Nejste přihlášen/a.
Na detailní dotazy kolem dálnic a silniční sítě vůbec je asi nejlepší jiné fórum, pokud se ti nechce číst vydané dobré knížky o historii dálnic u nás.
Nešlo o směr na Prahu (též, ale podružný). Jedná se o tah ve směru: Mohelnice, Zábřeh (viz úsek u Zvole už mimo směr na západ), Šumperk, tunel pod Červenohosrským sedlem a Jeseník. Ještě na začátku 2000 velmi prosazován. Bránily se houževnatě obce v údolí před Červenohorským sedlem.
Na mapy.cz je v určitém rozlišení záměr zakreslen až k Šumperku. Ještě je hotov úsek u Postřelmova, ale jen jako ryhlostní silnice. I původní socialistická část Olomouc - Mohelnice byla jen na 110 km/hod, jako rychlostní. Děsně při stavbě zuřili ochránci povodí Moravy u Litovle, když se překonával uvedený úsek. Dnes by to dopadlo jako s dálnicí Brno - Vídeň u Mikulova.
Domníval jsem se, že to bylo z tohoto důvodu. Mockrát Vám děkuji za potvrzení mé domněnky.
![]() | TP100_mapa_cilu.pdf | 3.19 MB |
> Děsně při stavbě zuřili ochránci povodí Moravy u Litovle, když se překonával uvedený úsek.
Ona tam ta silnice protíná chráněnou krajinnou oblast. Nevím, jestli to byla CHKO už tenkrát, ale zjevně je to přírodně zajímavé a důležité místo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.