dobou se často v médiích zmiňují stoupající ceny řidičských kurzů. Vzpomenete si, kolik stál váš kurz před dvaceti, třiceti a více lety? Samozřejmě převojenské řidičáky za totáče byly mimo obvyklou cenu
Já to měl drahé.V roce 86, v soukromém mém autě (trabant), soukromý učitel, dýlka kurzu sedm dní od podání žádosti po zkušební jízdu. Jízda - našlapat stokilového policajta komisaře na zadní sedadlo traboše, po ujetí asi pětiset metrů pokyn - "zastav, vyndejte mě, zpátky jdu pěšky, udělal jsi".... Cena sedm stovek.
ŘP sk AM na ZDŠ v devítce tuším 220 kč , psal se rok 1976, v letech 1983-1997, PV3S-OT 62-MT 55 a PTS 10 bez oprávnění hejno najetých kilometrů včetně nagionovaní a nakládání na podvalník a nebýt obav komisaře tak ŘP na OA a NA za litr rumu, žel nakonec dostal bobky, v roce 1997 pak řp sk B cena cca 5000kč, za měsíc a půl, moje o skoro rok později za desítku -pár připlacených jízd navíc. Jinak předvojenský tzv trojka stála v letech 90-83 300kč,
1969 – motocykl ... 280
– nákladní od Svazarmu
– společně s osobním ... 350
1982 – autobus ... 540
Konec r.1991 skupina B 2400,- Kč, krajské město. Vyučovalo se ve Favoritu, 1-2 jízdy byly ve staré Š120/105, tuším ještě s kulatými světly s totálně vymlácenou kulisou řazení. Autoškoly tenkrát kupovaly jedno západní auto jako lákadlo pro zájemce. Nějaký malý Renault/Peugeot nebo tak něco. Myslím, že moje škola to koupila až po mojí poslední jízdě. Nikdy jsem v ničem lepším v autoškole nejel.
Už tenkrát se seřezávaly kurzy na holou kost. Normálně stál kurz v jiných autoškolách ve městě přes 2700, ale tady šel jezdit člověk už po první hodině praxe. Byl to v porovnání s jinými autoškolami rychlokurz, celý trval jen asi 3 měsíce, což byla tenkrát velice krátká doba a nový kurz začínal každých pár týdnů (možná 1,5-2 měsíce, což jiné školy nenabízely).
Chtěl bych podotknout, že ceny kurzů se musí brát vzhledem k tehdejším platům, jinak je porovnání nespravedlivé. Obecně bych si troufl tvrdit, že kurzy na B jsou vzhledem k platům levnější.
... tady šel jezdit člověk už po první hodině teorie (ne okamžitě, ale 1.jízda byla určitě jen po pár hodinách teorie, místo po celé teorii. V podstatě jsem ještě neznal všechny značky a pravidla, ani křižovatky). Ta neznalost mě děsila. Ani jsem neměl čas se učit. Teorie nebo jízda prakticky obden.
Děkuji všem za odpovědi, já jsem také prošel kurzy, vždy postupně od fichtla až po náklaďáky, ale ceny si už přesně nepamatuju. Béčko jsem dělal v roce 1971 a jako čerstvý vyučenec jsem za něj dával svůj měsíční výdělek. Akorát vím, že jsem ho fakt "nutně" potřeboval a tak jsem připlácel na rychlokurz. Z vašich odpovědí mi přijde, že ceny kurzů se v průběhu doby nijak dramaticky nezvyšují, ale pořád si drží svou hodnotu ve výši cca poloviny jednoho měsíčního platu. To si asi jen slabší novináři našli svou "jobovku".
P.S. chtěl jsem ohodnotit všechny odpovědi, ale systém mi dovolil jen 10 hodnocení. Omluva těm, kteří zůstali pod čarou
Mohl bych to všem ještě trochu rozvést tu diskuzi?
A v čem jste tu autoškolu dělali?
Já Fabia 1 a Volvo XC90
Ty jo, Š120 jako autoškola muselo být super.
Když máti dělala autoškolu, tak si pamatuju, že tam byl š120 trenažér. Velkej kotouč s kobercem a projektor
Trenažer v r.1991 měl snad volant a možná část palubky z užovkové Š120. Jedno je ale jisté - celá ta hodina a půl jízdy byla úplně nanic! První jízda s autem po silnici se "zvykům" z trenažeru vůbec nepodobala. Měl jsem problém udržet auto v jízdním pruhu. "Řítil" jsem se s bídou čtyřicítkou a v připadalo mi to, jako bych byl ve stíhačce.
Většinu hodin autoškoly jsem odjezdil v asi 1-2 roky starém Favoritu. Bez posilovače řízení. Odtud mám ten zvyk nikdy netočit volantem při stojícím autě.
V roce 1971 Škoda 1000 MB, žádný trenažer nebo cvičná loučka, hned na státovku. Provoz byl proti dnešku minimální.
Presne jak pises, jediny smysl techto jobovek (cena ve skutecnosti neni vuci prijmu nijak vybocujici nez kdysi) je vyplnit cas, strhnout pozornost.
Kolikrat se vam stalo, ze starici vam vypravi o tom, jak pivo stalo 2,50 ) Jsou uplne zblbnuty televizi... Jaky smysl ma resit co kolik stalo, kdyz je tu kontinualni inflace (prifukovani penez)?
smysl to má pro statistiku...ono je potřeba se natohle dívat z pohledu poměrů. Tzn. výška výplaty vůči nákladům na život...jestli to má stejný poměr nebo se to opravdu zdražilo/slevnilo
Já jsem si ale nevšiml, že by se někde vědecky měřil poměr. Tyhle mediální jobovky mají působit na tu podprůměrnější polovinu populace, nicméně je jich 80%. Vypnu, že náklady na autoškolu B čko jsou okolo jedné třetiny výplaty, jedno v jaké době...
Ps:
nejlevnější autoškoly budou možná ty od dopravních podniků...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.