Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda s kapalinou pod ryskou

Od: dez odpovědí: 27 změna:
Dobrý den, ráno mi při startování 3x zapípala kontrolka chlazení u Fabie 1.4 r.v.2006. S autem jsem popojela cca 500m, kde jsem si vzala manželovo a tohle jsem nechala stát. Po druhém startu už kontrolka neblikala, ale neměla jsem čas mrknout. Manžel slíbil, že se podívá, ale bohužel místo toho s autem jezdil - cca asi 20 km s tím, že nic neblikalo atd. Když jsem se po práci konečně dostala k autu, zjistila jsem, že je chladící kapalina cca centimetr pod minimem (studený motor). Dolila jsem ji. Ale zajímá mě, jestli se mohlo s motorem něco stát?

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

To je v pohodě. Spíš je otázka proč je pod minimem = hledat místo úniku. Napojení chladiče, vodní pumpa, nádobka často praská.. Nebo těsnění hlavy a vodu žere motor *ua*

Místo pomalýho úniku obvykle má růžovej sintr (stíhá se odpařovat tak to je suchý)

dez
hodnocení

Já to přikládala vyššímu nájezdu a horku, ale zaměřím se na to, jestli bude pořád utíkat. Servis mám v plánu v době přezouvání. Ale budu kontrolovat a kdyžtak se objednám dřív.

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
1 cm pod ryskou je u chladící kapaliny v pohodě, určitě se nic nestalo. Průser by byl při prázdné vyrovnávací nádobce.
dez
hodnocení

Uf, tak děkuju. Já už přemýšlela, kde ho zakopu.

 

hodnocení

0x
avatar clas

S velkou pravdepodobnosti se nestalo nic. Vodu jste uz dolila...Jen bych stav vody kontroloval casteji.

dez
hodnocení

Děkuju, jsem z toho ve stresu, v autě jsem letos všechno měnila, tak mě představa, že mi to klekne fakt děsí.
break
Po 16 letech může být vadný čidlo. Na nádobce má tuším VW ještě napsáno cold a hot
dez
hodnocení

Ona vlastně blikala správně, když byla pod ryskou. Taky je možné, tě po zahřátí auta byla hladina vyšší, ale při studeném motoru centimetr pod minimem. Uvidím, až s tím pojedu, jestli to ještě bude blikat, ale si by nemělo. Spíš jsem se bála, abych další jízdou něco nepotento, když s tím chvíli jezdil s menším množstvím kapaliny.

 

jd
hodnocení

0x

Par cm pod ryskou a stale nad urovni motoru nehraje zadnou roli. Stat se nemohlo nic.

 

hodnocení

0x

U Fabie 1 by měla kapalina sahat do švu baňky nádobky. tedy mezi rysky MIN a MAX.

Nikdy se to neleje na MAX! Tam to vystoupá až při přehřátí!

;)

Když se naleje na MAX nic se nestane ale dlouho tam nevydrží, nadobka má přepad takže po pár km se dostane zase doprostřed.

Už jsem viděl nádobky od VIKA, jak prdly ve švu přetlakem :-D

To, co popisuješ je otázka správně fungujícího víčka, ale proč to trápit.

break
Gumidku: lidi dovedou ignorovat maximum a dolejt to po víčko. Ne jen vodu , ale i olej...

Už jsem viděl dolitej olej do nádobky s ostřikovači. Chudák paní...nebylo jí dopřáno, ale pěkná byla, to zas jo *vtip*

break
Takových nehod už bylo. Na vlastní oči jsem viděl jak paní na benzínce do motoru nalila směs na ostřikovače. Na moji radu nechala auto raději odtáhnout...
Zcela běžný doliti brzdový nebo fridexu do nádobky na ostřikovače, stejně tak nemrzka místo brzdovky :D
dez
hodnocení

A teď teda nevím. Dolila jsem samo na max... Mám to nějak vytáhnout?
asd1

Můžeš a nemusíš, nádobka má přepad. Ty nádobky nepraskaj na přelití ale na nekvalitní materiál, kde je hladina není podstatné - tlak je udržovaný víčkem a je stejný ať je hladina nízko nebo vysoko..

V každém případě sledovat hladinu a pokud ubývá tak najít místo úniku, pak se rozhodnout jestli dolívat nebo opravovat (je rozdíl jednou za měsíc dolít dvě deci nebo za 20k generálkovat motor když to s dolíváním v pohodě jezdí ;)

dez
hodnocení

Tak já to zkusím nechat a budu to sledovat. Ještě se teď zajdu na podívat pod víčko oleje a kolem nádobky, jestli někde bude něco patrnějšího. Ale mám pocit, že když jsem byla pod kapotou naposled (na začátku července), tak nebyla kapalina na max, ale ve sváru. A ještě to bylo po nějakých 500 km cesty, tedy auto bylo zahřáté dost. Tak ten úbytek být nemusí. V lednu mi měnili řemen v autě. Teď nevím, jestli se nepletu, ale ten je poblíž těsnění hlavy, tedy by si nějaké neplese při výměně všimli?
asd1

Koukej na napojení hadic k chladiči, kolem termostatu, voda se odpařuje a zůstává růžovej sintr.. Pak kryty u toho řemenu, zespoda, pod krytem je vodní pumpa tam často teče kolem křídele..

Vadné těsnění hlavy má svoje projevy - bílý kouř z výfuku, tlakování hadic, bublinky v nádobce, olej ve vodě, voda v oleji (žlutobílý šlem na víčku), smrad spalin z nádobky chlazení..

