Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kapacita autobaterie po 7 letech

Od: alfonsmucha* odpovědí: 12 změna:

zdravím, ptám se jako úplný laik - máme v autě (Octavia) baterku cca 7 let starou, jak tady těm baterkám klesá kapacita? a dá se to nějak jednoduše změřit? jakože pokud to někam zavezu, oni mi to zkusí dobít, tak pak můžou změřit jak ta baterka na tom je, ne? díky

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Sedm let provozovaný akumulátor zasluhuje uznání a nepochybně brzy skončí. Problém je, že ne na ztrátu kapacity, ale na zkrat článku. A pokud k němu dojde za jizdy, asi nedojedete. A je o dost levnější koupit akumulátor teď, než si ho nechat dovážet Žlutým andělem.

 

hodnocení

2x
avatar promon

Mě baterku v Oktávce měří při každé servisní prohlídce po 30.000km, tedy zhruba třikrát do roka přímo v servisu Škodovky, doloží to i protokolem. Ale změřit baterku dokáží i slušnější garážníci, případně v akuservisu.

 

hodnocení

2x
avatar dabel

existuje zátěžový měřák má ho každej slušnější servis já to řešim jednoduše pokud jednoho dne nenastartuju přes noc nabiju baterii změřím dobíjení a klidový odběr z baterie pokud je měření v normě a baterie do 3 neděl opět klekne-nestartuje nic víc neřeším a du pro novou baterii

dále měřím na baterii při startování napětí a pokud de pod 8V je na výměnu

jestli máš baterii 7 let a máš problém auto natočit počítám že pudeš brzy pro novou baterii

 

rnk*
hodnocení

0x

Po 7 letech už raději shánějte nový akumulátor. Mám dobrou zkušenost s Varta Silver line.

 

hodnocení

0x

Jak píší výše. Po tolika letech si už zalouží jít na odpočinek. Už hrozí, že se uvnitř zbortí a vy pak nenastartujete v ten nejméně vhodný okamžik.

 

0000567
hodnocení

0x

Přeměřit samozřejmě jde,na zátěžovém měřáku...ale předpokládám že takto stará baterka už moc dlouho nevydrží,myslím že pokud ne hned,tak mrazy ji odrovnají...

Ale jsou i vyjímky,mám od novoty škodu felicii 1,3 MPi a tovární baterka tam vydržela přesně 11 roků...pak odešla zcela náhle a bez varování,jednoho rána jsem prostě nenastartoval a byl konec

 

jabraka*
hodnocení

0x

Jak jinak než ztrátou kapacity umírá autobaterie!Dá se to odměřit tak,že nově nabitou baterii zatížíme 100 W žárovkou a svítíme do znatelného poklesu svitivosti.Doba tohoto svícení hodnotí kapacitu.Kapacita akumulátoru klesá jednak sulfatací článků,což je nevratná chemická změna,a jednak zkratem mezi elektrodami,způsobeným kalem z olova článků,kterýje vodivý a pokud se na dně dotýká článků,vybíjí je samovolně.

JABRAKA

Takhle starý akumulátor pravděpodobně odejde na zkrat článku v důsledku rozpadu olověné mřížky. Problém není ani tak to, že nenastartuje, ale to, že se to může stát za jízdy a dnešní vozy to neustojí a zdechnou.

martinhajek*
Nezdechnou. Zkratovaný článek bude bez napětí, ostatní se budou přebíjet, akumulátor bude mít vyšší spotřebu proudu, ale vůz pojede vesele dál. Teprve při startování se projeví velký vnitřní odpor baterie a tím pádem její minimální výkon.
U starých aku šel vadný článek přemostit, dnes už to není možné a u takové autobaterii by stejně za chvíli odešel další, takže to ani nemá cenu.
doplněno 07.10.13 20:49: Za běhu motoru je zdrojem napětí alternátor. Vůz kterému dobře pracuje dobíjení nemá vůbec šanci zjistit, zda se něco takového jako zkrat jednoho článku, vůbec akumulátoru přihodilo.
To by se musel zkratovat CELÝ akumulátor, aby následoval zkrat alternátoru (u vozů které nemají pojistku akumulátoru), ztráta napětí a zhasnutí motoru. To je ale krajně nepravděpodobné a za tu dobu co jsem u fochu jsem se s tím ještě nesetkal.
doplněno 07.10.13 21:00: Mimochodem, ECU u feldy pracuje už od 7V. Pokud by se zkratovalo více článků baterky, při volnoběhu by se tím mohlo stáhnout napětí alternátoru, který má na volnoběh zlomek svého nominálního výkonu, že by takový vůz teoreticky zhasnout mohl, zvlášť pokud by měl rozsvícené světlomety.
Ale to by byla velká náhoda, teoreticky to ale možné je.

Záleží na voze a jeho elektronice. Mimochodem, ani felda z první série na 5 článků nejede. Zdechne bez ohledu na otáčky.

Mně se u pětileté baterie stalo to, že prostě plotna už upadla. Takže přestala dávat napětí/proud úplně.
ixyc5xo6

Je to cca 14dní, co jsem se vydal na poslední vyjíždku na motorce. Baterku jsem tam měl cca 8let starou typu AGM.

Baterie do poslední doby fungovala zcela bez problémů. Za jízdy motorka najednou zhasla a chcípla. Baterie během vteřiny totiž ztratila skoro všechnu kapacitu a dobíjení nedokázalo bez baterie zapezpečit běh motoru. Je ale pravda, že tady se jedná o neregulovatelné buzení, tedy něco jiného, než u moderních aut.Startovací proud má baterie napsaný 180A, ale nedokázala dát více než 500mA. Bez zatížení měla pořád cca 12,6V .Při pokusu o dobíjení měla skoro nekonečný odpor, takže se nedobíjela. Kdyby se tohle stalo v autě, tak si dokážu představit, že regulace buzení alternátoru může přesáhnout jeho možnosti a napětí naroste do hodnot, který ho zničí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]