Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdy přidat aditivum?

Od: karlito® odpovědí: 12 změna:

Zdravím,

a) Když se udává přidat aditivum před natankování, tak musím až u stojanu, než natankuji. Nebo můžu přidat doma a dojet 5 km k pumpě?

b) Když jsem nikdy nepřidával, mám půl nádrže, tak musím přidat jen tolik, kolik budu tankovat nebo můžu třeba víc, aby se promíchal i zbytek benzínu?

Díky za rady! :)

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar mikihans
Nalít těsně před tankováním. Když máte v nádrži minimum paliva, tak bude koncentrace aditiva vysoká, část spotřebujete po cestě na benzinku a po dotankování bude zase malá.
Zároveň potom při tankování spláchnete případné usazené zbytky rovnou do nádrže.
Nevidím problém v tom nalít to do nádrže na čerpací stanici před tankováním.

 

hodnocení

2x

Já bych si vzal kanystr co mám doma a v něm namíchal aditivum s benzínem. Pak bych to celé nalil do nádrže a potom ještě dotankoval do plné.

Když to naliješ přímo do hrdla nádrže a hned potom pojedeš natankovat, tak se to aditivum do nádrže taky spláchne a promíchá se.

Kdybys to nalil do hrdla nádrže a nejel takovat, tak nevím kolik toho aditiva do nádrže doteče a kolik ho zůstane v nějakých záhybech hadice.

Dávku aditiva můžeš dát klidně na celý objem nádrže. Ono tím aditivem se to nedá předávkovat.

 

hodnocení

2x
avatar promon

Zbytečně to hrotíte. Někde jsem četl přůzkum, že cca 90% řidičů žádné aditivum neřeši. Sám se k této skupině hrdě hlásím. Tím chci říct, že termíny ,,musím až u stojanu´´ či ,,musím přidat ´´ jsou zbytečně vyhrocené. Nemusíte. Auto pojede stejně. Samozřejmě, přidáním aditiva nic nepokazíte, škodná bude jen Vaše kapsa - ale pokud Vám to za ten pocit stojí, tak je vše v cajku.

Jinak pokud to chcete přidávat, tak nejlepší bude nalejt to tam před tankováním, u stojanu. Přičemž logicky - když mám půlku šedesáti litrové nádrže, tak tam naleju aditivum na zbývajících 30 l a natankuju je.

petrovic

No, dovolim si nesouhlasit. V ČR bez problemu, ale ted jsem byl autem po Evrope. Tankoval jsem naftu v Albanii. Tam fakt nevis co to vubec tankujes. Takze na jednu 65litrovou nadrz tam zahucelo 250ml VIFu. Pridreni cerpadla a vstriku nehodlam riskovat. U benzinaka bych neresil nic, maximalne by to blbe jelo.

Tak jasně, v Albánii, Horní Voltě a podobných výspách nelze za kvalitu paliva dát ruku do ohně. Já to chápal tak, že tazatel má na mysli naše, potažmo evropské čerpací stanice *smich*

Do podobných zemi, jako je ta Albánie to asi bude spíš než aditivum chtít nějaký starší motor, nenapadený dosud ekokurvítky.

petrovic

2.2TDCi 114kW motor jeste od Fordu, konstrukcni rada Puma, euro 3, bez DPF, egr jeste podtlakovy, ehm vyrazeny. Puvodni vstriky, cerpadlo, najeto 300 tisic.

max2

Ehm, 250 ml na jedno natankovani, to jako vazne?

Tam se dava 1%. To znamena na 60 litru paliva 60ml.

Tankujeme uz spostu let, pridavame jenom 1% a bohate to staci. Je tady fakt, ze spotreba je zhruba o pul litru nizsi, tedy setrime asi 30 haleru na palivu, pocitano bez DPH. Aditivum pridavame z male , uz odmerene nadobky, tesne pred tankovanim u stojanu, lepe se to promicha a do 2 minut tankovat stihneme, hehe. Jinak ucinek na motoru, bel zhruba po 2.500 km, u motoru se 400 tisici km. Vstriky nemusime resit, ani u takto vyuzitych motoru.

petrovic

Jo, 250ml. Jak pisu, bylo to v Albanii. Videl jsi nekdy tamni zapadlou benzinku? Borec Ti na oslovi priveze 4 kanystry jakoze nafty. A jeste se divi, protoze oni lijou naftu jen do nakladaku.

max2

No ja uz tankoval benzin i z flasek Black & White, takze me vazne uz nemuze prekvapit nic. Hehe

To tedy bylo v Kambodzi, proste vse z flasek.

Ale nic se nema prehanet s temi aditivy. Oni rozhodne nedelaji paliva doma, proste jde o system distribuce.

Bych Vam mohl vypravet, na co vse jezdi vozidla a kolik tisic litru zvladnou bez problemu.

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

pokud aditivum není ve formě pevného skupenství s nutností rozpuštění v palivu (jako že takové asi neexistuje), pak tekutina dodatečně nalitá se v nádrži benzínu prostě rozpustí mezi celek... - není tedy třeba o tom přemýšlet...

K averzím... já po nákupu zjistil spotřebu 8,7 na sto - po dvou nádržích s aditivem jsem se dostal na 7,6... řekl bych, že i síla motoru, tah, akcelerace... - vše se zlepšilo.

Tablety do paliva jako aditivum skutečně existují, dokonce univerzální pro benzín i naftu a dají se bězně koupit na českém trhu ale nevím o nikom kdo by to používal a strach že se to rozpustí špatně a něco to v palivovém sistému ucpe asi dost od použití odradí.

Jinak dávám asi dva roky Vif a dávkuju doma v garáži když vím že cestou po pár km stejně natankuji a navíc většinou mám alespoň 1/4 nádrže takže nehrozí že by ta koncentrace po nalití před tankováním byla nějak velká. Ono ta rada že se to má dávat před tankováním je jen kvůli promíchání a vzhledem k tomu že vetšina aut má vratku do nádrže + se palivo za jízdy přelívá je vlastně jedno kdy to tam člověk naleje promíchá se to tak jako tak.

 

nnnnn
hodnocení

0x
Přímo při tankování, dej tam adekvátní dávku a pak dotankuj zbytek nádrže. Kvůli koncentraci.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]