Řemen se měnil drážkový na agregátech (alternátor atd., je vidět) nebo ozubený rozvodový (ten je pod krytem), pokud to první tak ten s chlazením nic společného nemá, rozvodový pohání vodní pumpu tu je dobré měnit s rozvodem, když se nechá původní tak často začne téct..

dez
hodnocení

Aha. Tak já se na to za chvíli vrhnu podle popisu. Tohle je všechno, co mi měnili leden/únor. V květnu už byla jen nová baterka a gumy. Tak jsem nějak předpokládala, že mi to prolezli, ale zas za půl roku (najeto nějakých 3 tisíce km) se mohlo stát cokoliv.
Jízda s kapalinou pod ryskou
Jízda s kapalinou pod ryskou #2
asd1

Měnit jen jedno péro je prasárna, obzvlášť když stojí 400,- (Losjofors), mělo by se měnit v páru = obě strany.. Rozvodová sada taky dost natažená, jde sehnat za polovinu (INA, Gates, Contitech..) Ale celkově cena OK, naopak mezi servisama to levnější. V reálu za práci holt nebylo 2x 650,- ale ještě třetina spíš polovina ceny dílů k tomu, tj. 3k jen na prvním účtu za rozvody..

Nová vodní pumpa - často jde potkat šmejd a teče gufero (těsnění hřídele).. Bývá vidět růžově vykvetlý z pod deklu rozvodů u vodní pumpy..

dez
hodnocení

Žiš marja, teď mě strašíte. Tohle byl jeden z nejdražších servisů u nás, když nepočítám autorizovaný. Ty ceny, co jsou vidět, jsou bez DPH. A to mě nenapadlo, že měli měnit do páru. Tuhle část vzali podle technické, na řemenu atd.jsme se domluvili po prohlídce, že už by chtěl.
asd1

Sada rozvodového /...

Pružina tlumiče p/...

Atakdále.. Kilen jsou seveřani, v pérech špička, podobně Losjofors (hledej např. na motora cz).. Ten stojí podobně taky ca 350 za péro

Je otázka co ti dali za díly.. Pokud origo škoda tak ty jsou dražší (ale lepší ne, to co píšu je špička která vyrábí i pro prvovýrobu)

Pírový díly se mění vždy v páru, brzdy, tlumiče, ramena i péra.. Jinak máš každou stranu jinou, konlrétně to péro jedno teď máš starý unavený orezlý a druhý nový, od jinýho výrobce z jiný série pružin = nepruží stejně, auto může být nakloněný ke straně nebo se ke straně naklánět při brzdění.. A u starý piksly je vhodný rovnou vyměnit i tlumič když to je rozdělaný.. Sachs nebo KYB stojí do tisícovky, a automaticky i ložisko uložení...

Tlumič pérování S/...

Ložisko pružné vz/...

 

asd1
dez
hodnocení

Ach jo. Tohle já nepoznám. Vždycky, když to probírám, řeknu, že nechci nejlevnější, ale aspoň střední třídu - jednoduše kvalitu za rozumné peníze. Každopádně jsem se chystala na nějakou prohlídku před zimou, tak zkusím jiný servis. Jen se trochu bojím, že mi tam pak taky budou chtít měnit úplně všechno
asd1

Najít dobrý servis je problém.. A 90% když vidí "blondýnu" tak jí tam klidně dá nejlevnější čínu s nákupkou za 500,- a vyúčtuje to za 4000,- jakože kvalitní díl.. Pokud nemáš dobrého známého vyzkoušeného, tak na prohlídky asi na stanici STK domluvit se s technikem.. Když přijdeš do průměrnýho servisu "co je třeba udělat" tak ti nakuká všelicos a ani se to měnit nemusí, na zásadní věci se vykašle protože "moc práce s tim" např. ochrana proti korozi - u první Fobie se drží bordel za předníma kolama a pak tam hnije práh.. sundavat nadkolí čistit a konzervovat se mu nechce atd.

dez
hodnocení

Já tam právě zašla po technické, kde jsem měla vypsané závady, které mi tedy odstranili všechny, plus klasika výměna filtrů, oleje atd. Tam jsem nad tím nepřemýšlela. Na řemen jsem se ptala sama, protože kolem stovky vím, že se mění, tak naznali, že i ten. A doporučili tu baterku, že se jim zdála nějaká prodleva. Já ji neslyšela, každopádně tu jsem nechala až před delší cestou pro jistotu. Byla jsem v tom servisem s tátou - je bývalý automechanik, ale zdravotní stav už mu nedovolí tu práci dělat. A oni ho znají, tak si zas nemyslím, že by mi tam dali něco úplně mimo. Ale je fakt, že se mu něco v té faktuře nezdálo a chtěl mě vláčet do servisu 50 km dál. Akorát mi nikdy neřekne, proč. To bude asi to párování. Já právě nevím, manžel měl vždycky "seper" známé, co mu bez papíru auto akorát tak dodělali (ne že by s jeho "údržbou" na tom neměl podíl), tak jsem to chtěla vzít jinou cestou, no. Tak teď fakt nevím. Každopádně delší cesta už mě teď nečeká, jen krátké úseky práce/tréninky dětí/nákupy, tak to zkusím pohlídat a snad to do nějaké předzimni servisky bude ok. Mmch.hodily by se tady v poradně typy na spolehlivé servisy. Hlavně pro nás "blondýny".

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]