Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vibrace do karosérie

Od: martinpeugeot® odpovědí: 10 změna:

dobrý den, prosím jak zjistit příčnu vibrace do karoserie? Berlingo 2006

popis závady : auto vibruje -třese do karoseérie, začíná to kolem 50-60 km h, dělá to i při vyřazení(jízda na volnoběh), při vyšších rychlostech se to zmenšuje ale je to tam trochu cítit pořád...jak zjistit příčinu? Na STK se nezjistilo nic vše uplně ok, jen lehce prasklý silentblok ramene, ale to by nemelo prý způsobit takovou vibraci, kola jsou ok zkoušeno letní i zimní...geometrie taky ok...brzdy nezadrhavají jsou ok.

-tlumiče

-poloosy

-uložení motoru

-ramena-silentbolky

-jiná příčina?

dekuji

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Uložení motoru nebo převodovky.Poloosy by to mohly být.Na STK vám nezjistí, proč auto vibruje.To mnohdy nezjistí ani v servisu .
hodnocení

muze to ulozeni motoru nebo poloosy vibrovat i pri jizde na neutrál kdy není zátěž? Jedu ,dosahnu 60 km h zacne vibrace do karoserie, vyřadím nic se nezmení, nezmení se nic ani při ubrání nebo přidání plynu v tom okamžiku.. diky

asd1

Poloosy ano i když ty vibrujou spíš v záběru při vyšší rychlosti..

Zavěšení motoru by vibrovalo i na místě, a třepe se obvykle víc na volnoběh.

Bouraný to nebylo? Může to být i ohlej náboj a podobně.. Nebo kombinace víc drobností..

hodnocení

v záberu při vetsi rychlosti není cítit až tak nic, ale neco malé je tam pořád, nejvice tedy kolem te rychlosti 60kmh, byla delaná repase zadní nápravy - tam merili vše, je ok, předek nevím, ale na stk kontroloval na válci zda se kolo nejak šjdrem neotáčí a je ok...takže bud poloosy nebo...? abych je nekupoval ztytečně...zda bylo bourané v minulosti neevím, najezdil jsem s tím cca 60tkm , geoška taky ok...diky

 

hodnocení

dobrý den je tu někdo kdo by se na to podíval a zjsitil příčinu? Dojel bych kdeloli ...severní, střední Morava diky

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Vyměnil bych ten "lehce prasklý" silenblok ramene - a je proavděpodobné že i když se i ostatní tváří, že jsou OK -nemusí to tak být a měnil bych je taky případně (nwn jak to má berla) celá ramena a šel po případných vůlích v uložení motoru=všechny silenbloky nwn jak Berla,zejména uložení motoru na pravé straně. Jinak dp jsem Vám několikrát peu a ctr kluby -tam můžete najít zkušené Pežotáky a Citroenáře i ve bašem okolí spíše než zde na poraďte. Doporučil bych Vám p.Hejdu v JH ale to bude asi hodně daleko a navíc má hejno zakázek (je to cca 200km od PV!)

asd1

Silenty ramene - měnit jednu stranu je blbost, pak je jeden starej vytlučenej druhej funglovka = ramena se každý při brzdění/ akceleraci hejbe jinak a auto táhne do strany... Jednodušší je měnit komplet celý ramena, pak je rovnou i novej čep atd., než se s tim přelisovávat ušetřit litr..

Nejpravděpodobnější je vnitřní kloub poloosy, může to ale být i vnější.. Vnější kloub - jezdi pomalu na hladným asfaltu kolečka od plynem/ pod brzděním motorem jestli v rejdu cvaká/lupe, jak v plným tam s menším, je to cítit ve volantu, abys jel v tahu pomalu delší dobu tak si můžeš pomoct přibrzdit ručkou.. Nebo zvedni kolo, natočený do rejdu a pomalu s nim toč s rukou na kloubu jestli ucítíš lupání, lepší zvednout obě kola (můžeš si točit volantem do různýho rejdu) druhý kolo může podržet pomocník aby se netočilo přes diferák a necejtil jsi lupání od druhý poloosy..

Ve vnitřním kloubu se vydíraj plošky a pak to tam vibruje, bez demontáže to asi nenajdeš.. Tyhle vibrace se hledaj těžko a pokus - omyl tě asi nemine.. Poloosy nedávej čínskej šrot ale kvalitní (pokud to nemáš jako namaskování při prodeji aby to chvíli jelo *smich*

Tak snad je samozřejmé, že "párové" věci se doporučuje měnit v páru= na obou stranách! každopádně to může dělat ten tvářící se dobře i když je jen lehce prasklý. jinak hned měnit poloosy je zbytečnost, když lze měnit jen homokloub a tazatel nepíše která strana zlobí-poloosa ,delší, tedy pravá je v v domečku a tam se to -ložisko onoho domečku se taky projevuje podobně.Ale opravdu to může být milion pět věcí co se tváří že jsou OK ale skutečně jsou pak KO.

Ps zatím jsem ještě neslyšel, že by zlobil vnitřní kloub poloosy, Vždy jen vnější=homokinetický kloub.Ale o auta od PSA se zajímám teprve nějakých 25? roků

asd1

Na Focusu je vymletej vnitřní kloub klasika a nejen tam..

Vnější kloub v rejdu lupe, nevim o vnějším kterej ve vyšší rychlosti vibruje a přitom v rejdu neloupne.. Možný to asi je..

"Vyměnil bych naprasklej" vyznělo jako měnit jenom ten jeden, proto jsem zmínil měnit v páru.

Tyhle vibrace se hledaj "fakt snadno" *ua*

 

hodnocení

..při pomalé jizdě do 40 km h nebo krokem na parkovisti s plným rejdem na ruzne strany nic necvaká, nevibruje, rukama poloosy viklám pri kolech na zemi i zvedlé, není patrná vule zádná, vymění tedxy obě ramena kdyz ten jeden silenblok je již načatý, a uvidí se co dál... diky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]